Panasonic DMP-UB700 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  6
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 114
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Jeg går utifra at det er Clear Motion Drive på JVC vi snakker om ?

Har ingen erfaring av at denne påvirker banding, men mener at den på low bare fjerner 24p hakking (når man først har begynnt la seg irritere av det )

Og grunnen til at jeg nevnte de 2 spillerene var fordi med Clear Motion på Low på JVC så fikk jeg forskjellig resultat med de 2 spillerene.
    Ok, jeg trodde du snakket om noen innstillinger du hadde gjort på avspillerne samsung og panasonic. Jeg synes uansett at selv på LOW på JVC ser det for hjemmevideo-aktig ut. Uansett avspiller. Men, smaken er som maken..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,354
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Jeg har forsket litt videre på denne problemstillingen, og må si jeg ble rimelig overrasket.
    Det viser seg at i den gjeldende scenen som vist på bildene, så har UHD 4k HDR-utgaven av filmen kun ca 10Mbps(!), hvor standard blu-ray i samme scene har mer enn 30Mbps.
    Altså har vanlig SDR 709 1080p utgaven mer enn 3ganger! mer bitrate i den scenen, enn 4k-utgaven.
    Ikke rart det blir banding da, hvis min tv får "så lite" båndbredde å tolke bildet på.

Og jeg som trodde at UHD-plater som selvfølgelighet inneholder mer bildeinformasjon enn en standard 1080p BluRay.
    Vel, kanskje som regel, men ikke uten unntak.

Nesten så jeg ble spent på om noen i det hele tatt kan vise UHD-HDR-utgaven av den scenen i sitt system uten banding.....
    Hadde BD utgivelsen for "Miss Peregrine's..." fra før, men kjøpte UHD versjonen for å sjekke den samme senen på DMP-UB900 i mitt TV oppsett.

Fikk også disse banding problemene, samt var overasket over den lave bitraten denne filmen har i mange av filmsenene.
    Når jeg sist sjekke 4K HDR i Netflix på en annen film ligger den stort sett konstant på 15-16 Mbps....

Mistenker at UHD Miss Peregrine's kan lurer bitrate målingen i panasonic spilleren, men den tydelige bandingen kan jo tyde på noe annet. I noen sener varierte bitraten mellom 5 og 95 Mbps uten noen store synlige bildeendringer. Det skal vel ikke være sone eller regions forskjeller på UHD disker ??? Kunne mistenke at dette er den nye måten som "nordifiseringen" kan gå galt på for UHD disker.... Noe lignende den bildefrekvens feilen i BD utgivelsen for Enders Game.

Edit: Finner ingen bitinfo ved avspilling på Samsung 8500 spilleren, kanskje noen med Oppo 203 kunne sjekket Miss Peregrine's UHD utgivelsen og gitt en tilbakemelding, både når det gjelder banding og bitrate.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,195
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amazon video

Nettopp fått meg denne her nå på tilbud.
    Erstatter samsung k8500. Og som jeg nevner få face har dette verdt en overraskende stor oppgradering.
    Spessielt når jeg egentlig ikke hadde forventet noen i det hele tatt.

Det jeg dog tenkte og nevne her inne var at i disse små trøtte tider.
    Satte jeg app sonen i spilleren til Tyskland istedenfor Norge.

Og vipps poppa det inn en par apper til.
    Størst av disse var Amazon Prime.
    Er kun selve innstillingen i spilleren jeg har justert på. Ikke noe DNS eller VPN styr av noe slag.
    Slår jeg over på netflix får jeg nordic utvalg alt funker ellers normalt.
    Det virker bare rett og slett som at amazon appen er sperra i selve spilleren.
    Trengte ikke installere engang, bare og logge inn.

Og må innrømme at The Grand Tour så ikke fælt ut i ultrahd og HDR.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

4. Liker classic46 har likt denne posten
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En utmerket måte å se 4K og HDR opptak på...og her ser man klart hva 4K handler om på "vanlige" TV programmer. Jeg har allerede hatt den siden i fjor høst på min LG...men umulig å leie filmer i 4K på...de vil ha kredittkort utstedt i England...eller USA...selvom de godtar samme norske MasterCard hvis jeg kjøper en film eller en CD. 🤣🤣🤣

