CD vil ikke spilles pga brukersperre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD vil ikke spilles pga brukersperre

Er på utkikk etter en ny DVD spiller. Hadde planer om å kjøpe H/K dvd 22, men etter dagens hendelse lurer jeg på om jeg dropper den. Skulle spille en CD, og til min store skuffelse ville ikke CD'n spilles pga at CD'n er sperret for kopiering så DVD spilleren fikk problemer. Dette er en orginal CD. Er dette en svakhet på H/K DVD spillere? Har spilt CD'n på mange spillere før dette og aldri hatt noe problem.

De som legger inn slike sperrer skulle vært slått sønder og sammen, dette er jo tross alt ett produkt man har kjøpt og betalt for også vil de ikke virke på forskjellige cd spillere, dette må jeg si er åndsvakt!!!

Føler meg bedre nå, blåst ut litt frustrasjon. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke en svakhet på HK spilleren, det er en gedigen svakhet på selve "CDen" ("CDer" med slike sperrer er egentlig ikke CDer i reell forstand).

Husk for øvrig at dette ikke er kopisperrer. Det er brukersperrer. Det ligger en vesentlig forskjellen i betydningen av de to ordene der..

Du finner mye matnyttig informasjon på: http://www.efn.no/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informasjonen. Det jeg ikke forstår derimot er hvorfor CD'n har funket på alle andre DVD og CD spillere jeg har benyttet.

Er det noen bestemt grunn for at den ikke virker på noen og ikke andre? Er det noen DVD spillere som er mer motstandsdyktig med tanke på denne utfordringen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SD
    Er det noen bestemt grunn for at den ikke virker på noen og ikke andre? Er det noen DVD spillere som er mer motstandsdyktig med tanke på denne utfordringen?
    En del DVD-spillere benytter DVD-ROM drev (samme som sitter i en PC) og som er nettopp det en del "CDer" inneholder brukersperrer mot..

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopisperrer kan skape flere ulike problem. Jeg kan ikke få sagt nok hvor sterkt jeg hater dette.
    Philips og Sony forbød bruk av Compact Disc-navnet og den respektive logoen. Kopisperrer bryter mot standarden som er satt for CDen.
    Derfor er ikke en kopisperret plate per definisjon en CD.

De som virkelig blir plaget av kopisperrene er de som faktisk kjøper musikk på lovlig vis! Folk som har for vane å tilegne seg musikk på ulovlig vis via internett kan fortsatt gjøre dette. Selv kopisperrede plater lar seg rippe til mp3 om man bare vil.
    Jeg har selv opplevd hatt problem med et par kopisperrede plater. De har latt seg avspille, men merker en tydelig forringelse i lyden, deriblant en slags knitrelyd... Problemet blir ironisk nok løst når jeg kopierer den kopisperrede platen...

-Kjetil-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •