Offisiell tråd - Oppo UDP-203 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  11
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 171
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, jeg har ikke sett noe god HDR fra Netflix enda. I hverfall ikke sammenlignet med det som blir levert på UHD-plater.
    Så om vi kan bruke Netflix til sammenligning av standard er jeg noe tvilende til.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som ikke er så glad i Sumsang og holder oss til LG så er Netflix med Dolby Vision flott å se på...Marco Polo er bare flott.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,428
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Fikk låne Oppe litt mer nå i vinterferien, og nettopp 'sett' Martian Extended 4k.

Sier 'sett' fordi her var det audio-dropouts og frysing i avspilling så det holdt. måtte flere ganger stoppe avspilling å starte disc på ny. Både etter å ha hatt på pause, men også bare midt i lang periode med avspilling..
    Gadd ikke sitte gjennom Martian Extended en gang til på 2 dager, men satte den på mens jeg så etpar Bluray'er på min spiller, og jeg kunne ikke se at Martian frøs noen ganger iløpet a filmen, selv om jeg satte på pause etpar gangner innimellom for å sette spilleren på prøve. Kan se ut som FW fixa biffen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Vel, jeg har ikke sett noe god HDR fra Netflix enda. I hverfall ikke sammenlignet med det som blir levert på UHD-plater.
    Så om vi kan bruke Netflix til sammenligning av standard er jeg noe tvilende til.
    Om du ikke har sett god hdr fra netflix bør du sjekke tvn din. Marco polo ser strålende ut som et eksempel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hdtv test sin Oppo hands on med anbefalte innstillinger og god forklaring på hvorfor.

https://m.youtube.com/watch?v=Pqg8Ky6T7vc

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jeg glipp av noen vital bildeinformasjon når jeg setter fargeinnstillingen til 4:2:0 10bit?
    På min 2015 Samsung TV (UE65JS9505) så jeg en del fargesjatteringer ("banding") på en film. Ved å redusere ned fra 4:2:2 -> 4:2:0 så ble alt glattet ut.
    Men jeg er redd kanskje noe annet blir "glattet ut" også.
    Noen som vet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr vel bare at TV-en har bedre chroma oppskalering enn Oppo spilleren?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jeg glipp av noen vital bildeinformasjon når jeg setter fargeinnstillingen til 4:2:0 10bit?
    På min 2015 Samsung TV (UE65JS9505) så jeg en del fargesjatteringer ("banding") på en film. Ved å redusere ned fra 4:2:2 -> 4:2:0 så ble alt glattet ut.
    Men jeg er redd kanskje noe annet blir "glattet ut" også.
    Noen som vet?
    Når du sier 4:2:2 og banding... er det 4:2:2 i 10 bit ut fra Oppo'n du ser problemet i?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Setter jeg Oppo 203 til 4:2:0 10bit får jeg helt jevn og fin himmel.

Ved 4:2:2 10bit i Oppo 203 ser det slik ut:
    -20170309_124827-jpg

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kildematerialet 10-bit eller 8-bit (UHD eller vanlig bluray)?

Uansett er det tydelig at Oppo sender ut 8-bit når du setter spilleren til 4:2:2?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlige UHD plater er vel 4:2:0 10 bit på platen.
    Det er stort sett det jeg spiller.

Men denne Billy Lynn's Long Halftime Walk er meget spesiell.
    Den er filmet i 4k 60fps. Så detaljer, panoreringer og alt står knivskarpt.
    (Men det er ikke pent, for du får mer "hjemmevideokamera"-følelse i stedet for film. Slik bildet ofte blir når en aktivere glattere bilder og panoreringer. )

Så det er kun i denne filmen Billy Lynn's de sjatteringene skjer.
    På vanlige UHD plater, er det ingen forskjell i fargesjatteringer om jeg setter spilleren til 4:2:0 eller 4:2:2
    (Kun at min tv ikke takler 4:4:4: 12bit, da blir det overdrevent mye sjatteringer. Men det er litt på siden i denne saken her.)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,131
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Chromasampling på 4:2:0 eller 4:2:2 skal ikke noe å si på graderingene, så der er det tydelig at Oppen kjører ned til 8-bits fargedybde (256 nyanser per grunnfarge) eller noe når oppskalering av chroma skjer internt i spilleren...? Kanskje som følge av at den interne båndbredden er "brukt opp" om en kjører inn 4:2:2 fremfor 4:2:0 eller noe i den retning?? Mulig en(da) en bug som Oppo etterhvert får fiks på?? Var nylig på messe i Amsterdam og var de heldige "vinnerne" av en Oppo 203 som spiller på demosekvensen; not a good choice, for i tillegg til å opptre generelt ustabilt med behov for stadige reboots gikk bl.a. lyden plutselig tilbake til PCM (...vi hadde ikke nett der, så vi måtte ta til takke med default firmware...), ikke spesielt festlig når en kjører lyddemo på et system til type 2mill. Oppo gjør seg virkelig en bjørnetjeneste ved å lansere en spiller som fremstår som såpass ustabil selv om det forhåpentligvis nå starter å stabilisere seg...
    Sist endret av lygren; 03-11-2017 kl 22:31

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt stemme det med båndbredden ja.
    Vil jo forestille meg at 60FPS i full 4k inneholder en stor datastrøm.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,131
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kan godt stemme det med båndbredden ja.
    Vil jo forestille meg at 60FPS i full 4k inneholder en stor datastrøm.
    ...skal jo i teorien være mulig å sende 4:2:2 @ 60P over HDMI 2.0a / 18 Gbps i 10-bit, men er jo enorme mengder data som du er inne på... Litt snodig den oversikten fra HDMI.org under her da; der sier de at 4:2:2 funker i 12-bits @ 60FPS, men angir ikke annet enn 4:2:0 på 10-bit.

