Samsung lancerer 2 nye UHD Blu-ray-afspillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung lancerer 2 nye UHD Blu-ray-afspillere

Fra en enkelt sidste år til to i år. UBD-M9500 og M8500 hedder de nye UHD Blu-ray-afspillere fra Samsung, som prismæssigt starter i midten af feltet.

2017 UHD Blu-ray fra Samsung

Sidste års UBD-K8500 erstattes af de to nye afspillere. Der er ikke banebrydende nyheder på programmet og den sydkoreanske producent har igen valgt at se bort fra Dolby Vision HDR-formatet.

M8500 lægger sig funktionsmæssigt op ad sidste års K8500, hvorimod M9500 byder på ny funktionalitet. M9500 får bl.a. ”private cinema mode”, hvor lyden kan sendes trådløst til bluetooth-hovedtelefoner. Herudover bliver det på M9500 muligt at streame filmen over på en smartphone eller tablet. Denne funktion er valgfri under UHD Blu-ray-standarden, men ingen producenter valgte at tage den i brug sidste år.

M9500 har desuden 2 HDMI-udgange, herunder 1 til lyd, og kan afspille 360-graders video. M8500 har en enkelt HDMI-udgang.

Begge afspillere leverer naturligvis 4K-opløsning, HDR (High Dynamic Range) og lydformater såsom Dolby Atmos og DTS:X. Der er indbyggede apps til bl.a. Amazon, Netflix og YouTube på begge.

Læs også: En status på UHD Blu-ray: Afspillere, film, Hollywood & formater

- “Samsung’s new UHD Blu-ray player automatically sets the TV screen and audio to the optimal level by analyzing the content source being played at the time, such as HDR, Atmos or DTS-X. This means consumers can now seamlessly enjoy the content they want without changing their TV or audio settings,” sagde Samsung da M9500 blev præsenteret på CES i januar.

Samsung UBD-M8500 og UBD-M9500 koster vejledende 2.999 og 3.499 kroner, men sælges allerede til lavere priser hos danske forhandlere. De er tilgængelige nu.

Priser:
    Samsung UBD-M8500

Samsung UBD-M9500

Samsung UBD-M8500 specifikationer

UHD Blu-ray
    Buet design
    4K Ultra HD
    HDR10
    Dolby Atmos & DTS:X (bitstream)
    Smart Hub (Netflix, Amazon, YouTube m.fl.)
    1 HDMI-udgang
    Ethernet + WiFi
    Multiroom Link
    Samsung UBD-M9500 specifikationer

Alle funktioner fra M8500 plus:
    Buet design med berøringsfølsomme knapper og front-OLED
    2 HDMI-udgange (1 til billede, 1 til lyd)
    Private cinema mode
    360-grader video
    N Screen (BD to mobile)

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?s...&id=1499161380

2. Liker AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,824
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke Dolby Vision?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei... Det står vel klart og tydelig i stykket....?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,824
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Nei... Det står vel klart og tydelig i stykket....?
    My bad, så ikke hele innlegget på Tapatalk, bare overskriften osv.

For min del vil jeg heller ha alt i ett i en blurayspiller, og da må man til Panasonic, Sony, Yamaha, eller Denon og Oppo...

Den Samsungen er sikkert en fin 4K spiller, men da må man nesten ha mange andre komponenter også... Dvdspiller, CD, SACD, blurayspiller etc...

Jeg tror nok min 4k spiller rett og slett vil være en spillkonsoll, feks Xbox eller PS, da får vi både 4K med Dolby Vision samt, tvspill for barnet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,052
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    My bad, så ikke hele innlegget på Tapatalk, bare overskriften osv.

For min del vil jeg heller ha alt i ett i en blurayspiller, og da må man til Panasonic, Sony, Yamaha, eller Denon og Oppo...

Den Samsungen er sikkert en fin 4K spiller, men da må man nesten ha mange andre komponenter også... Dvdspiller, CD, SACD, blurayspiller etc...

Jeg tror nok min 4k spiller rett og slett vil være en spillkonsoll, feks Xbox eller PS, da får vi både 4K med Dolby Vision samt, tvspill for barnet.
    Alle Blu-ray spillere er jo backwards kompatible...så de spiller jo alle typer discer... men er jo ikke en spillkonsoll. Ellers er vel bildet helt klart bedre på en dedikert 4K spiller, også når det gjelder oppskalering fra Blu-ray og DVD.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dv er et must nå når Disney mest sansynelig støtter formatet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,052
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Dv er et must nå når Disney mest sansynelig støtter formatet.
    Ja, min TV og receiver støtter det, regner vel med at Panasonic fikser en update om ikke så lenge. Hvis ikke blir den jo også vist med HDR...
    Nå har jeg Netflix med DV på TV og Netflix med HDR gjennom min UHD spiller...

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,824
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Alle Blu-ray spillere er jo backwards kompatible...så de spiller jo alle typer discer... men er jo ikke en spillkonsoll. Ellers er vel bildet helt klart bedre på en dedikert 4K spiller, også når det gjelder oppskalering fra Blu-ray og DVD.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Min Sony klarer oppskalering til 4K greit, men jeg har ikke fått testet det enda da jeg ikke har 4k skjerm, men ryktene sier så.

Blir nok heller 4K spillkonsoll, før det siden blir ny bluray 4k spiller.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 05-16-2017, 14:50
  2. Panasonic tilføjer 3 billigere UHD Blu-ray-afspillere
    By nordic45 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 01-07-2017, 18:37
  3. Samsung lancerer 4K OLED-TV i år - rygte
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 07-15-2014, 17:15
  4. Nye Blu-ray-afspillere fra... ASUS