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

nett kjøpt denne spilleren og får ikkje lyd igjen HDMI,koblet HDMI til tvn for bilde og HDMI audio til onkyo 636 ikkje noe lyd,men switcher jeg på tvn min til HDMI 2 etc da får jeg lyd men seff ikkje noe bilde siden den går igjenom HDMI 1.noen som kan hjelpe.
    LG 55B7-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    -Pioneer BDP-120-Sony BDP-S6500.Panasonic UB700

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    Hei

nett kjøpt denne spilleren og får ikkje lyd igjen HDMI,koblet HDMI til tvn for bilde og HDMI audio til onkyo 636 ikkje noe lyd,men switcher jeg på tvn min til HDMI 2 etc da får jeg lyd men seff ikkje noe bilde siden den går igjenom HDMI 1.noen som kan hjelpe.
    Hva slags TV? Fikser ikke din receiver 4 K og HDCP 2.2 ?
    Letteste er jo å kjøre lyd og bilde gjennom receiver.
    Og har du en 4K TV så må den HDMI inngangen du bruker enten du kobler direkte eller gjennom receiver aktiveres til Deep Colour eller lignende. Hos LG heter det Deep Colour.

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG B6.Onky reciveren min støtter ikkje HDR så da må jeg ha lyd til reciveren utenom,men problemet er at jeg får ikkje lyd da når tvn står på HDMI 1 som UB700 er tilkoblet til men setter jeg tvn på HDMI 2 etc da får jeg lyd fra UB700 men seff ikkje bilde siden spilleren er tilkoblet HDMI 1 på tvn,tar jeg tilbake til HDMI 1 forsvinner lyden men da er jop det bilde seff.

Deep colour er tilkoblet *HDMI 1 på tvn.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står jo greit i menyen.... men HDMI fra spiller som skal gjengi lyden må jo kobles i receiver , og da må du sette den på den inngangen. Bilde fra TV skal jo komme av seg selv. Ikke sant ?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp og det er gjort,hdmi fra spillere til tv og hdmi fra audio only fra spiller til receiver,men det som er så rart at når jeg skifter til på tvn hdmi 2 etc da er det lyd fra reciver og men når jeg skifter tilbake til hdmi 1 da er det ikkje lyd fra receiver lengre,skjønner du hva jeg mener?

UB700
    Bilde hdmi til tvn,input på tvn HDMI1
    hdmi audio only til Onkyo 636
    Ingen lyd fra Onkyo
    Skifte hdmi input på tvn til hdmi2-3-4 lyd fra receiver
    skifter tilbake på tvn HDMI1 input ingen lyd fra recevier lengre

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men du har jo ikke noe på Hdmi 1 å gjøre i din receiver. Den skal stå på HDMI 2 slik at du får lyd. Og så skal du slå på HDMI 1 på din TV. Du må ha to tanker i hodet på en gang.
    Når du ser på Netflix så bruker du TV.
    Tror kanskje du må inn på TV og aktivisere HDM1. Du må trykke på knappen i midten til høyre for 3 D knappen og så gå til all inputs. Hos meg går alt til HDMI 2 fordi den har ARC.
    Du må også aktivisere HDMI 1. som en inngang i bruk.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er 2 hdmi utganger på spilleren en for bilde og en for lyd,ene hdmi kabelen er koblet til tvn på hdmi1 utgang for og få HDR så må jeg gjøre det.2 hdmi kabel koblet til spilleren som kun gir lyd til onkyo utgang game sånn at jeg skal få lyd igjen reciveren,men ingen lyd,får ikkje lyd før jeg skifter på tvn til hdmi 2 da kommer det lyd,ingen hdmi kabel men skifter fra hdmi kanal fra tvn til hdmi kanal 2 da får jeg lyd men seff ikkje bilde for den er tilkoblet hdmi1 output bak på tvn,så skifter jeg tilbake til hdmi1 kanal og der er jo seff bilde for det jo det jeg har koblet den til,men da får jeg ikkje lyd.

så alt er koble riktig til for jeg får lyd når jeg jeg skifter hdmi kanal på tvn,2 hdmi kabler som den ene går til tvn for bilde den andre hdmi kabelen går til reciver for lyd,og da skal jeg jo få lyd fra reciveren,men det skjer ikkje utenom at jeg skifter til hdmi 2 kanal på tvn,da mener jeg seff ikkje hdmi kabel når jeg sier hdmi kanal.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er 2 hdmi utganger på spilleren en for bilde og en for lyd,ene hdmi kabelen er koblet til tvn på hdmi1 utgang for og få HDR så må jeg gjøre det.2 hdmi kabel koblet til spilleren som kun gir lyd til onkyo utgang game sånn at jeg skal få lyd igjen reciveren,men ingen lyd,får ikkje lyd før jeg skifter på tvn til hdmi 2 da kommer det lyd,ingen hdmi kabel men skifter fra hdmi kanal fra tvn til hdmi kanal 2 da får jeg lyd men seff ikkje bilde for den er tilkoblet hdmi1 output bak på tvn,så skifter jeg tilbake til hdmi1 kanal og der er jo seff bilde for det jo det jeg har koblet den til,men da får jeg ikkje lyd.

så alt er koble riktig til for jeg får lyd når jeg jeg skifter hdmi kanal på tvn,2 hdmi kabler som den ene går til tvn for bilde den andre hdmi kabelen går til reciver for lyd,og da skal jeg jo få lyd fra reciveren,men det skjer ikkje utenom at jeg skifter til hdmi 2 kanal på tvn,da mener jeg seff ikkje hdmi kabel når jeg sier hdmi kanal.
    Og innstillinger på Panasonic ? På Sound=Digital Audio Output alt på Bitstream. Secondary Audio Off.
    På HDMI video+audio
    Og Audio only.
    Sikker på at du har koblet riktig bak på Panasonic.

Onkyo utgang? Du mener vel inngang. ???
    Ett eller annet sted har du koblet feil.
    Sett på HDM1 på TV og få lyd gjennom TV høyttalere. Så kobler du på lyd ut fra Panasonic og inn på en inngang på Onkyo. Da skal lyden forsvinne fra TV høyttaler, og den skal du få igjennom receiver. Og ikke rør TV innstillinger.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyd får eg hvis jeg skifter fra hdmi 1 kanal til hdmi 2 kanal,da får jeg lyd,men skifter jeg tilbake til hdmi1 kanal ikkje noe lyd.

På spiller video out hdmi kabel til hdmi 1 inngang på tvn ikkje sant bilde

på spiller audio out hdmi kabbel til reciver,da skal man få lyd,men nei ikkje så lenge tvn står på hdmi1 kanal men skifter jeg til hdmi2 kanal på tvn da får jeg lyd,men det hjelper jo lite når hdmi1 gir meg bilde som jeg ikkje får i hdmi2 kanal seff for der er jo ikkje hdmi kabelen tilkoblet til så der får jeg kun lyd,skifter jeg over til hdmi 1 kanal på tvn da får jeg biulde igjen seff for der er jo hdmi kabelen tilkoblet til men ingen lyd.

som på bildet,video out hdmi kabel fra spiller til hdmi1 på tvn,audio out hdmi kabel fra spiller til reciver,ikkje lyd,men skifter jeg hdmi kanal på tvn som ikkje har noe med lyd og gjøre i heletatt så får jeg lyd men seff ikkje bilde når den står tilkoblet hdmi 1 på tvn.

for og si det sånn jeg får ikkje lyd og bilde sammtidig,for og få lyd skifte hdmi kanal på tvn asså B6 men da har jeg ikkje bilde,skifter jeg tilbake til hdmi 1 på tvn får jeg bilde men ikkje lyd.

så alt er riktig tilkoblet for lyd får jeg når jeg skifter til hdmi 2 kanal på tvn.

kobler jeg bare fra reciver til spiller får jeg bilde og lyd seff men da mister jeg HDR
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Panasonic DMP-UB700-panasonic-dmp-ub700-14-3-jpg  

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyd får eg hvis jeg skifter fra hdmi 1 kanal til hdmi 2 kanal,da får jeg lyd,men skifter jeg tilbake til hdmi1 kanal ikkje noe lyd.

På spiller video out hdmi kabel til hdmi 1 inngang på tvn ikkje sant bilde

på spiller audio out hdmi kabbel til reciver,da skal man få lyd,men nei ikkje så lenge tvn står på hdmi1 kanal men skifter jeg til hdmi2 kanal på tvn da får jeg lyd,men det hjelper jo lite når hdmi1 gir meg bilde som jeg ikkje får i hdmi2 kanal seff for der er jo ikkje hdmi kabelen tilkoblet til så der får jeg kun lyd,skifter jeg over til hdmi 1 kanal på tvn da får jeg biulde igjen seff for der er jo hdmi kabelen tilkoblet til men ingen lyd.

