Denon 2910 - avlesnings problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2910 - avlesnings problemer

skulle sette meg ned i går kveld og se the Chronicles of Riddick, men til min store skuffelse ble det bare rot. spilleren ville ikke loade dvd platen, men etter å ha prøvd ca 10 ganger, så kom menyene endelig fram. fikk startet filmen og alt var såre vel. men ca 20 min ute i filmen, begynte bildet å hakke for til slutt og fryse helt. prøvde å starte filmen på nytt igjen til ingen nytte.

i dag var jeg hos en kompis for å sjekke om det kanskje var noe feil med selve dvd platen. men i hans noen år gamle Samsung kombi spiller funket alt helt greit. kom hjem og prøvde sågar filmen i min PS2, og til og med der funket dvd platen helt normalt.

har i de siste dagene sett både I, Robot, Return of the king EE, Spiderman 2, Harry Potter osv uten noen som helst problemer med spilleren. men Chronicles of Riddick klarer den ikke å kjøre. er det bare å ta med spilleren til HFK å bytte??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også problemer med enkelte plater med 2910. De andre spillerne har ikke problemer med de samme platene.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test panelet på forumet her ga det som minus karakter på denne spilleren at den kranglet med plater samt nektet å spille andre.
    Derfor ble 2910 flyttet fra førsteplass til bunnplass på ønskelisten min.
    Synd en så hypet spiller skal lide av noe slikt. :?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et problem på DVD2800 i sin tid også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en spiller, uansett prisklasse, ikke greier å spille av dvd-plater er en feil som ikke skal skje. Hadde jeg kjøpt en 500-kroners spiller på RIMI som ikke greide å spille av dvd-filmene mine ville jeg selvsagt reklamert på den.

Husker min Sony dvd-spiller etter litt over to år begynte å krangle på enkelte dvd-filmer. Leverte den til nærmeste service-verksted, hvor de reparerte den helt gratis. Dette var nemlig sett på som en feil på spilleren..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme tilstand med min H/K Dvd1 i sin tid.
    En plate som gikk på PS2 og venners spillere utenom min egen H/K Dvd1.
    Den gang fikk jeg lov å bytte platen til en annen plate (samme film) i butikken, og den platen gikk knirkefritt i alle mine spillere.

Symptomene var akkurat som beskrevet her, vanskelig å få i gang, og frysing av bilder underveis.

Har du mulighet kan det faktisk løse seg ved å få byttet selve platen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det blir vanskelig da filmen er kjøpt hos elkjøp, og innbytte gjelder kun når emballasjen ikke er brutt. sannsynligvis vil det ikke vise seg noen feil ved filmen heller på en dvd-spiller i butikken.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettopp vært på HFK i Sarpsborg og levert inn spilleren. selger mente at "justering av finmekanismen" var det som skulle til. så får vi se da. fikk låne hjem en 2900 mens min er på rep.

hadde med den aktuelle filmen også, og tror du ikke 2910 spilleren de hadde i demorommet hadde samme problemet :? vi prøvde også filmen på 1910 og 3910, og der var alt såre vel. så det ser ut som dette er et problem for hele 2910 serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde det samme problemet med min 2910. Byttet den i en ny, men samme problemet. Jeg ventet til firmware oppgraderingen kom og oppgraderte til "ESS 6720-4". Etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Nå kommer "ESS 6720-5" også, og den støtter HDMI Ver.1.1.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Jeg hadde det samme problemet med min 2910. Byttet den i en ny, men samme problemet. Jeg ventet til firmware oppgraderingen kom og oppgraderte til "ESS 6720-4". Etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Nå kommer "ESS 6720-5" også, og den støtter HDMI Ver.1.1.
    måtte du til hifiklubben å oppgradere? og hvilken film/filmer hadde du problemer med?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, HFK fikset det mens jeg ventet. Fikk sonefri med også. Den første var det helt vilkårlig hvilke filmer det var. De kunne fungere en gang, men prøvde de igjen, og da fungerte de ikke. Men husker den hadde problemer med Istid, Shrek og Fellowship of the Ring. Den andre styrte på noe voldsomt i menyene på Seinfeld, men jeg fikk nok når jeg såg Kill Bill 2 og lyden og bilde begynte å hakke. Leste i et annet forum at det var en annen som hadde problemer med Kill Bill 2 også. Så da kjørte jeg innom HFK en uke etter da de hadde fått oppdateringen.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke med elkjøp og bytte, men jeg kjøpte i den lokale Dvd-sjappen hvor jeg ofte legger av en prat med de bak disken, så det var nok spesielle omstendigheter som gjorde at jeg fikk bytte den.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som helt vanlige Denon-takter. Synd de ikke har fått fikset det enda.

Får høre om ny fireware bedrer situasjonen....

Robert-

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere eiere av 2910 merket noe til during i drivverket på noen cder eller dvd-filmer eller? Denon sliter litt med dette også, bl.a. på 2900.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har dere eiere av 2910 merket noe til during i drivverket på noen cder eller dvd-filmer eller? Denon sliter litt med dette også, bl.a. på 2900.
    det gjør pokker meg pioneer 668/868 også! når jeg var på hfc og hørte på de var det en jevn during. jeg satt såpass nærme selve spilleren så jeg hørte det, mer enn tydelig nok.

ikke si meg at dette er et problem 2910 også sliter med? :roll:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    det gjør pokker meg pioneer 668/868 også! når jeg var på hfc og hørte på de var det en jevn during. jeg satt såpass nærme selve spilleren så jeg hørte det, mer enn tydelig nok.

ikke si meg at dette er et problem 2910 også sliter med? :roll:
    Hvorvidt 2910 sliter med det vet jeg ikke. Jeg var nede med min 2900 i går, og testet "problem-cdene" mine på 2910 og 3910. Det led ikke slik som 2900en gjorde hvertfall, så jeg tror de nye spillerene er noe forbedret på det området.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg en DVD2200 fra Denon, har også hatt noen få avspillingsproblemer, men er generelt lite plaget av dette. Den billige Argon spilleren min har aldri noen problemer i det hele tatt...

Jeg prøvde en DVD2900 på hifiklubben for en tid siden, bare med vanlige cd'er for å høre på TacT forsterkeren. Den kranglet noe vannvittig med cd'ene mine, og den leste bare halvparten av cd'ene jeg hadde med. Det var originale cd'er alle sammen, uten kopisperre... så noe rart var det iallfall med den spilleren....

Og ja, det er utrolig irriterende at disse dyre spillerne ikke klarer å lese alle plater.... :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 2900 i fjor men leverte den tilbake grunnet vibrasjons - støy.
    Testet 2910 på HFK i håp om at den var bedre , men den var nesten like ille.
    3910 derimot var grei
    lennon

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm... Prøvde min nå, første filmen, The Rock tok den ikke. American X og i Robot virker da.
    Bare å dra på HFK og få de til å oppgradere sf så skal den funke?
    Andre filmer som ikke virker som dere har prøvd?

Selgeren sa at han aldri hadde hørt om noen sånne spillere som de hadde fått tilbake, måtte eventuelt være de som paralell importerte det.... :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle se Escape from L.A her en kveld og den virket ikke på min 2910. Var første gang den ble puttet i en DVD spiller. Men har ikke testet den på andre spillere enda.

Dette er forøvrig første DVD som ikke virker. Har spillt av 20 DVDer siden jeg fikk den uten problemer.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •