Offisiell tråd - Oppo UDP-203 - Side 8
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 171
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Gone, for instance, is Darbee post-processing, plus any video-on-demand apps. You'll need another avenue for iPlayer, Netflix, etc.

5,5 stjerner for features må vel være en vits? Mangelen på Netflix alene burde helt klart tilsi et trekk på minst 2 stjerner. Den burde absolutt støtte Netflix 4K HDR
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Det som er "problemet" med Oppo 203 er at mange, (veldig mange), behandler den spilleren som Guds gave til UHD-formatet.
    Har en slik spiller selv. Kjøpte den i desember, og er blant annet på et engelsk forum i eiertråden der.
    Folk tar ikke til seg de "manglene" 203 har. At en slik spiller ikke har app-er som Netflix HDR, YouTube 4k, Amazon og diverse, er for meg en gåte.

Må være så pass ærlig å si at alle de feilene jeg har vært med på i Oppo 203 sin oppstart med stadig nye firmwares, så har jeg vanskelig for å stole på spilleren. Sitter stadig vekk og leter etter feil i avspillingen. "Var det en studder? Mistet jeg av-sync i den scenen der? Er det mer fargesjatteringer på den himmelen enn hva min tidligere spiller viste?"
    Alt dette koker ned til at jeg har vært med gjennom alle de rettelsene spilleren har vært gjennom, da den åpenbart ble sluppet alt for tidlig og ikke var ferdig.
    Minner meg om en helt ny motorsykkel jeg hadde en gang. På grunn av en feil på serviceverkstedet ente den med motorhavari noen uker senere, og det ble skiftet motor på garantien. Jeg stolte aldri på den motorsykkelen igjen. Satt hele tiden og hørte etter ulyder i motoren, hva var det for en lyd, trakk den litt dårligere der?.

Så folkens. Oppo 203 er en flott spiller, solid bygget, spille SACD, DVD-A og mye annet.
    Men den har mye mangler også, og fortsatt småbuggs og barnesykdommer.
    En helt kurrant sak, men ikke Guds gave til UHD-formatet.

Ser fram til Dolby Vision oppdateringen stor fornøyd med spilleren rock solid

Merkelig at en slik spiller får fem stjerner og toppscore overalt i tester når såpass mange sliter med div. bugs. Tester ikke disse folka spilleren ordentlig eller bare regner de med at Oppo fikser problemene etterhvert? Minner meg om en Samsung plasma TV som fikk topp score i Lyd og Bilde, men som uten tvil er den verste TV'n jeg har hatt. Skjermen var fullt av skygger, linjer og midlertidig innbrenninger pluss at de fleste måtte bytte panel eller fikk ny TV.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Enig. Jeg hadde den tv-en jeg også. Panelet røk 3 ganger, men siste var utenfor garanti, så en tv til 25-30.000 var søpper etter 5 år og 3måneder.
    De som foretar reviews har ikke tid til å leve med produktet naturligvis.
    Derfor blir det kjørt et par filmer for test, hørt litt lyd, og så kommer terningkastet.
    Oppo har i tillegg en slags "gudestatus" blant mange, som gjør at den automatisk får høy score.

203 er en kurrant spiller, men igjen, ikke den ultimate løsningen for UHD-formatet.

Mange legger også ekstra score i at den skal bli Dolby Vision klar.
    Litt merkelig å gi høy score nå, på en feature som enda ikke er implementert, og vi ikke engang vet hvor mange firmwares de kommer til å trenge for å få skikkelig til.
    Oppo 203 er helt sikkert en 4/5 på score. Men topp synes jeg ikke.
    Og igjen, det å kutte ut app-er, som de faktisk hadde på forrige modell virker meget merkelig. Men å prioritere en HDMI-inn på den, det gjorde de.
    (Som ikke er HDR-kompatibel, så den er ikke så mye verdt.,)

Nei, i mine øyne er 203 et "oppblåst" produkt i media og blant en del av eierne.

Og igjen, det evige maset om Dolby Vision. Meg bekjent finnes det så og si intet kildemateriale i markedet med Dolby Vision. Så det blir en hyped-feature enn så lenge, og bør derfor ikke inngå i score da spilleren ikke er testet som en Dolby Vision-spiller.

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Enig. Jeg hadde den tv-en jeg også. Panelet røk 3 ganger, men siste var utenfor garanti, så en tv til 25-30.000 var søpper etter 5 år og 3måneder.
    De som foretar reviews har ikke tid til å leve med produktet naturligvis.
    Derfor blir det kjørt et par filmer for test, hørt litt lyd, og så kommer terningkastet.
    Oppo har i tillegg en slags "gudestatus" blant mange, som gjør at den automatisk får høy score.

