Panasonic DMP-UB700 - Side 2
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 114
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Stemmer det. Men problemet de fleste opplever, er at man bare får 1080p og 8-bit. Dette fordi båndbredden makses ut på de fleste enheter om man ikke setter "Color mode" til 4:2:2. Er jo bare JVC sine siste projektorer som takler båndbredden ved 4:4:4, og selv de blir jo som sirup med tanke på hand-shake. Med "Color mode" satt til 4:2:2 får man 4K 12-bit via de fleste receiverne, og man får synk på Sony, Epson og BenQ projektorene også
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Er det vits i å ha en 4K spiller på Sony HW50? Eller er det bedre å kjøpe en god blu-ray spiller?

Å bytte ut HW50 blir ikke aktuelt med det aller første. Men er så lei av "jetmotoren" på ps3

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    UB900 har alltid konvertert til SDR og rec709 når man deaktiverer HDR med et display som støtter HDR er tilkoblet. Jeg har brukt dette stort sett hver gang jeg har sett UHD BD film på min RS600 pga noe synk problemer med HD Fury i kjeden og pga HDR er helt meningsløst på projektor. Riktig kalibrert er det heller ikke så stor forskjell på P3 og rec709 og noe av P3 fargerommet blir også "borte" (fargerommet krymper noen %) når man deaktiverer HDR (fjerner HDR flagget) via HD Fury.
    ok, så du fortrekker SDR/rec709 over SDR/BT2020 med UB900-HDFURY-RS600?

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Stemmer det. Men problemet de fleste opplever, er at man bare får 1080p og 8-bit. Dette fordi båndbredden makses ut på de fleste enheter om man ikke setter "Color mode" til 4:2:2. Er jo bare JVC sine siste projektorer som takler båndbredden ved 4:4:4, og selv de blir jo som sirup med tanke på hand-shake. Med "Color mode" satt til 4:2:2 får man 4K 12-bit via de fleste receiverne, og man får synk på Sony, Epson og BenQ projektorene også
    Mener du at hansdhake tar lang tid? Sliter med det på min gamle x500 med UB900-Denon7200- HDFURY-X500. Voldsomme "forstyrrelser" og rare farger 15-30 sek hver gang man starter UHD film.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    @Skalle
    HW50 takler ikke 4K, så det er meningsløst med 4K spiller. Men skal du kjøpe blu-ray spiller uansett, så er det selvsagt mer fremtidsrettet å gå for en som også spiller UHD med en gang.

Sitat Opprinnelig postet av Jan B
    Mener du at hansdhake tar lang tid? Sliter med det på min gamle x500 med UB900-Denon7200- HDFURY-X500. Voldsomme "forstyrrelser" og rare farger 15-30 sek hver gang man starter UHD film.
    JVC projektorer har alltid vært trege på hand-shake, men blir enda tregere når du makser båndbredden på HDMI-porten. Ved å kjøre 4:2:2 (color mode) blir båndbredden mye lavere, og projektoren fikser jo fint chroma upsampling og konvertering til RGB selv.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Fikk gleden av å se en UB900 justert inn med komboen 4K, 12-bit (dvs. 10-bit oppskalert), men med HDR & DCI P3 / BT2020 deaktivert / konvertert til hhv SDR / Rec709 mot en JVC DLA-RS600 (tilsvarer X9000) og FOR noen bilder!! Var Gorm som justerte inn moroa, tidligere har jeg kun fått den til å sende Full-HD når HDR / P3 ble deaktivert og måtte til med en HDfury for å få til 4K, men nå gikk det altså også uten... HDR hører ingen steds hjemme på projektorer, og for store lerreter er heller ikke DCI P3 å foretrekker, så på dette 3,9m brede lerretet ble resultatet slående bra med disse innstillingene.
    Jaggu ikke lett for hvermannsen å få fult utbytte av 4K!