-screen-shot-2017-03-08-13-41-20-png

Newcomer Woff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også en av de 'heldige' som har en Oppo 203.. Dog har jeg en spiller som ikke oppfører seg helt normalt sammenlignet med min Panasonic DMP-UB900.
    Før siste firmware var jeg plaget med noen av de kjente feilene og mest irriterende var audio-dropouts siden min spiller står med Roger Water's 'The Wall' inne nesten permanent.

Grunnen til at den ikke blir brukt som en 4K spiller er at jeg har STORE problemer med noen av platene (har 90 titler nå). Siste jeg testet akkurat nå var Point Break, hvor det virket som om det tok to minutter før spilleren til slutt 'fant' plata. Ofte går den heller ut i feil med 'Unknown disc' og ofte får jeg flimring på bildet eller et helt rosa bilde. Disse platene fungerer helt topp på min Panasonic DMP-UB900.

Bestilte min også som sonefri og den funksjonen er heller ikke god! Akkurat ferdig med å prøve å spille USS Indianapolis, Oppo 203 kommer med feilmeldingsplakaten fra Lionsgate hvor det står at det er problemer med soneinnstillingene.. Plata har sone B og spilleren er satt til sone B men funker det? NIX!

Har klaget på disse feilene til importør som sier at spilleren må til fabrikk, men jeg TØR ikke sende inn spilleren siden de skriver: Vi har ikke hatt noen feil på 203 ennå så din blir den således den første. Vi må også gjøre deg oppmerksom på at hvis de ikke finnes feil vil regningen måtte dekkes av deg. Ser for meg at importør nesten uansett kan utnytte dette da feilene her ikke er 'konstante'. Hadde det vært en hardware-feil så hadde jeg ikke hatt betenkeligheter.

Denne har allerede kostet meg 8.900,- og det er mer enn dyrt nok for å ha en NESTEN sonefri Bluray-spiller som kun av og til klarer 4K!
    Ikke liker jeg å koble opp og ned heller, har akkurat blitt ferdig med Pioneer etter feil på min forsterker.. Ikke mye gøy å demontere hele anlegget, pakke inn og sende til service flere ganger!
    Har nå:
    Panasonic DMP-UB900, Oppo UDP-203, Pioneer BDP-LX88, Pioneer SC-LX901, LG OLED65E6V, Arendal 1723 Tower, Arendal 1723 Center, 8 stk PSB Imagine XB og SVS PB13-Ultra sub.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fungerer utmerket på soneskift, bare på passe på å ikke ha disk i skuffen når soneskiftet utføres. Følger man instruksjonen, så går det knirkefritt hos meg i alle fall.

Ser det er en ny beta på vei av firmware. UDP20X-41-0317B, men ennå ikke til EU utgaven...
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den kommer typisk til oss etter noen dager, en uke.
    Her er endringene i nye beta:
    Release Notes:
    1. Added the Dolby Digital and DTS options under the S/PDIF Output setting in Audio Output Setup, which allows the player to re-encode different audio formats into the Dolby Digital or DTS audio format for the S/PDIF output.
    2. Improved the output accuracy when using the RGB PC Level color space.
    3. Resolved a frame dropping issue when using cable or satellite boxes through the HDMI In.
    4. Improved A/V sync when using the HDMI In.
    5. Resolved an issue where the Full zoom mode would not fill the screen when playing 4:3 content.
    6. Improved stability when accessing SMB servers.
    7. Resolved an issue where ejecting the disc tray could lock up the player.
    8. Improved compatibility with Optoma 4K projectors.

• General disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var EU versjonen av Click to download - USB Update - Firmware UDP20XEU-42-0329 Filesize(139,788,288 bytes) ​kommet for nedlasting via nettet.

Release Notes:
    This release is for the OPPO UDP-203 EU 4K UHD Blu-ray Disc Player.
    Special Notice:

1. Once this firmware version is installed on the player, you will not be able to revert back to any previous official or public beta firmware. There will be no problem upgrading to any future official or beta firmware release.

Comparing to the previous Official release version UDP20X-38-0222, the major changes included in this version are:

• Added support for the OPPO UDP-20X MediaControl app, which turns your mobile device into a remote that provides complete control over your OPPO 4K UHD Blu-ray player. Please select from the following device types to download the application: iPhone / iPad / iPod Touch, Android, Android (APK), Amazon App Store.
    • Added the Dolby Digital and DTS options under the S/PDIF Output setting in Audio Output Setup, which allows the player to re-encode different audio formats into the Dolby Digital or DTS audio format for the S/PDIF output.
    • Improved the output accuracy when using the RGB PC Level color space.
    • Resolved a frame dropping issue when using cable or satellite boxes through the HDMI In.
    • Improved A/V sync when using the HDMI In.
    • Resolved an issue where the Full zoom mode would not fill the screen when playing 4:3 content.
    • Improved stability when accessing SMB servers.
    • Resolved an issue where ejecting the disc tray could lock up the player.
    • General disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

All features of the previous firmware are also included in this version.

Mer info på wilford.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,941
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)