som på bildet,video out hdmi kabel fra spiller til hdmi1 på tvn,audio out hdmi kabel fra spiller til reciver,ikkje lyd,men skifter jeg hdmi kanal på tvn som ikkje har noe med lyd og gjøre i heletatt så får jeg lyd men seff ikkje bilde når den står tilkoblet hdmi 1 på tvn.

så alt er riktig tilkoblet for lyd får jeg når jeg skifter til hdmi 2 kanal på tvn.
    Men får du lyd i TV når du bare kobler til bilde på HDMI 1 ?
    Og du skal jo ikke røre TV kontrollen når du har fått bilde.
    Det er kontrollen til din Onkyo som skal gi deg lyd, ikke fjernkontrollen til din TV. Hvilken inngang på din Onkyo bruker du til lyden fra Panasonic ?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen lyd fra tvn for jeg har all fra reciveren,men får lyd fra reciveren når jeg skifter fra hdmi 1 kanal til hdmi 2 kanal på tvn,det som er så rart.

Inngang game og får lyd derfra når jeg skifter til hdmi2 kanal fra tvn.

Tror ikkje du skjønner helt hva jeg mener og forklarer sikkert litt dårligt,

se om du skjønner,bilde spiller til inngang hdmi1 på tvn
    lyd fra spiller til onkyo reciver game modem,for det er den einaste ledig,så tar jeg og skifter til hdmi1 for og få bilde og over til game mode på reciver for og få lyd,men når jeg har satt den på hdmi1 på tvn får jeg bare bilde og ikkje noe lyd selvom om reciveren står i game mode,men skifter jeg over til hdmi2 på tvn da får jeg lyd fra game mode på reciveren men ikkje bilde for den står jo seff på hdmi1 .

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic DMP-UB700

ingen lyd fra tvn for jeg har all fra reciveren,men får lyd fra reciveren når jeg skifter fra hdmi 1 kanal til hdmi 2 kanal på tvn,det som er så rart.

Inngang game og får lyd derfra når jeg skifter til hdmi2 kanal fra tvn.

Tror ikkje du skjønner helt hva jeg mener og forklarer sikkert litt dårligt,

se om du skjønner,bilde spiller til inngang hdmi1 på tvn
    lyd fra spiller til onkyo reciver game modem,for det er den einaste ledig,så tar jeg og skifter til hdmi1 for og få bilde og over til game mode på reciver for og få lyd,men når jeg har satt den på hdmi1 på tvn får jeg bare bilde og ikkje noe lyd selvom om reciveren står i game mode,men skifter jeg over til hdmi2 på tvn da får jeg lyd fra game mode på reciveren men ikkje bilde for den står jo seff på hdmi1 .
    Dette er veldig enkelt. Hva bruker du de andre HDMI inngangene på din receiver til ?
    Du har 6 innganger.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sony blu ray spiller.altibox,oppo 83 spiller,pc,xbox one.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic DMP-UB700

sony blu ray spiller.altibox,oppo 83 spiller,pc,xbox one.
    Du har jo ikke bruk for din Sony Blu-ray spiller noe lenger.....
    Så du kobler lyden inn der.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det samme på alle hdmi på reciveren,ingen lyd fra reciver på ub700,ikkje før jeg skifter til hdmi2 på tvn

Får lyd fra alle de andre som er direkte tilkoblet til reciveren.

Kobler jeg den direkte til reciveren får jeg lyd og bilde seff men mister da HDR

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic DMP-UB700

Skjer det samme på alle hdmi på reciveren,ingen lyd fra reciver på ub700,ikkje før jeg skifter til hdmi2 på tvn

Får lyd fra alle de andre som er direkte tilkoblet til reciveren.

Kobler jeg den direkte til reciveren får jeg lyd og bilde seff men mister da HDR
    Hvilken av de to utgangene på din receiver bruker du til TV HDMI 2 ?
    Står ikke noe sted at din receiver ikke støtter HDR...du bør forsøke å koble Panasonic til en av de inngangene som har HDCP 2.2

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

1. Fra panasonic st50 til samsung f8005 til panasonic gt60
    By Khallgrimsen in forum TV-apparater
    Svar: 16
    Siste melding: 02-19-2014, 19:53
  2. Panasonic TX-P42U30E vs. Panasonic TXP42UX30E 42"
    By Aalsen in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 09-04-2011, 19:28
  3. Panasonic DMP-BD60 eller Panasonic BD80
    By Kekka in forum UHD Blu-ray-spillere