Det er jeg helt enig, men nå snakket Lygren om en RS600 og da har man fått 4K 10/12 bit helt siden UB900 kom på markedet.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    ok, så du fortrekker SDR/rec709 over SDR/BT2020 med UB900-HDFURY-RS600?
    Ikke helt, men pga handshake problemer (får ikke handshake til tider) i mitt oppsett så har jeg foretrukket den vanlige trege handshaken JVC RS600 har i seg selv.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Det er jeg helt enig, men nå snakket Lygren om en RS600 og da har man fått 4K 10/12 bit helt siden UB900 kom på markedet.
    Stemmer det. Problemet er at ved kabling via prosessoren (både DataSat og Marantz) så nedskalerte UB900 til 1080p 8-bit når de kjørte default color mode (4:4:4)
    Samme problemet i redaksjonen til Lyd&Bilde også. Ved kabling via receiver eller prosessor, er det helt bingo om man får sync, og ofte nedskalerer avspilleren til 1080p 8-bit pga hand-shake problemer.

EDIT: Å kjøre DCI-p3 via HDFury er dessverre helt håpløst på det enorme lerretet til AVshop. Med Rec709 er det faktisk veldig bra punch i bildet. Og kontrasten fra X9000/RS600 er jo bare helt vanvittig!! Må bare si jeg er relativt målløs i forhold til denne projektoren når det kommer til lysstyrke, kontrast og sortnivå !!
    Sist endret av Gorm; 12-17-2016 kl 13:19
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Stemmer det. Problemet er at ved kabling via prosessoren (både DataSat og Marantz) så nedskalerte UB900 til 1080p 8-bit når de kjørte default color mode (4:4:4)
    Samme problemet i redaksjonen til Lyd&Bilde også. Ved kabling via receiver eller prosessor, er det helt bingo om man får sync, og ofte nedskalerer avspilleren til 1080p 8-bit pga hand-shake problemer.

EDIT: Å kjøre DCI-p3 via HDFury er dessverre helt håpløst på det enorme lerretet til AVshop. Med Rec709 er det faktisk veldig bra punch i bildet. Og kontrasten fra X9000/RS600 er jo bare helt vanvittig!! Må bare si jeg er relativt målløs i forhold til denne projektoren når det kommer til lysstyrke, kontrast og sortnivå !!
    Ok, har bare prøvd den på Yamaha prosessoren min og har ikke hatt noen problemer med 10/12bit med den i kjeden.

Helt enig når det kommer til RS600 kommentarene dine!
    Mvh Andreas

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Så min drømmespiller er appfunksjonaliteten fra Samsung K8500, HMDI-fleksibiliteten fra Panasonic 700/900, byggekvalitet, design, innstillinger og formatmulighetene fra Oppo 203.
    Min forblir Oppo x03 ;-)
    og Roku

Alt fra amazon. Til den gode pris usd 602 pluss Fedex variant etter ønske.

Vi kjøper jo bare uherpete sone A blurays allikevel.
    For de sjeldne ganger en europeisk tvangskodet dvd kommer forbi,
    har vi jo alltids den gode gamle utgåtte Panasonic 700 å spille den på.

;.)

Panasonic UB700 og UB900 spillerene støtter vel også HDR i Netflix appen og 4K abonn., så for de med 2015 modell av Samsung TV er jo det en grei egenskap.
    Får ikke mulighet til HDR i Netflix appen i Samsung K8500 spilleren, og Oppo 203 har vel ikke mulighet for Netflix appen, så...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Firmware: Nye filformat, HDR lysstyrke og 4K 10bit output!

Kommet en bra firmwareoppdatering nå til Panasonic UB 700. Foruten flere filformater som kan avspilles, har ikke satt meg inn i hvilke, så finnes bl.a. følgende:

- Justeringa av HDR lysstyrke.
    - 4K 10bit output. (Viktig for de med TV'r som ikke håndherte 4k, 4:4:4 12 bit output så bra (dvs tydelige fargeoverganger og annet fjas). F.eks Samsung JS modellene - og andre. Jeg har Samsung JS 9505 og slet med dette, (dog nå er Panasonic spilleren flyttet til kinoen med projektor.)