203 er en kurrant spiller, men igjen, ikke den ultimate løsningen for UHD-formatet.

Mange legger også ekstra score i at den skal bli Dolby Vision klar.
    Litt merkelig å gi høy score nå, på en feature som enda ikke er implementert, og vi ikke engang vet hvor mange firmwares de kommer til å trenge for å få skikkelig til.
    Oppo 203 er helt sikkert en 4/5 på score. Men topp synes jeg ikke.
    Og igjen, det å kutte ut app-er, som de faktisk hadde på forrige modell virker meget merkelig. Men å prioritere en HDMI-inn på den, det gjorde de.
    (Som ikke er HDR-kompatibel, så den er ikke så mye verdt.,)

Nei, i mine øyne er 203 et "oppblåst" produkt i media og blant en del av eierne.

Og igjen, det evige maset om Dolby Vision. Meg bekjent finnes det så og si intet kildemateriale i markedet med Dolby Vision. Så det blir en hyped-feature enn så lenge, og bør derfor ikke inngå i score da spilleren ikke er testet som en Dolby Vision-spiller.
    Det finnes en tre - fire serier på Netflix, hvor Marco Polo er veldig flott, men helt klart laget etter prinsippet less is more. Og Despicable Me kommer på UHD med Dolby Vision. Mer kommer nok...[emoji851][emoji851][emoji851]

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Og da er jo ironien til 203 at den ikke har Netflix.

Ser ut som jeg gjorde lurt i å avbestille Oppo og vente på Sony UBP-X800 når en ser hva folk skriver. https://www.avforums.com/threads/son...#post-24936109. Dukker forhåpentligvis opp i løpet av et par uker.
    Hardwaren skal være på plass for Dolby Vision men Sony har ikke sagt noe om det kommer via firmware oppdateringer etterhvert. Har lest at de avventer hvor utbredt DV blir først.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Ikke dumt å vente på den nei. Oppo 203 har vært lenge ute, og vi vet hva den står for.
    Så kan bli interessant å se produktene fra de andre som kommer fremover nå.

Sony kommer jo med sin "custom install" Blu-ray-spiller i løpet av sommeren en gang, bl.a. med Netflix, men muligens ikke Dolby Vision; http://4k.com/news/sony-finally-anno...c-range-16496/. Nå skal en nok ikke ta for god fisk at Sony makter å komme opp med en spiller som funksjonsmessig passer entusiastsegmentet uten videre selvsagt, bl.a. er jo flyttbare undertekster noe Sony av en eller annen helt merkelig grunn ikke har lagt vekt på på sine Blu-ray-spillere og dermed gjort de ubrukelige for cinescope entusiaster (herav undertegnede...). Dette har jo Panasonic i orden på sine spillere, men der "glemmer" spilleren plassering av underteksten for hver film, mulig det har blitt fikset på en firmware update, men tror det er manuelt fremdeles. Denne type spiller, om Sony skal slå gjennom, må baseres på inputs fra entusiastmiljøet. Der har Oppo vært veldig flinke i foregående modeller, og jeg tror nok at de fremdeles vil fortsette å legge stor vekt på bugfiksing og generell forbedring av ytelse også fremover så slaget er jo på ingen måte avgjort. Manglende Netflix 4K på Oppo er jo imidlertid en vesentlig greie, spesielt nå som Netflix kommer med stadig bedre HDR content, så den forstår jeg liksom ikke helt, antar at også entusiaster ser Netflix om kvaliteten er god nok...?

Quote fra Panasonic UB700-tråden. Tenker min problemstilling hører mer hjemme her i 203-tråden.
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Du ser ikke banding om TVen viser 10-bit, så av en eller annen årsak vises altså bildet i 8-bit hos deg. Jeg ville startet med å slå av absolutt alt av bildeprosessering og sett om feilen vedvarer... Dernest foret så lav båndbredde som mulig @ 10 bits fargedybde, dvs 24 fps og laveste chroma...
    Testet nå i helgen. Fikk ikke banding bedre, selv om jeg kjørte minimalt med båndbredde, og kuttet ut lydsignal.
    Til og med Xbox One S synes jeg har et bedre bilde.
    Venstre bildet her er Miss Peregrines med Oppo 203 satt til 4:2:0 10bit. (Men den tvinger uansett signalt ut som 4:2:2 10bit).

