Harman Kardon DVD - MASSE FEIL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon DVD - MASSE FEIL

Hei!
    Jeg lurer litt på hva dere der ute har av erfaringer og meninger rundt Harman Kardons feilprosent. Har lest og hørt mye forskjellig om alle feilene de har slitt med.. og burde vel selv kanskje ta ett hint da jeg har opplevd dette:

H/K CD 7780 - Strøkne cd plater hoppet, hang seg opp osv. Brente plater kunne jeg bare glemme. Inne til service 2 ganger. Skiftet lasermekanisme. Feilen kom igjen og igjen. Ga opp....

H/K DVD 20 - Begynte først å hakke og hoppe på brente plater, deretter også på originale (både cd og dvd). Artifacts, striper og hang seg opp. Vannvittig treg. Inne på service 3 ganger, byttet lasermekanisme og en brikke av noen slag. Feilen var der fortsatt. Fikk igjen ny spiller, DVD 25.

H/K DVD25 - Har nå begynt akkurat som DVD 20. Har ikke vært inne til service enda, men lurer på om det i hele tatt er noen vits. Eller satse på å heve kjøpet? Kreve ny DVD31? Er bare ett halvt år siden jeg fikk DVD 25 fra dem...

I tillegg kan jeg nevne at min H/K AVR-7000 skrudde opp volumet helt av seg selv, flaks jeg rakk å skru ned!! Inn på service med den også. Volum-mekanisme ble byttet da den som satt der ikke tålte varme. (Sprakk, fabrikkfeil).

Dette er utrolig frustrerende, tross liker jeg H/K veldig godt, men tviler noe sinnsykt på om det er noe vits å fortsette med H/K DVD spillere. Eller hva mener dere? Si om jeg hadde fått igjen en H/K DVD 31, er det like håpløs feilprosent på de også? Nesten dumt å spørre men.. burde ta hintet sjøl kanskje :lol:

Takker iallefall for alle bidrag.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke komme på en eneste grunn til å være merketro på dette settet. siden det kommer på feil hele vein, kjøp deg noe annet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kan heve kjøpet på din HK25 nå. Må det ikke være service på den opp til 3 ganger?

Jeg har kun hatt HK Dvd1 som fungerte stort sett greit, men kunne være litt kresen på noen plater som gikk knirkefritt i andre spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker selv på hvordan det er med heving av kjøpet. Nå er jo dette en erstatning for DVD 20 jeg hadde som var inne 3 ganger, og opplever lignende feil igjen på DVD 25. Om det er noe rettigheter forhold til det.

EDIT: Fant noe nyttig her: http://forbrukerportalen.no/Artikler.../1030479043.51

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt H/K dvd 1 i 4 år, og opplevde aldri noen problemer med den.

Newcomer Carvin sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen prob!

Har en HK avr 3000 og dvd 20, aldri vært noe tullball!
    Er ganske fornøyd....

8)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg en gang i tiden hatt en DVD 20. Den fungerte fint den tiden jeg hadde den om jeg ikke husker helt feil.

Min bror kjøpte AVR 230 for noen mnd siden. Den må jeg levere inn til serivce her i Oslo for han nå. Analogutg. til cd sluttet plutselig å virke en dag.. Jeg må også legge til at høyttalerterminalene på disse H/K forsterkerene er noe av det dårligere jeg har vært borti.

Bare man dytter borti utgangen misten den kontakt med høyttaleren...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, trist å høre om sånne negative erfaringer på HK. produkter. Selv har jeg en DVD25 som virker helt topp fremdeles, og hadde en AVR80 tror jeg den het, surround forsterker som den nåværende eier fremdeles bruker uten noen problemer. (litt foreldet nå, og litt mye tomgangsstøy etter min smak, men men)

Synes byggekvaliteten virker meget bra på de HK. produktene jeg har vært borte i andre plasser også. Synes derfor det er litt rart at du skulle oppleve så mye negativt. De feilene du beskrev , høres ikke ut som noen feil som kommer av "missbruk" eller noe brukeren kan gjøre feil heller, mer som tilfeldigheter.

DVD og CD spillere kan jo være følsom for støv og andre fremedlegmer som hår ol. å komme inn i den optiske avlesnings delen. Jeg har fått inn en cd spiller en gang, som har hatt så mye hår rundt senter spindelakselen at ikke lasepickupen har klart å lese de innerste delene av cd plata, :shock: (det var i grunn litt ekkelt..)

Forsterkere og enkelte dvd spillere er følsomme for oppvarming fra andre varmekilder og trenger god kjøle luft rundt seg, for ikke å bli for varme, men dette er jo faktorer som de vil kunne se ved de reparasjoner du har hatt, og du ville sikkert fått høre det hvis sånne faktorer spillte inn i dine tilfeller.

Dersom det er noen andre merker du liker godt, synes jeg det høres fornuftig ut å prøve noen av disse, så forsvinner kanskje "elektronikk feil spøkelset" ditt for godt. :wink:

Når det gjelder bytte av DVD25 , så er det vel bare å ta det opp med forhandleren din, siden du har hatt så mye problemer burde de være i møtekommende. Det å stå på krava i alle tilfeller synes jeg ikke er helt riktig, du har jo hatt glede av dvd25 spilleren i et halvt år, så hvis det hadde vært meg, så hadde jeg synes det hadde vært helt greit å betale litt for oppgraderingen til DVD31 modellen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med varme ble nevnt når H/K DVD 20 og AVR-7000 var inne til service. Og selv om jeg mente at jeg hadde en rimelig luftig og grei benk, så ble denne faktisk byttet ut med en ny stor benk som har enormt med plass og luft. Bare for å være på den helt sikre siden. Da jeg hadde hatt så mye trøbbel. Men det var jo "bortkasta" penger, men en stilig benk er det jo..... :lol: Angående bruk av utstyret mitt, så er jeg "perfeksjonist" når det gjelder å håndtere Hi-fi. Legger mye tid i at kabling, lufting og alt er så perfekt som mulig. Tar godt vare på alt fra anlegg til plater. Skal ikke være en ripe i en eneste plate jeg eier. Så det er 100% ikke det som er problemet heller.

Det er nesten merkelig at jeg skal ha hatt så uflaks, men ett søk på nett ga info om at jeg ikke er alene heller. Mange rundt om som har slitt med DVD20 og DVD25..
    Så jeg er jo litt sulten på å bytte merke nå, men usikker. Vet liksom ikke om jeg orker mer service. Liker lyden og imaget til H/K enormt godt, men det blir liksom ikke prioritet lengre når en har hatt så mye uflaks med H/K som jeg har hatt. Jeg kommer trolig først å forsøke bytte til en DVD 31. (I ett dumt håp om at de er forbedret). Det er nok absolutte siste forsøk.
    Det hadde jo vært flott om noen viste noe om feil på DVD 31. Det hadde vært typisk om det går ett halvt år så er det masse skriv om problemer med DVD 31 rundt om også... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock:

Prøvde gjøre litt research, fant dette (datert 15.11.04):

Harman Kardon DVD 22 Progressive-Scan DVD Player
    HK has reported numerous issues w this DVD player's digital optical outputs (which I have had to return 2 in as many months) and is discontinuing it to concentrate on their new DVD31 (which does play SACD's and HDCD's, where this model does not).

Harman Kardon DVD 31 Progressive-Scan DVD Player
    No HD upconversion--even though the picture is virtually flawless. HK has reported numerous issues w the DVD22 player's digital optical outputs (which is why they're phasing it out), which were supposedly corrected with this model--I have not had to return this one yet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg nettopp har anskaffet meg en H/K AVR 330 blir jeg noe bekymret når jeg hører dette. Jeg hadde planer om å kjøpe H/K DVD 22, men nå er jeg i tvil. Utrolig kjip å kjøpe noe som man må levere inn for rep. gang på gang.

Var det sånn å forstå at DVD 31 var uten feil og er en spiller å satse på ? (Liker designet en smule)

Er det rapportert mange feil på H/K AVR 330 også? Not good!!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SD skrev:
    Da jeg nettopp har anskaffet meg en H/K AVR 330 blir jeg noe bekymret når jeg hører dette. Jeg hadde planer om å kjøpe H/K DVD 22, men nå er jeg i tvil. Utrolig kjip å kjøpe noe som man må levere inn for rep. gang på gang.

Var det sånn å forstå at DVD 31 var uten feil og er en spiller å satse på ? (Liker designet en smule)

Er det rapportert mange feil på H/K AVR 330 også? Not good!!
    Noe av problemet som jeg ser det, er at på internett og andre fora, er det ofte problemtilfellene man hører mest om, og derfor får man lett det intrykket at produkter feiler oftere enn man prosentmessig vil oppleve i praksis.

