Oppo UDP-205 Oppo's UHD Blu-ray-afspiller til audiofile skal koste over 10.000 kr.
Viser resultater 1 til 6 av 6

Oppo UDP-205 Oppo's UHD Blu-ray-afspiller til audiofile skal koste over 10.000 kr.

Oppo’s anden UHD Blu-ray-afspiller, UDP-205, er skabt til den audiofile køber. Ud over flot billedkvalitet i HDR10 og Dolby Vision, er der kræset for lyden. Den bliver dog alt andet end billig.

Oppo lancerer UDP-205

Ligesom Oppo’s første UHD Blu-ray-afspiller, UDP-203, overholder UDP-205 specifikationen og har derfor obligatorisk understøttelse af HDR10-formatet. Herudover tilføjes Dolby Vision via en senere firmware-opdatering.

Den virkelige årsag til at selskabet har skabt UDP-205 er dog for at nå de kræsne lydentusiaster. Afspilleren har to HDMI-udgange, hvoraf en er dedikeret til lyd. Den har også analoge 7.1 udgange baseret på en ESS SABRE digital-til-analog-konverter (DAC). Herudover har den analoge RCA og XLR porte såvel som digital koaksial og optisk port. Hovedtelefonstikket har en dedikeret DAC.

Den kan spinne nærmest alle typer skiver lige fra UHD Blu-ray, Blu-ray, Blu-ray 3D og DVD til SACD, DVD-Audio og CD. Der er mange flere små detaljer og funktioner indbygget, så kig på Oppos hjemmeside for den fulde specifikationsliste.

Oppo UDP-205 er endnu ikke i handlen i Danmark, men kan bestilles fra oppodigital.com. Du skal dog mere end værdsætte den store indsats på lydfronten for afspilleren koster i USA $1300 dollars. Med dansk moms og afgift lander den formentlig et godt stykke over 10.000 kroner.

https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=CTPDX8Uers8

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?s...&id=1493883358

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Og med tanke på alle bugg's og tilbakemeldinger/review's på 203, så tror jeg det kanskje sitter langt inne å kjøpe en high-end Oppo bygget på "samme lest"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

For 10 000kroner kan man bygge seg et beist av en kino PC.

Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H Vis post
    Det er vel en sannhet med modifikasjoner, i min PC som kjører MadVr koster bare skjermkortet 13000,- (TitanX Pascal) og man må minimum ha et 1080 kort for å kunne kjøre MadVr tilfredstillende med oppskalering til 4K og da kommer man ikke langt med 10000.

Ellers så er jeg enig i at det har vært mye bugs med Oppo 203, men jeg er sikker på at Oppo får dette til å funke meget bra om ikke lenge.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H Vis post
    Men kan den pc-en spille av filmer i UHD HDR 10bit, SACD og snart Dolby Vision?
    Har den pc-en HiFi-dac-er som gjør under for lyden?

Nytter ikke å bygge en kille pc, hvis den ikke leverer de samme tjenestene.
    Blir som at jeg kjøper en sinnsyk traktor med dreiemoment og store hjul, så kan man for samme pengene kjøpe en Tesla.
    Begge er fartøyer, men har ganske så forskjellige bruksområder.

Lignende tråder

1. Svar: 13
    Siste melding: 12-15-2012, 08:18
  2. Nuforce Oppo BDP-83SE vs Oppo BDP-83SE
    By Ryback in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 12-28-2010, 19:18
  3. Svar: 416
    Siste melding: 07-10-2008, 11:44
  4. Hvilken Oppo spiller skal jeg velge?
    By GeX in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 6