Høyre bildet er fra Xbox One S.
    Se forskjell i banding, særlig over jenta sitt hode.
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Oppo.jpg
Visninger:	149
Størrelse:	4.72 MB
ID:		124422Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Xbox.jpg
Visninger:	142
Størrelse:	5.02 MB
ID:		124423

Noe av det jeg reagerer på er at selv om jeg ber Oppo 203 sende ut 4:2:0 som enten 10bit eller 8bit, så blir det tvunget til 4:2:2 10bit.
    Jeg vet ikke om det hadde løst problemet mitt, men jeg kunne ønsket å se 4:2:0 10bit signalet fra bluray-platen bli sendt direkte som samme signal 4:2:0 10bit til tv.
    Men Oppo 203 trekker den automatisk opp til 4:2:2 uansett.
    Burde det ikke være mulig å be spilleren sende 4:2:0 ut når det faktisk finnes som innstillinger i spilleren?

Da ha jeg i hvert fall fått hektet Samsung på saken for å finne ut om feilen ligger i deres tv-modell JS9505.
    Tidligere var det mer svada-svar, men da jeg ba om et mer utfyllende svar på bildene fikk jeg i dag følgende:

Jag ser den tydliga bandingen i dina bilder och det låter märkligt att du får detta fel från din UHD-spelare,men inte från de inbyggda demo-filmerna. Jag skickade din bilder vidare för undersökningen och vi tar kontakt
    med dig igen när vi har mer information.

Våra JS9500-serie ska klara av 10-bitars färg.

Imponerende hvordan Oppo har fixset early bugs med SW oppdateringer fra den kom ut til nå. Ingen andre produsenter er i nærheten av dedikasjon til sitt produkt.

Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Imponerende hvordan Oppo har fixset early bugs med SW oppdateringer fra den kom ut til nå. Ingen andre produsenter er i nærheten av dedikasjon til sitt produkt.
    Tuller du?
    Det har jo pinadø vært helt nødvendig med stadig oppdateringer. Den spilleren har hatt en så lang beta/bugg-periode at det er pinling.
    Endte opp med å selge den å kjøpe en X800.
    Leverer samme bilde og lydkvalitet i mine sanser, og en stabilitet tusenvis av prosent foran 203.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    UDP-203 har vel en funksjon som som er unik, nemlig at man kan synkronisere oppdateringshastigheten på menyen til samme som filmen. Kjekt for alle med JVC projektor, som jo er ekstremt trege på handshake. Foruten dette, finnes det vel andre spillere som både har bedre bildekvalitet, er langt mer stabile, har apps, og i tillegg er mye billigere.
    Er enig i at spilleren aldri burde vært solgt før den var ferdig beta-testet. Å selge såpass dyre beta-produkter er ikke "OK"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265
    Siste Firmware for EU utgave:
    http://www.oppodigital.co.uk/firmware-UDP-203-205.html

Dette er ikke beta firmware, men offisiell firmware og kan lastes rett ned i spilleren via nettet.

Release Notes:
    Category: Latest Official Release
    Main Version: UDP20XEU-50-0913
    Loader Version: TF0033
    MCU Version: MCU203-01-1118

This release is for the OPPO UDP-203 and UDP-205 4K UHD Blu-ray Disc Players

Special Notice:
    1. Once this firmware version is installed on the player, you will not be able to revert back to any previous official or public beta firmware. There will be no problem upgrading to any future official or beta firmware release.

2. For players with firmware version 42-0329 or earlier, please install the UDP20XEU-45-0605 firmware first. You will then be able to upgrade from version 45-0605 to the latest version, 50-0913.

Comparing to the previous Official release version UDP20XEU-46-0622, the major changes included in this version are:

1. Added support for Roon. The UDP-203 and UDP-205 are now Roon Ready network players.

2. Added HDR10 support for the HDMI input. An HDMI In Specs setting has also been added to the Setup Menu.
    3. Added the Gapless Playback setting in the Setup Menu to set the gapless playback mode for music files.
    4. Added support for the 21:9 aspect ratio for increased compatibility with 21:9 screen users.
    5. Improved compatibility with certain models of Seagate hard drives.
    6. Improved compatibility with Audirvana Plus.

General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Liten DV update de siste UHD blurays med DV har ikke grå letterbar problemet som det første var plaget med.
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Noen flere her som har testet 203 med den nye beta-firmwaren som de slippte i januar? Den inneholder bla en ny tone mapping fra HDR til SDR BT 2020. Kjøpteen brukt 203 kun pga at de nå fikk masse positive kommentarer, og må si jeg har fått det beste bilde hittil på min RS600 projektor. Masse mulighet til å tune også, etter hvor mye nits du har å gå på, så nå tror jeg det er farvel til custom kurver.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Venter selv på Oppos nye DV update som støtter DV nye alarytm for Sony Oled tvr.
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Lignende tråder

1. Samsung står angiveligt foran OLED-TV comeback
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 04-29-2015, 10:26
  2. Panasonic AX900 bliver næsten så dyrt som OLED-TV
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 09-26-2014, 19:27
  3. LG: OLED bliver mainstream hurtigere end LCD