DVD-spiller til ca 2000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-spiller til ca 2000 kr

Hei!

Jeg sitter og vurderer om jeg skal bytte ut min Toshiba SD-220E med en bedre spiller. Jeg tenker da først og fremst på å forbedre lyden, da bildet på denne er helt glimrende.

Jeg tenkte å få tak i noe brukt til rundt et par tusen. Jeg har sett HK DVD25 til salgs brukt i overkant av 2000 tidligere, og Philips 963SA ligger jo i samme prisklasse. Jeg regner med at både lyd og bilde er betydelig bedre på disse enn på min Toshiba, særlig DVD25 har jo fått veldig god omtale av lyden for vanlig CD-bruk. Så har de jo progressive scan på både PAL og NTSC begge to. (Dog har jeg hørt at dette ikke nødvendigvis er en fordel siden projektoren har innebygd linjedobler.) 3xRCA komponent er et must og det har også begge disse etter hva jeg har skjønt. Vet ikke om Philips'en fins i sort, hvilket også er et must siden resten av anlegget er i sort.

Hvem av disse er best? Er det noen flere spillere i bruktprisklassen 2-3000 kr som jeg bør se nærmere på? Tar gjerne imot tilbud hvis noen har noe til salgs også :-)

-Audun

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha sett noen av spillerene selv tror jeg jeg ville valgt Philips spilleren. Har hørt at den er adskillig bedre en H/K DVD25, ihvertfall når det gjelder bildekvalitet.

Men det beste er kanskje å finne en butikk der de har begge (mulig det er umulig), så du får testet dem side om side.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med Rinn, Phillips spilleren er nyere og har nyere og bedre teknologi. Den har fått glimrende kritikker ( i fag pressen ) både på lyd og bilde, dessuten får du muligheten til å spille av sacd.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,116
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Philipsen, og synes den har overlegen bildekvalitet og lydkvalitet sett prisen i betraktning... Eneste minus er vel at den har noen bug's....

Mvh

AK

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... Når dere snakker om lydkvalitet på dvd spillere, da regner jeg med at dere snakker om de analoge utgangene eller?

Hvem er det som bruker analog utganger idag? ( til filmbruk )
    Digital overføring funker jo samme søren. ( ikke ta frem jitter placeboe`n er dere snille ) :twisted:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,116
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... Når dere snakker om lydkvalitet på dvd spillere, da regner jeg med at dere snakker om de analoge utgangene eller?
    Jeg tenker på de digitale utgangene, har ikke fått testet de analoge enda...
    ( ikke ta frem jitter placeboe`n er dere snille )
    Jeg er ikke en av de troende..

Mvh

AK

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det er digital utgang er du trygg. Da er det receivern din som står for lydjobben hele veien.. hehe.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm...merkverdig at NOEN i det hele tatt gidder å betale mer enn 1000-lappen for en CD-spiller da? Til og med de billigste CD-spillerne har digitalutgang, enda fins det folk som bruker mange tusen på en CD-spiller! Selv de med 10000-kroners CD-spillere bruker vel stort sett digitalutgangen da de sikkert har en forsterker i tilsvarende høy prisklasse med digitalinngang? Må være dumme de da eller?

Når det er sagt så kommer jeg til å bruke både digital- og analogutgangene, fordi receiveren min viderekobler kun de analoge inngangene til sone2-utgangen.

Jeg lurer også fremdeles på om det er noen flere enn disse to spillerne jeg bør vurdere. Finnes forresten Philips DVD963SA i svart?

-Audun

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    963sa finnes kun i sort!!

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sgt.Stav
    963sa finnes kun i sort!!
    Jeg har bare sett denne spilleren i sølv.....

Mvh
    JGH

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opps sorry mente selfølgelig sølv!!!!

min feil!!
    :shock:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,116
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm...merkverdig at NOEN i det hele tatt gidder å betale mer enn 1000-lappen for en CD-spiller da?
    Det digitale signalet som kommer fra dvd spilleren er ikke nødvendigvis likt på billige og dyre spillere.... Jeg mente kun at jeg ikk tror det har noen betydning hvilken optisk kabel man bruker

Mvh

AK

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som bruker analog utganger idag? ( til filmbruk )
    Det er ikke alle som har surroundanlegg, og jeg tror mange kobler stereoanlegget til dvdspilleren. Ved avspilling av flerkanals sacd må man bruke analog utgangene.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Hmmmm...merkverdig at NOEN i det hele tatt gidder å betale mer enn 1000-lappen for en CD-spiller da?

Det digitale signalet som kommer fra dvd spilleren er ikke nødvendigvis likt på billige og dyre spillere.... Jeg mente kun at jeg ikk tror det har noen betydning hvilken optisk kabel man bruker
    Jeg siktet til hva Hazzard skrev:
    Digital overføring funker jo samme søren. ( ikke ta frem jitter placeboe`n er dere snille )

-Audun

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Ak"]Det digitale signalet som kommer fra dvd spilleren er ikke nødvendigvis likt på billige og dyre spillere.... Jeg mente kun at jeg ikk tror det har noen betydning hvilken optisk kabel man bruker
    Er enig med deg. Jeg vet ikke så veldig mye om hvordan en dvdspiller fungerer, men det jeg derimot vet litt om er overføring av data.

Når man overfører digitale data (les bit), kan man implementere protokoller som håndterer eventuelle feil i overføringen fra dvdspiller til receiveren. Dersom noen bit skulle "forsvinne" eller bli korrupte under overføring, er det rimelig enkelt å få sendt disse på nytt. Dersom man i tillegg bruker et buffer, vil jeg våge å påstå at det ikke har noenting å si hva slags kabel du kobler dvdspilleren til receiveren med. Det kan jo selvfølgelig hende at en kabel er så dårlig at protokollen ikke klarer å rette opp alle feilene, men da snakker vi DÅRLIG kabel...

Hva mener du du med at signalet fra dyre og billige spillere ikke nødvendigvis er det samme? Betyr det f.eks at en billig dvdspiller ikke klarer å få med seg all informasjonen på en dvdplate?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,116
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du du med at signalet fra dyre og billige spillere ikke nødvendigvis er det samme? Betyr det f.eks at en billig dvdspiller ikke klarer å få med seg all informasjonen på en dvdplate?
    Jeg mener bestemt at det er er noe elektronikk mellom DVD platen og digital utgangen... det er denne jeg mener...

Mvh

AK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •