Pioneer DV-575A vs Philips 963SA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DV-575A vs Philips 963SA

Litt rart tema det her, men 963'en min har desverre tatt kvelden, og SIBA vil gi meg ny spiller. Den de tilbyr er Pioneer sin DV-575A-s som de bedyrer er bedre enn Philipsen. Jeg har dog mine tvil.
    Kan noen si meg om denne ville være en god erstatning for Philipsen? Hva vil jeg miste når det gjelder lyd og bilde? Vil jeg miste noe? Jeg vil forøvrig bruke den på en AE300 og ca 100'' lerret så hvis det er noe dårligere bilde, så vil jeg sannsynligvis merke det.
    Kunne det kanskje være en ide og krangle meg til å vente til oppfølger til 963 dukker opp i februar? Burde en butikk akseptere det, den har jo omtrent veil. utsalgspris som 963 hadde (faktisk en del under hvis jeg husker korrekt)?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville ha venta på avtakaren etter 963. Men om du treng DVD spelar no, så må du nok ta eit valg.

Min erfaring er at 963 er er bedre på lyd og bilde en 575.

Håpar det ordnar seg. :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har da vel krav på et erstatningsprodukt til samme sum som det forrige var verdt. Nå vet jeg ikke om du kjøpte Philipsen på tilbud, men 575 er da langt billigere enn den.

Jeg hadde ikke godtatt noe annet hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble tilbudt 900,- tilbake. Prisen for meg har ikke så mye å si, det er mer at jeg vil ha et produkt av tilsvarnede kvalitet.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 963 modellen har jo en litt spesiell egenskap med at man via software oppgradering kan få ut RGB på komponent utgangene, (høyt elsket av mange CRTprojektor eiere) hadde det vært en faktor i ditt tilfelle, hadde ikke pioneer 575 vært noe godt alternativ.

Philipsen har etter det jeg husker en ganske bra lyd del også, hvordan pioneer 575 spilleren er der i sammenligning er jeg ikke sikker på, det vil vel avhenge litt på hvem man spør også.

Det lureste tror jeg hadde vært å få testetet pioneeren hjemme i det oppsettet der du skal bruke den, og så velge om du vil godta den som en likeverdig erstatning.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren er sikkert god til prisen ja, men har vanskelig for å tro at den matcher 963?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ask4me2 har helt rett, desuten kan den blodtrimmes til 1080i også.
    Jeg ville kanskje spurgt butikken om hvis du finder en brukt, om de vil betale mellomlegget ? Dette vil de sikkert ikke, men....
    Jeg vet åssen det det med den Philips, min er nu inne for 2nd gang, etter de "fikset" den første gang havde jeg plutselig den berømte støyen på audio uten oppsampling, men ingen lyd med !!
    Jeg har nu kjøbt 2 stk. 963SA mere, så har jeg litt reservedeler........

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •