Panasonic DMP-UB700
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 114
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186

Panasonic DMP-UB700

Har så vidt fått kikket på UB700 hos Lyd&Bilde, og det ser ut til at Panasonic ligger godt an blant UHD-spillerne. Virker å være nøyaktig som UB900, bare uten analoge utganger, samt med en noe "kjipere" fjernkontroll.

Her er en link til HDTVtest.co.uk, med litt info angående hvorfor bildet ser skarpere ut på Panasonic enn fra andre UHD spillere. Det skyldes at andre har misforstått forskjellen med tanke på chroma upsamplingen i BT2020, og derfor "soft-er" bildet.
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/dmpub...1612114390.htm
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

UB 700 spiller ikke SACD og DVD-Audio...[emoji51][emoji51]

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Leste en test der det stod at 700 ikke gav like skarpt bilde som 900. Er det bare svada?

Kommer vel an på hvem som har testet og hvilken kompetanse de har...ikke sikkert at vi vil se forskjell...på våre skjermer...men helt klart at noen komponenter vil være forskjellig. Og noen kan se disse forskjellene...andre kan ikke.

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Kommer vel an på hvem som har testet og hvilken kompetanse de har...ikke sikkert at vi vil se forskjell...på våre skjermer...men helt klart at noen komponenter vil være forskjellig. Og noen kan se disse forskjellene...andre kan ikke.

Ja ikke alle som har sånn falkeblikk som deg og ser forskjell på HDMI-kablene til Biltema og dyrere kabler!

Ganske utrolig ikke sant ? Har brukt briller i 61 år [emoji2][emoji2] men det går ikke ut over hørselen min. PS. Har aldri eid en HDMI ledning fra Biltema..men derimot de som fulgte med div. satelitt bokser. Men de er aldri brukt. 🤡🤡

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Ganske utrolig ikke sant ? Har brukt briller i 61 år [emoji2][emoji2] men det går ikke ut over hørselen min. PS. Har aldri eid en HDMI ledning fra Biltema..men derimot de som fulgte med div. satelitt bokser. Men de er aldri brukt. 🤡🤡

Så du er kabelnisse altså?

Det har jeg alltid vært...og en gang i verden hi-fi nisse også...nå bare litt TV og surround nisse. :-) Og veldig DAB nisse..:-))
    Sist endret av classic46; 12-16-2016 kl 10:57

Kan vi styre tråden tilbake til noe interessant?

Hva er det som bestemmer bildekvaliteten? Er det noe i spilleren, eller er det bare TV'en som bestemmer?

Også noe spilleren som bestemmer.
    Det meldes om at Samsung K8500 har red push, at UB700/900 har skarpere og mer presist lys.
    Dette fordi det er noe med chroma sampling, se første post i tråden.

Så noe som i utgangspunktet skulle være samme bilde siden data er 1 og 0, kan vise seg å bli "manupulert" på litt forskjellige måter.
    Selv syntes jeg min UB900 gav med banding på JS9505-tv enn hva K8500 gjorde.
    Men det kan har med innstillingene i spillerne å gjøre, at jeg aldri traff helt hva de skulle være.

Det ryktes også at nye Oppo 203 som er på vei kommer med en dag 1 patch som fikser Oppo slik at gjør chroma samplingen, (første post i tråden), riktig den også.

Men nå skriver jeg i hovedsak om 4k-oppløsning, som tv-ene våres er.
    Og da er det verdt å ta med at ved avspilling av bluray 1080p, så syntes jeg samsung K8500 gjorde en mye dårligere oppkonverteringsjobb, enn hva UB900, gjorde.
    Men så kunne jeg jo bare sette begge spillerne til å levere ut 1080p, og tv-en stod for oppskaleringen. Da så seg ingen forskjell på dem.

En fordel med UB900, (regner med UB700 klarer det også), som ikke K8500 og Oppo 203 klarer, er at Panasonic kan sende ut 4k bilde på hdmi 1, og 1080p bilde på hdmi 2-utgangen.
    Så med Samsung K8500 og Oppo 203k må jeg inn i innstillinger og justere på oppløsningen.
    Og noe jeg likte veldig godt med Panasonic var at jeg kunne sende 4k-UHD HDR bildet rent og uforstyrret ut fra HDMI 1 og rett i tv, mens HDMI2-ut gikk via receiver.
    Slik at jeg slapp å koble om kablene om jeg ville har direkte 4k signal til tv, og et 1080p signal via receiver.

Min vurdering.
    Samsung K8500 - best på apps, moderne følelse og hurtighet.
    Panasonic 700/900 - best på fleksibilitet i HDMI-utgangene.
    Oppo 203, best på byggekvalitet, finish og følelse, samt støtter mange lyd og bildeformater (SACD og DVD-Audio viktig for meg). Men oppo har ingen apps.

Så min drømmespiller er appfunksjonaliteten fra Samsung K8500, HMDI-fleksibiliteten fra Panasonic 700/900, byggekvalitet, design, innstillinger og formatmulighetene fra Oppo 203.
    Sist endret av tor rasmussen; 12-16-2016 kl 15:27

UB 900 har jo THX standard...tror ikke UB 700 har det...men hvis noen ser forskjell, så er det mange som ikke vil...og snart kommer jo de første tester av OPPO,,,som garantert får kjempekritikk...:-) og til neste år en 4K spiller fra LG....:-)

....bra svar :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    THX "standard" er bare en lisens, ikke en teknisk løsning. Spillerne (de to fra Panasonic) er like om man bare benytter seg av HDMI
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

OK. [emoji4]

Har både Samsung K8500 spilleren og UB900 på en 2015 årgang av Samsung 65" JU8505 TV, og det er en del forskjeller.
    Panasonic spilleren er full av automatikk og justering muligheter som både kan forbedre og/eller forverre bildet.....

Synes egentlig Samsung K8500 fungerer greit på denne TVen, spesielt når BD Wise er aktivert.
    Bildet ser litt mer dynamsik ut, men skulle ikke forundre meg om at UB900 egentlig gjør den mest riktige jobben i forhold til kildemateriale.

For Panasonic spilleren må man sette enkelte av HDMI innstillingene slik at man ikke kjører automatikk, men låser spilleren til å "begrense" seg litt..

Bruker fortiden disse innstillingene på UB900 spilleren.

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		422.png
Visninger:	105
Størrelse:	822.8 KB
ID:		122911

Har brukt Chromapure med en Spyder5 probe til å gråskala kalibrere TVen og sette primær og secundær fargene i Rec 709 fargerommet, men har ikke noen gode måter for å gjøre det samme i BT2020. Finnes det noe nedlastbart kildemateriale som inneholder HDR10 metadata og kan brukes til dette?

Når det gjelder det at UB900 spilleren skal være skarpere enn K8500 pga chroma upsamplingen i BT2020, så er det fint hvis noen forklarer dette litt mer i detalj.

Vil ellers tro at UB700 spilleren i mange tilfeller vil kunne fungere like godt som UB900, det er vel ikke så mange som er avhengig av de analoge lydutgangene som vel er den største forskjellen mellom disse.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Jeg bruker foreløpig bare en Xbox One S, men siden den ikke har bitstreaming ennå så har jeg bare sett én film.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Finnes det noe nedlastbart kildemateriale som inneholder HDR10 metadata og kan brukes til dette?
    http://rmadvancedcaldisc.com

Kjøpes og lastes ned. Legg på USB-stick, og spill av direkte fra UB900 (siste versjon støtter visstnok K8500 også, men har ikke testet). Litt tungvint avspilling, da man må navigere i mapper, og dermed er inn-og-ut av HDR modus hele tiden.

Info-side på AVSforum: http://www.avsforum.com/forum/139-di...-patterns.html
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

se det ja, takk for link Gorm
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Fikk gleden av å se en UB900 justert inn med komboen 4K, 12-bit (dvs. 10-bit oppskalert), men med HDR & DCI P3 / BT2020 deaktivert / konvertert til hhv SDR / Rec709 mot en JVC DLA-RS600 (tilsvarer X9000) og FOR noen bilder!! Var Gorm som justerte inn moroa, tidligere har jeg kun fått den til å sende Full-HD når HDR / P3 ble deaktivert og måtte til med en HDfury for å få til 4K, men nå gikk det altså også uten... HDR hører ingen steds hjemme på projektorer, og for store lerreter er heller ikke DCI P3 å foretrekker, så på dette 3,9m brede lerretet ble resultatet slående bra med disse innstillingene.

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Fikk gleden av å se en UB900 justert inn med komboen 4K, 12-bit (dvs. 10-bit oppskalert), men med HDR & DCI P3 / BT2020 deaktivert / konvertert til hhv SDR / Rec709 mot en JVC DLA-RS600 (tilsvarer X9000) og FOR noen bilder!! Var Gorm som justerte inn moroa, tidligere har jeg kun fått den til å sende Full-HD når HDR / P3 ble deaktivert og måtte til med en HDfury for å få til 4K, men nå gikk det altså også uten... HDR hører ingen steds hjemme på projektorer, og for store lerreter er heller ikke DCI P3 å foretrekker, så på dette 3,9m brede lerretet ble resultatet slående bra med disse innstillingene.
    UB900 har alltid konvertert til SDR og rec709 når man deaktiverer HDR med et display som støtter HDR er tilkoblet. Jeg har brukt dette stort sett hver gang jeg har sett UHD BD film på min RS600 pga noe synk problemer med HD Fury i kjeden og pga HDR er helt meningsløst på projektor. Riktig kalibrert er det heller ikke så stor forskjell på P3 og rec709 og noe av P3 fargerommet blir også "borte" (fargerommet krymper noen %) når man deaktiverer HDR (fjerner HDR flagget) via HD Fury.
    Sist endret av Andreas21; 12-17-2016 kl 00:49
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Fra panasonic st50 til samsung f8005 til panasonic gt60
    By Khallgrimsen in forum TV-apparater
    Svar: 16
    Siste melding: 02-19-2014, 19:53