Disse tingene løste to problemer for meg i hvert fall

Jeg oppdaget her rett før påske at jeg kan jo flytte undertekster opp og ned (fint for oss med projektor og lerret) og intensiteten på de også. Hva jeg skal med med en Oppo spiller nå skjønner jeg ikke... i hvert fall ikke så lenge den er i "beta" ennå

Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    Kommet en bra firmwareoppdatering nå til Panasonic UB 700. Foruten flere filformater som kan avspilles, har ikke satt meg inn i hvilke, så finnes bl.a. følgende:

- Justeringa av HDR lysstyrke.
    - 4K 10bit output. (Viktig for de med TV'r som ikke håndherte 4k, 4:4:4 12 bit output så bra (dvs tydelige fargeoverganger og annet fjas). F.eks Samsung JS modellene - og andre. Jeg har Samsung JS 9505 og slet med dette, (dog nå er Panasonic spilleren flyttet til kinoen med projektor.)

Disse tingene løste to problemer for meg i hvert fall

Jeg oppdaget her rett før påske at jeg kan jo flytte undertekster opp og ned (fint for oss med projektor og lerret) og intensiteten på de også. Hva jeg skal med med en Oppo spiller nå skjønner jeg ikke... i hvert fall ikke så lenge den er i "beta" ennå
    Takker for tipset, fikk oppdatert min UB900 igår
    Dette hjalp med Samsungen min, som du nevnte. Hadde banding med 4:4:4 12bit før(måtte bruke 4:2:2 12bit), men nå ble det bedre med HDR 4:4:4 10bit.

Men dessverre gjorde det ikke noen forskjell på projectoren, JVC X500R, som bare trigget den samme moden som før SDR 4:2:2 12bit.
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Dette hjalp med Samsungen min, som du nevnte. Hadde banding med 4:4:4 12bit før(måtte bruke 4:2:2 12bit), men nå ble det bedre med HDR 4:4:4 10bit.
    Er det lov å tippe at du har en Samsung i JS-serien?
    Jeg har en Samsung UE65JS9505 og må si meg skuffet over den tv-en når det gjelder UHD-formatet og banding.
    Selvsagt har vi ekstra banding med 4:4:4 12bit, men selv ved 4:2:2 10bit er det en del banding på det tv.
    Faktisk så "gale" at jeg har en noen filmer hvor standard Blu-Ray ikke gir banding, versus UHD-disken gir banding.
    Også på høyt kritikerroste utgivelser som Planet Earth 2 4k UHD, har jeg ofte banding.

Så jeg er rimelig skuffet over hvor dårlig Samsung sin JS-serie presterer på 10 bit farge.
    Skrev til Samsung support, og fikk et vanlig standardsvar som:
    "Hvis du setter ditt tv i butikkmodus, blir det avspilt en serie demo-klipp i 4k UHD. Hvis det ikke er banding i de klippene er det ikke noe gale med tv."

Selvsagt er det ikke noe gale med de interne klippene da de har vært flinke til å velge ut klipp hvor banding ikke vises. Men mye UHD-materiale gir meg banding på JS9505.

Da jeg hadde UB900 kunne jeg ikke slå av 4:4:4 12bit, og fikk derfor mer banding enn nødvendig.
    Heldigvis våknet Panasonic, og gjorde det mulig på UB-spillerne å kunne justere ned til 4:2:2 10bit, slik at det ble bedre.

Her er et eksempel på Miss Peregrines Home for Peculiar Children.
    Bildet med banding er utrolig nok UHD-platen.
    Bildet uten banding er standard 1080p Blu-Ray.
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		a 203 422 10.jpg
Visninger:	85
Størrelse:	4.97 MB
ID:		124404
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		c 203 BD.jpg
Visninger:	77
Størrelse:	4.43 MB
ID:		124405

Er jo ingen tvil om at UHD signalet på bildet øverst håndteres i 8-bit, så av en eller annen grunn blir altså UHD-signalet nedskalert internt i TVen, for 10-bit native har jo ingen synlige graderinger... Full-HD-signalet blir sikkert oppskalert internt til 12-bit?

