Sony UBP-X800.
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43

Sony UBP-X800.

Her er Sonys nyeste Blu-ray-spiller, som ikke får en helt gal prislapp.
    Sony slipper 4K-Blu-ray-spiller som ikke koster skjorta

Har kunngjort prisen på sin UBP-X800.

4K-Blu-ray-spillere må ennå sies å være et relativt nytt produktsegment, men modellene begynner nå så smått å bli relativt tallrike. På årets CES-messe tok vi en titt på en ny modell fra Sony, og nå viser det seg at denne modellen kan bli en høyst aktuell spiller for de budsjettbevisste.
    På bloggen sin har Sony nemlig nå kunngjort prisen på spilleren, som bærer modellbetegnelsen UBP-X800, og den blir slettes ikke så ille. I USA blir prislappen på 300 dollar, og spilleren blir tilgjengelig neste måned.
    Samsung-konkurrent

Den norske prisen foreligger riktignok ikke ennå, men dette tyder uansett på at spilleren blir blant de rimeligere alternativene. Til sammenligning koster for eksempel fjorårets Panasonic-modell DMP-UB900 cirka 6000 kroner i Norge.
    Her kan du se hvilke tilkoblinger du har å velge mellom på spilleren.
    Panasonic har også den rimeligere modellen DMP-UB700 på markedet, men også denne koster rundt 5000 kroner i Norge per dags dato. Når det gjelder pris konkurrerer Sonys nye modell imidlertid med Samsungs UBD-K8500, som ble lansert for et år siden og som i dag ligger på rundt 2500 kroner i Norge.
    UBP-X800 støtter i likhet med andre 4K-Blu-ray-spillere HDR-teknologien, og støtte for lydstandardene Dolby Atmos og DTS:X er også på plass. Spilleren kommer videre med Bluetooth og kan spille av høyoppløst musikk. Norsk pris og lansering foreligger som sagt ennå ikke.

https://www.tek.no/artikler/sony-sli...skjorta/376470

Venter på denne ja. I butikkene i mars kan det se ut som...

Venter veldig på denne her også. Spent på om vi får 2 uhd-plater som i andre land.
    Veiledende pris fra Sony skal være 3700,- På prisjakt er det litt annerledes nå iallfall.

Den har fått veldig bra respons på andre forum og bildekvaliteten er på høyde med langt dyrere spillere ifølge de som har testet de oppimot hverandre.
    Mangler noen apper enda men er vel på vei.

Blir nok min første 4k spiller.

Fikk spilleren i går. Har et problem som bare er synlig når jeg har slått på HDMI ULTRA HD Deep Color på LG B6 og bare på Home skjermen på X800. Vanlig Blu-ray og 4K Ultra HD blu-ray spilles av helt perfekt. Virker som det har noe med HDMI å gjøre. Noen ideer hva dette skyldes?

Er nevnt noe om lignende problemer på Samsung K8500 her:
    http://www.xlr8yourmac.com/audio/Sam...8500_Tips.html
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Lukter litt av en dårlig kabel/kobling.
    Ofte vises slike home-screens på en slik måte at de krever maks båndbredde. Deep color krever mer båndbredde, og kabelen er på bristepunktet.
    Straks du starter en film, så er kravet til båndbredden lavere, og filmen fungerer.

Ville prøvd en annen kabel, og eventuelt å snu kabelen som står i, for å sjekke om en dårlig plugg eller port får bedre kontakt.

Har en Monster UltraHD Black Platinum som ihvertfall på papiret skal takle dette.

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		343454.jpg
Visninger:	71
Størrelse:	892.7 KB
ID:		124471
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Joda, men verdt å prøve en annen også.
    Har selv erfart kabler med feil i, dårlig kontakt osv.
    Ville tatt en kjapp test bare for å sortere vekk muligheten om svakhet i kabel.

Har testet litt i dag. Monster kabelen fungerer ikke på denne HDMI inngangen, men i en annen (merket med ARC som ikke skulle ha noe å si i denne sammenhengen?). En billig noname kabel som fulgte med en paraboltuner fungerer på den inngangen som Monster kabelen ikke vil virke på pluss den andre jeg testet. Litt merkelig! Bør jeg reklamere på Monster kabelen?

Ja, det virker til at Monsterkabelen har en feil i seg.
    Får du nå X800 til å virke på homescreen med en noname-kabel?

Ja. Hadde også en gammel Monster HDMI 400 liggende på loftet som virker på homescreen, 4K og HDR. Ser ut som gamle HDMI kabler også greier 4K og HDR.

Har nå fått spilt et par filmer på UBP-X800. Null problemer bortsett fra en HDMI kabel som ikke virket helt som den skulle. Ny er på vei fra Interconnect. Angrer ikke på at jeg droppet Oppo.

Sitat Opprinnelig postet av Trond B Vis post
    Leser for fortsatt slike reviews, og tror på det de skriver?
    Er vel blitt vist gang på gang i det siste at det de skriver ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten, og at de ofte er farget av leverandør/tjenester.

Stoler ikke blindt på tester utført av magasiner men denne spilleren har jeg fått litt erfaring med. Virker meget lovende. Null støy fra drivverk og kjapp i bruk. Har spilt av et par UHD disker og det har gått silkemykt. Har bare gode erfaringer med Sony sine Blu-ray spillere de siste åra og var rimelig sikker på at Sony skulle levere varene denne gangen også.

Stoler ikke blindt på tester utført av magasiner men denne spilleren har jeg fått litt erfaring med. Virker meget lovende. Null støy fra drivverk og kjapp i bruk. Har spilt av et par UHD disker og det har gått silkemykt. Har bare gode erfaringer med Sony sine Blu-ray spillere de siste åra og var rimelig sikker på at Sony skulle levere varene denne gangen også.
    Har den subtitle shift?

Nei ikke som jeg kan se. Ser det er en skjerminnstilling der du velger mellom TV eller projektor, men om det er noe du kan justere der er jeg ikke sikker på.

Nei ikke som jeg kan se. Ser det er en skjerminnstilling der du velger mellom TV eller projektor, men om det er noe du kan justere der er jeg ikke sikker på.
    Joa, er vel som forventet, men får jo håpe at Sony forstår at det er helt andre krav til funksjonalitet i entusiastsegmentet mtp Oppo og Panasonic som habile alternativer og har denne funksjonaliteten på kommende Hi-End Oppo konkurrent UBP-X1000...

Sony valgte noget overraskende ikke at inkludere et UHD Blu-ray-drev i PlayStation 4 Pro. I stedet lanceres afspilleren UBP-X800, som er den japanske producents første UHD Blu-ray-afspiller. Den er i handlen nu.

Sony X800 UHD Blu-ray

Sony har forholdt sig afventende på trods af, at de var en af de bærende kræfter bag Blu-ray-formatet. De var således ikke med i første lanceringsbølge, hvor Panasonic og Samsung præsenterede afspillere. Ikke desto mindre er Sonys første UHD Blu-ray-afspiller blevet klar.

Afspilleren hedder UBP-X800 og den understøtter de obligatoriske specifikationer indenfor standarden, hvilket betyder HDR10, men altså ikke Dolby Vision. Sony har i denne omgang valgt at se bort fra Dolby Vision selvom flere af de nye tv-skærme får det.

Sony lægger desuden vægt på lydsiden. Der er to HDMI-udgange, hvoraf den ene er dedikeret til lyd. Der kan afspilles DVD Audio, CD og Super Audio CD. Nye objektbaserede lydformater såsom Dolby Atmos og DTS:X understøttes også. Det er desuden muligt at parre trådløse højttalere til afspilleren.

- ”The extraordinary quality is encased in an exceptionally rigid Frame and Beam chassis design that minimises mechanical vibration. On the inside, there is a full complement of audio codec compatibility, letting you enjoy pristine High-Resolution files encoded right up to 192kHz/24-bit and DSD up to 11.2MHz,” tilføjes det.

Der er indbyggede apps til bl.a. Netflix og YouTube.

Læs også: Indtryk af Sony UHD Blu-ray, Dolby Atmos & nye soundbars

UBP-X800 er over de seneste uger landet på lagrene hos de danske forhandlere og fra denne uge kommer den ud i landsdækkende kæder. Den vejledende pris er 4000 kroner, men den sælges allerede billigere. Hos danske distributører medfølger filmen 'Inferno'.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?s...&id=1495521860

Question Sony UBP-X800 og Optoma UHD65

Er det noen av dere som har testet kombinasjonen av Sony UBP-X800 og Optoma UHD65 med hell? Avspilling av UHD filmer går helt fint, men jeg får ingen HDMI sync på selve menyene med mindre jeg stepper ned til HD oppløsning. Jeg har en følelse av at UBP-X800 leverer ut et 4K signal som ikke Optoma'en takler, men det er jo ikke så mange måter å lese av på hva som skjer - eller er det det? Hører gjerne fra noen med litt mer peil!

Jeg har hatt Sony x800 noen dager nå , og den virker å være meget bra - rask , stillegående og virker å levere meget flotte bilder.

Men jeg har lastet ned noen av disse Atmos demosporene , men da får jeg bare beskjed om at "lydformat støttes ikke"...? Men den starter å spille av fimene likvel , men da uten lyd...
    Prøver jeg å spille dem av med Nuc-pc'n via Jriver , eller ATV4 virker lyden som den skal (får ikke Atmos på ATV da)

Noen som har lignende erfaringer ?
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  2. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27
  3. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 12-23-2010, 07:53