Sony UBP-X800. - Side 2
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Jeg har hatt Sony x800 noen dager nå , og den virker å være meget bra - rask , stillegående og virker å levere meget flotte bilder.

Men jeg har lastet ned noen av disse Atmos demosporene , men da får jeg bare beskjed om at "lydformat støttes ikke"...? Men den starter å spille av fimene likvel , men da uten lyd...
    Prøver jeg å spille dem av med Nuc-pc'n via Jriver , eller ATV4 virker lyden som den skal (får ikke Atmos på ATV da)

Noen som har lignende erfaringer ?
    ...dessverre takler den ikke atmos fra verken .mkv eller .ts (spiller forsåvidt atmos fra .ts, men da hakker plutselig videoen...), kun fra fysiske drev. Veldig snodig begrensning Sony har lagt inn i så måte, men ser ikke ut til at de vil endre på denne begrensningen med det første...

Jeg har også denne Sony spilleren.
    Har testet den side ved side med Panasonic og Oppo.
    Sonyn er klart den beste i mine øyne av de nevnte. Jeg har ikke kvittet meg med Oppon enda, da denne er den aller beste på server avspilling.
    Drit det med atmos med MKV filer, dette gjelder alle UHD spillere etter det jeg vet, men det finnes andre løsninger da en annen media-spiller som takler dette som evnt Egrat. Denne er også på høyde med Sonyn bildekvalitetsmessig.

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    ...dessverre takler den ikke atmos fra verken .mkv eller .ts (spiller forsåvidt atmos fra .ts, men da hakker plutselig videoen...), kun fra fysiske drev. Veldig snodig begrensning Sony har lagt inn i så måte, men ser ikke ut til at de vil endre på denne begrensningen med det første...
    Ok , takk for svar.
    Ja dette var jo litt trist
    Merkelig å ha sånne begrensinger , da den ellers virker meget bra.
    Kjedelig at man må ha 2-3 forskjellige mediaspillere for å være sikker på at man får spilt av alle mulige filer/disker altså
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Ok , takk for svar.
    Ja dette var jo litt trist
    Merkelig å ha sånne begrensinger , da den ellers virker meget bra.
    Kjedelig at man må ha 2-3 forskjellige mediaspillere for å være sikker på at man får spilt av alle mulige filer/disker altså
    Ja, spesielt når Sony legger så stor vekt på at denne spilleren skal takle "alt"... Det er vel ett av problemene med at Sony også sitter på filmproduksjon, for en slik begrensning er jo helt meningsløs, det eneste de oppnår er å selge færre spillere samt irritere de som har gått til innkjøp allerede.

Ellers er bildekvaliteten ekstremt god og den er super hurtig, og HDR->SDR konverteringen er også noe av det beste som er å få tak i, så nærmest en perfekt spiller med unntak av dette med manglende støtte for atmos fra filbasert video...

Har inntrykk av at Sony kan være generelt litt restriktive med hva som slippes i gjennom ved slik demo avspilling, enten fordi ikke prioriterer så vid støtte for formatet eller de prøver å beskytte rettighetshaveren osv. Regner med du har prøvd med nyeste firmware på spilleren.

Hva som er skjedd her er jo ikke godt og si i disse HDCP og HDMI tider, og det kan jo være alt fra rekkefølgen av handshake til gjenkjenning av koden brukt i kildemateriale som kan spille inn her., om fila spilles fra USB, nettverk eller plate osv.... Har du en link til Atmos demosporene så kan kanskje andre med samme spiller sjekke om de opplever det samme.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Har inntrykk av at Sony kan være generelt litt restriktive med hva som slippes i gjennom ved slik demo avspilling, enten fordi ikke prioriterer så vid støtte for fcodeker og ormatet eller de prøver å beskytte rettighetshaveren osv. Regner med du har prøvd med nyeste firmware på spilleren.

Hva som er skjedd her er jo ikke godt og si i disse HDCP og HDMI tider, og det kan jo være alt fra rekkefølgen av handshake til gjenkjenning av koden brukt i kildemateriale som kan spille inn her., om fila spilles fra USB, nettverk eller plate osv.... Har du en link til Atmos demosporene så kan kanskje andre med samme spiller sjekke om de opplever det samme.
    ...dette er en reell og implementert begrensning satt av Sony dessverre, men det er jo mulig de velger å kjøre retrett og tillate dette i en senere firmware men p.t. funker det ikke...

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    ...dette er en reell og implementert begrensning satt av Sony dessverre, men det er jo mulig de velger å kjøre retrett og tillate dette i en senere firmware men p.t. funker det ikke...
    Ser det er en ny X700 på vei nå. Tro om den har samme begrensingen mtp. Atmos ?
    Denne støtter jo også Dolby Vision ser jeg. Kanskje jeg skal angre kjøpet mitt på x800 og vente på denne ?
    Enste minuset er at den ikke har standard komponent bredde ser jeg - kun 32 cm.

Billigere er den jo også - er det en "simplere" modell slik ellers tro ? Og når blir den tilgjengelig her til lands tro ?

https://www.sony.no/electronics/blu-...y/ubpx700b.ec1
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Er det noen av dere som har denne spilleren som sliter med avspilling i Netflix? Alle app´er spilles av hos meg, med unntak av Netflix. Hver gang jeg starter en serie/film, så spiller den av i ca 5 sekunder og så får jeg feilmelding om at den ikke kan spille av området og at det er en feil med denne tittelen nå. Prøver jeg å spille av 4K filmer så popper feilmeldingen opp når den har ladet ca 5%.

Har en Sony XE90 som TV, og denne er det aldri noe problem med når jeg spiller av Netflix fra den. Både TV og X800 er koblet opp via Wifi...

Kan det hjelpe med kabel kontra Wifi?

Fredrik

Ville sjekket om det var noen sone/land/språk innstillinger i X800 spilleren som kan få netflix til å reagere.
    Hadde not tilsvarende problemer på en annen spiller, mener å huske det var noen landinstillingen inne i smartTV/app oppsettet.

Ser det er en ny X700 på vei nå. Tro om den har samme begrensingen mtp. Atmos ?
    Denne støtter jo også Dolby Vision ser jeg. Kanskje jeg skal angre kjøpet mitt på x800 og vente på denne ?
    Enste minuset er at den ikke har standard komponent bredde ser jeg - kun 32 cm.

Billigere er den jo også - er det en "simplere" modell slik ellers tro ? Og når blir den tilgjengelig her til lands tro ?

https://www.sony.no/electronics/blu-...y/ubpx700b.ec1
    Jeg er usikker på hva alle forskjellen er.
    Følgende er IKKE nevnt under specsene til X700, men som er nevnt under X800
    DVD-audio
    HDR - SDR konverter
    Bluetooth
    Digital media player
    Digital media renderer
    Uten Digital Media Player og Digital Media Renderer, kan X700 da i det heletatt spille av filmer fra USB/nettverk/annet??

Samtidig har jo X700 Dolby Vision som X800 ikke har. Det er jo mye verdt.
    MEN.....det som undrer meg er den "sinnsyke" vektforskjellen.
    X800 på 3.8kg vs X700 på 1.4kg

Hvorfor veier X800 hele 2.7 ganger mer enn X700?

Sitat Opprinnelig postet av Ichad83 Vis post
    Er det noen av dere som har denne spilleren som sliter med avspilling i Netflix? Alle app´er spilles av hos meg, med unntak av Netflix. Hver gang jeg starter en serie/film, så spiller den av i ca 5 sekunder og så får jeg feilmelding om at den ikke kan spille av området og at det er en feil med denne tittelen nå. Prøver jeg å spille av 4K filmer så popper feilmeldingen opp når den har ladet ca 5%.

Har en Sony XE90 som TV, og denne er det aldri noe problem med når jeg spiller av Netflix fra den. Både TV og X800 er koblet opp via Wifi...

Kan det hjelpe med kabel kontra Wifi?

Fredrik
    Har du nyeste firmware?
    Husker det du nevner var et problem på denne spilleren på en tidligere firmware opp mot enkelte tv-er.
    Her er "nyeste" firmware, fra september 2017.
    https://www.sony.co.uk/electronics/s...rders/ubp-x800

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Jeg er usikker på hva alle forskjellen er.
    Følgende er IKKE nevnt under specsene til X700, men som er nevnt under X800

Uten Digital Media Player og Digital Media Renderer, kan X700 da i det heletatt spille av filmer fra USB/nettverk/annet??

Samtidig har jo X700 Dolby Vision som X800 ikke har. Det er jo mye verdt.
    MEN.....det som undrer meg er den "sinnsyke" vektforskjellen.
    X800 på 3.8kg vs X700 på 1.4kg

Hvorfor veier X800 hele 2.7 ganger mer enn X700?
    Det står ko at den skal kunne brukes til å streame filmer fra Nas osv....?

Og ja , den virker mye lettere og simplere enn x800 dessverre

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Har du nyeste firmware?
    Husker det du nevner var et problem på denne spilleren på en tidligere firmware opp mot enkelte tv-er.
    Her er "nyeste" firmware, fra september 2017.
    https://www.sony.co.uk/electronics/s...rders/ubp-x800
    Nyeste firmware er lastet ned ja. Kjøpte den for ca 14 dager siden, og det første jeg gjorde var å laste ned den nyeste. Når jeg prøver nå så får jeg beskjed om at nyeste firmware er nedlastet også.

Blir snart sprø! Får dra meg ut i bilen og kjøre ned på Hifi-klubben i morgen...

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Ville sjekket om det var noen sone/land/språk innstillinger i X800 spilleren som kan få netflix til å reagere.
    Hadde not tilsvarende problemer på en annen spiller, mener å huske det var noen landinstillingen inne i smartTV/app oppsettet.
    Har lett overalt i menyene, men finner rett og slett ikke noen feil... Men tipset var veldig bra[emoji4]

Her kommer meldingene tett fra meg, og beklager det. Men nå virker det!! Måtte tilbakestille alle innstillinger og gi den litt tid visstnok. Over og ut!

Super spiller forresten...[emoji6]

Hei

Lurte på hva andre X800 eiere gjør med innstillingen (24P output) under screen settings ?
    Bør den stå på auto, off eller on?

Projektoren reagerer med å kjøre 60P når innstillingen står off. Dvs. 3:2 pulldown.
    Ved kamerabevegelse er bildet mindre slitsomt å se på, men bildet fremstår ikke like bra som 24P.

Ellers vil projektoren kjøre 24P ved innstilling auto eller on. Dvs. Fremstår mer oppløst og dypere farger.
    Men veldig unaturlig ved bevegelser. Leser at mange velger nettopp 24P fordi det er slik filmen skal fremstå originalt.

Sitat Opprinnelig postet av hefalompen Vis post
    Hei

Lurte på hva andre X800 eiere gjør med innstillingen (24P output) under screen settings ?
    Bør den stå på auto, off eller on?

Projektoren reagerer med å kjøre 60P når innstillingen står off. Dvs. 3:2 pulldown.
    Ved kamerabevegelse er bildet mindre slitsomt å se på, men bildet fremstår ikke like bra som 24P.

Ellers vil projektoren kjøre 24P ved innstilling auto eller on. Dvs. Fremstår mer oppløst og dypere farger.
    Men veldig unaturlig ved bevegelser. Leser at mange velger nettopp 24P fordi det er slik filmen skal fremstå originalt.
    Her vil det vel ikke bli stor forskjell om man har en X800 eller en annen UHD spiller, men 24p OFF valget er f.eks stort sett ment som en nødløsning å bruke når den tilkoblede skjermen ikke takler 24p, eller man får bildefeil som forsvinner med 60P.

Auto valget er vel for at spilleren skal gjenkjenne FPS i kildemateriale og sende ut riktig i forhold til det.
    Spilles f.eks 4K UHD versjonen av "Billy Lynn's long halftime walk" som er produsert i 4K@60hz vil vel ikke 24p ON være det riktige valget.

Auto valget for oppløsning og Auto for 24p vil vel også kunne påvirke bildekvaliteten litt avhengig av kildemateriale og prosessering/skalering i skjerm osv.

I ditt tilfelle med Optoma UHD60 vil det vel også være litt hvordan "4K" DLP projektoren takler 24p vs 60p fra X800, og om det er en fordel å få X800 til å skalere opp BD fullhd til 4K osv.

Optoma UHD60 må jo prosessere kilden uavhengig om det er 1080p/2160p@24/30/50/60 og tegne opp 4K blildet i to omganger med sin piksel-shift frekvens samt vise fargene sekvensielt via fargehjul.

Fasiten vil bli bildet på lerretet, og kanskje velge litt ut i fra om kildemateriale har mye bevegelser og panoreringer vs om det er en fordel å vise det mer oppløst og med dypere farger.

Takk for oppklarende info.

Syntes 1080/2160@60 er best etter en del testing. For mer naturlig flyt i raske scener med mye detaljer.
    3:2 såpeeffekten er minimal i 4K og Blueray.
    Det er ikke stort tap på farge mot 24P.

Dvs. 24P off.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    ... og der rev akkurat filmprodusenten av seg håret !
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Ja, men det går kanskje under "consumers intent" i disse MeToo tider

Navn:		consumersintent.jpg
Visninger:	165
Størrelse:	21.2 KB

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  2. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27
  3. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 12-23-2010, 07:53