Men dessverre gjorde det ikke noen forskjell på projectoren, JVC X500R, som bare trigget den samme moden som før SDR 4:2:2 12bit.
    Har faktisk ikke testet på min Samsung JS9500 ennå da jeg har flyttet spilleren opp i kinorommet med projektor. Når du sier bedre, vil det si at du fortsatt har noe banding med 10bit?

Er det noen degradering av bildet på projektoren din også med Panasonicspilleren?

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Er det lov å tippe at du har en Samsung i JS-serien?
    Jeg har en Samsung UE65JS9505 og må si meg skuffet over den tv-en når det gjelder UHD-formatet og banding.
    Selvsagt har vi ekstra banding med 4:4:4 12bit, men selv ved 4:2:2 10bit er det en del banding på det tv.
    Da jeg hadde UB900 kunne jeg ikke slå av 4:4:4 12bit, og fikk derfor mer banding enn nødvendig.
    Heldigvis våknet Panasonic, og gjorde det mulig på UB-spillerne å kunne justere ned til 4:2:2 10bit, slik at det ble bedre.
    JU7005
    Hørtes jo merkelig ut. Skjønner ikke at du ikke kunne slå av 4:4:4 12bit, det har jeg kunnet siden dag 1 på UB 900, og 4:2:2 12bit hjalp mye på banding. Men synes det ser enda bedre ut nå, med 4:4:4 10 bit, siden som Lygren sier UHD discene er jo 10 bit native.
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

JU7005
    Hørtes jo merkelig ut. Skjønner ikke at du ikke kunne slå av 4:4:4 12bit, det har jeg kunnet siden dag 1 på UB 900, og 4:2:2 12bit hjalp mye på banding. Men synes det ser enda bedre ut nå, med 4:4:4 10 bit, siden som Lygren sier UHD discene er jo 10 bit native.
    Enig, jeg kjørte 4:2:2 12 bit fra Panasonic til JS9500 før firmware også. Og det hjalp. Pleide å testet med The Martian UHD BD, starten der kameraet sveiper over marslandskapet, så var det mye banding med 4:4:4. Noe bedre med 4:2:2. Før det igjen brukte jeg Xbox One S og der var det 10bit fra dag en. Og kan ikke huske noe banding da.

Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    Har faktisk ikke testet på min Samsung JS9500 ennå da jeg har flyttet spilleren opp i kinorommet med projektor. Når du sier bedre, vil det si at du fortsatt har noe banding med 10bit?

Er det noen degradering av bildet på projektoren din også med Panasonicspilleren?
    Hvis jeg går nære skjermen (65"), så ser jeg noe banding, men ikke fra sitteposisjonen. Men 4:4:4 12bit vises banding også fra sittepos.

Nei, bilde på projektor er akkurat samme, UB900 viser SDR BT2020 4:2:2 12bit, og projektoren viser 8bit xv.color, men det var vel et håp om at projektoren kan vise 10bit bilde.
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Hvis jeg går nære skjermen (65"), så ser jeg noe banding, men ikke fra sitteposisjonen. Men 4:4:4 12bit vises banding også fra sittepos.

Nei, bilde på projektor er akkurat samme, UB900 viser SDR BT2020 4:2:2 12bit, og projektoren viser 8bit xv.color, men det var vel et håp om at projektoren kan vise 10bit bilde.
    Skjønner.. kjenner i ikke projektoren din så kan dessverre ikke hjelpe deg der.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

1. Fra panasonic st50 til samsung f8005 til panasonic gt60
    By Khallgrimsen in forum TV-apparater
    Svar: 16
    Siste melding: 02-19-2014, 19:53
  2. Panasonic TX-P42U30E vs. Panasonic TXP42UX30E 42"
    By Aalsen in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 09-04-2011, 19:28
  3. Panasonic DMP-BD60 eller Panasonic BD80
    By Kekka in forum UHD Blu-ray-spillere