Enkeltet produktserier kan jo ha spesielle svakheter fra begynnelsen, men produktene revideres jo fortløpende hos produsenten også både software og hardware messig, og senere revisjoner er gjerne mer tabile og holdbare. Tror derfor jeg heller ville være forsiktig med å kjøpe helt nyutgivede produkter med lavt revisjons nummer, enn litt seinere utgaver, selv om den modellen (med tidligere rev. no) har fått en del "pepper" på nettet.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en H/K 430 som jeg snart har hatt i et år.Har ikke hatt et eneste problem med den :lol:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv eid en rekke med h/k produkter uten problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil på Harman Kardon

Hei,

Jeg har en H/K AVR-430 og en DVD 31. Recieveren er kun to måneder gammel og nå blir det tredje gangen jeg får ny av leverandøren/butikken.

Feilen de to første gangen var at etter en viss tid så skrudde recieveren seg av. Dette skjedde med en gang jeg skrudde den på - skulle tro at det var et overspenningsvern eller noe som slo inn, men det var det samme problemet da vi testet dem i butikken. Den tredje feilen jeg har fått nå er at den forvrenger all lyd og høres ut som den skal ta kvelden hvert øyeblikk. Dette kom av at jeg hadde hatt på radio i 4 timer med veldig lavt volum. Forsterkeren ble kjempevarm og det lukta svidd. Det er masse lufting rundt forsterkeren da den nesten står helt fritt.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt problemer med mine H/K produkter. Har nå en AVR 5000 som jeg er godt fornøyd med.

Hadde også det problemet en gang at den slo seg umiddelbart av når man prøvde å slå den på. Fant heldigvis fort ut av det, og da viste det seg at det var en liten kortslutning i den ene høyttalerkabelen.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en HK DVD25 som har fungert utmerket i tre år.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt AVR7000 og DVD20 nå i henholdsvis 4 og 3 år, dvd-spilleren har aldri vært spesielt kresen på plater og har heller aldri hatt noe krøll med den.
    Hatt forsterkeren inne på service en gang da høyttalerutgangen for venstre front gikk føyka for 2 år siden. Men aldri hatt noe tull siden, så jeg kan desverre ikke dele dine negative erfaringer, men det er vel kanskje en positiv ting

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en AVR5000 i ca 4år. Feil:
    - OSD funksjonalitet gav seg tidlig (ingen output, selv om "Monitor out" fungerer fint
    -"tuner" belysningen på frontpanel begynner ofte å blinke og flimre.
    Slik har den holdt på i ca. 2 år nå. Ellers happy med forsterkeren og kommer til å ha den så lenge det er liv i den til tross for feilene.

Har hatt en DVD20 i 3 år. Feil: Etter ca 1 times filmtitting begyner spilleren å få problemer og kan ikke lenger lese platene korrekt--filmen hakker og stopper opp evt skipper 30 minutter frem, eller lyden blir svakt forvrengt (folk får dypere røster). Dette skjer ikke alltid, og det er nesten mer spennende å se om spilleren klarer å vise en hel film enn å følge med på selve filmen... :roll:

Lurer på å bytte denne til en rimelig pioneer... Har lyst på H/K pga design, men jeg er skuffet over problemene jeg har hatt med H/K DVD20.

Ironien er at jeg har en 3 år gammel "billigspiller", 520-et eller annet, kjøpt på komplett som fra dag èn har fungert prikkfritt og mye kjappere i bruk enn H/K DVD20. Denne må jeg ty til titt og ofte som "nødspiller", selv om den kostet under 1/4 av det H/K spilleren kostet. Billedkvaliteten er dog mye dårligere, men jeg hadde heller ingen spesielt høye forventninger til et low-end produkt. ...i motsetning til H/K.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk har en jævli høy feilprosent sammenlignet med andre produsenter, hjelper ikke å ro seg ut av det...
    har hatt en dvd10 i 3-4år. denne funker faktisk, men hakker som fan i lyden på alle analogutganger, i tilegg går klokka feil. "12345----6666---7777----8888" :lol: displayet klikker av og til, den støyer noe sinnsykt...men klarer heldigvis å spille plater.
    2 jeg kjenner som har avr7000, den ene har hatt den på reperasjon 4 ganger fordi volumet plutselig går til max. byttet diskanter alle gangene. :lol: forhåpentligvis er de nye litt bedre...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •