Offisiell tråd - Oppo UDP-203 - Side 6
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 171
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    For all del. Jeg streamer så og si intet. Min hentydning til Netflix og lignende er at det du ser der, er det massene søker etter.
    Altså, hadde massene spurt etter 3D innhold, hadde det nok dukket opp der.
    Men siden vi ser slike sider ikke tilbyr 3D-innhold, så er det faktisk en indikator på at det ikke er et stort savn hos massene.
    Grunnen til at streaming setter standarden, er fordi 9 av 10 foretrekker enkelhet med kvalitetstap, foran det å skulle forholde seg til plater og kvalitet.
    Tro meg. Om Spotify hadde kun servert mono lyd, hadde det fortsatt vært en "suksess" blant massene.
    Selv nedlastere er jo avhengige av disc, blir ikke mye br-rip uten en bluray

Jeg diskuterte litt på din side ang 3d som var dødt, og at det hadde 50% av 1080p, da det ble henvist til broadcast 3d som feilet, hvem har kjøpt 3d utstyr for å se 3d på tv ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Er på utkikk etter en annen spiller til min epson 7300. Har idag Samsung sin. Er oppo trygt å kjøpe? Ser i tråden at det er mye betatesting... eller har de fått fikset alle problemene? Forstod det slik at oppo sin var eneste som kunne slå av hdr? Det er hvis tilfelle kjekt for oss med e-shift. Eller kan panasonic ub700 også det?

Oppo er langt fra feilfri.
    En del bugs som mange venter på skal bli fikset.
    Det som mange har problemer med når er:
    - micro stutter i 3D-filmer
    - audio drop out i mange filmer
    - problemer med lip-sync som blir verre og verre utover i filmen
    - spiller som kan fryse/låse seg underveis.

Selv opplever jeg få av disse problemene, og det ser ut til at hovedparten av de som opplever problemer, er de som kobler Oppo 203 til eldre utstyr.
    De som har utstyr fra 2015 og fremover ser ut til å ha mindre problemer.
    I disse dager jobbes det med en ny beta-firmware som angivelig skal fikse 3D microstudder, og diverse kompabilitet.
    Spilleren er ment for massemarkedet som Amazon og andre store aktører i mars måned, og skal innen da ha fått en ny offisiell firmware.
    Men om alle problemene blir løst til den tid er heller tvilsomt.

Så status nå er at for noen fungerer Opp 203 helt greit, kanskje med noen småfeil de kan leve med.
    For noen er det problem etter problem og knapt en eneste film kan ses ferdig uten at noe gikk gale underveis.

Du har jo returmulighet hvis du kjøper på rette stedene.

Ok. Best å vente da.. rart at oppo som er kjent for knallbrae spillere slipper ett halvferdig produkt. Må jo tape en del kunder på viset der. Samsungen har det vært ingen problemer med.

Har ingen micro 3D stutter på min 203 på 4/5 3D filmene jeg så i forrige uke.

Nei, det er ikke alle som er rammet av det. Men de jobber med en firmware som skal fikse det slik at ingen trenger å blir rammet av det.
    Det er også avhengig av diverse filmer.
    Jeg har selv sett noen 3D-filmer hvor jeg ikke la merke til micro studder, og så film hvor jeg la merke til det.
    Noen er mer sensitive enn andre.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265
    Har testet Oppo UDP-203 litt nå og er strålende fornøyd. Sylskarp på dvd, Blu-ray 2k og det jeg har sett av Blu-ray 4k. Har ikke opplevd at lyden kommer ut av sync etter pause eller gjenopptagelse av film. Hadde litt drop out, men la inn en beta fra 20/01-2017 og da ble dropouts borte.

Har heller ikke sett noen farge sjatteringer av noe slag.

https://www.oppodigital.co.uk/firmware-UDP-203.html
    Sist endret av Wilford; 02-02-2017 kl 17:30
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265
    Ny beta firmware i går, UDP20XEU-38-0215B.

https://www.oppodigital.co.uk/beta-firmware-UDP20XEU-players.html
    Sist endret av Wilford; 02-18-2017 kl 14:14
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Venter til den går over the air som offisiell.

Tenker det blir i midten av mars. Lenge å vente for noe som er lett å fikse på 3 minutter.
    Denne beta fikser 3D microstudder.
    Den fikser problemene med Atmoslyd i Deep Water Horizon
    Den legger til en ekstra slider på strip meta data, slik at en kan velge antall nits på projektor eller tv den skal avspille på.
    Det er kommet noen andre tilleggsvalg i menyene som jeg ikke husker i farten.

Fikk låne en Oppo 203 av en kompis i helgen og det var en drøm på min x500 i forhold til Samsung 8500.

Tror jeg opplevde 2 audio dropouts i Star Trek Beyond, men Turtles 2 og ID4 2 spilte perfekt. Testa ikke Bluray/3D på den.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Fikk låne en Oppo 203 av en kompis i helgen og det var en drøm på min x500 i forhold til Samsung 8500.

Tror jeg opplevde 2 audio dropouts i Star Trek Beyond, men Turtles 2 og ID4 2 spilte perfekt. Testa ikke Bluray/3D på den.
    Fikk låne Oppe litt mer nå i vinterferien, og nettopp 'sett' Martian Extended 4k.

Sier 'sett' fordi her var det audio-dropouts og frysing i avspilling så det holdt. måtte flere ganger stoppe avspilling å starte disc på ny. Både etter å ha hatt på pause, men også bare midt i lang periode med avspilling..

Hvilken firmware er den på?
    Oppo 203 fikk ny offisiell firmware igår, 1. mars.
    Ellers så er det noen disker som spiller bedre om du tørker av platen med en myk klut. Men det skal egentlig ikke være nødvendig.

Oppo 203 har hatt rimelig mye problemer og "barnesykdommer" siden launch. Fremdeles litt å jobbe med for å få den bedre.
    205-utgaven som var ment å komme i midten av mars, er nå utsatt til midten av 2017. Det kan fort bli høsten 2017 også.

Hvilken firmware er den på?
    Oppo 203 fikk ny offisiell firmware igår, 1. mars.
    Ellers så er det noen disker som spiller bedre om du tørker av platen med en myk klut. Men det skal egentlig ikke være nødvendig.

Oppo 203 har hatt rimelig mye problemer og "barnesykdommer" siden launch. Fremdeles litt å jobbe med for å få den bedre.
    205-utgaven som var ment å komme i midten av mars, er nå utsatt til midten av 2017. Det kan fort bli høsten 2017 også.
    Vet ikke hvilken fW,og ikke min spiller så vil ikke begynnenoe oppdatering.

Da skjønner jeg det har vært en del dropouts og frysing.
    Dette er noe de har jobbet mye med over de siste firmwares, så hvis den spiller på firmware litt over en måned gammel, så har den mye dårlige tendenser slik du opplevde.
    Mange av de er luket bort nå, men det er langt i fra en perfekt spiller enda.

Min Oppo og stopper lyden i et halvt sekund-ish i forskjellige filmer. Kansje firmware update vil fixe det?

Virker lovende den nye FW håper vi får noe Dolby Vision nyheter snart.

Jeg tro mye av Dolby Vision er "hyped" og "genial markedsføring".
    Få har sett noe, og vi tror det skal slå HDR 10 ned i støvlene. Men har hørt podcast nylig hvor de sier det tilsynelatende er små forskjeller mellom HDR10 og Dolby Vision.
    Samt HDR10 har rom for dynamisk metadata som vil på en måte kunne simulere hva Dolby Vision flagger.

Så Eddie the eagle og Jason Bourne i går etter fw oppdatering, og nettopp sett Allied. Ingen problemer på noen av de 3 jaffal.

Jeg tro mye av Dolby Vision er "hyped" og "genial markedsføring".
    Få har sett noe, og vi tror det skal slå HDR 10 ned i støvlene. Men har hørt podcast nylig hvor de sier det tilsynelatende er små forskjeller mellom HDR10 og Dolby Vision.
    Samt HDR10 har rom for dynamisk metadata som vil på en måte kunne simulere hva Dolby Vision flagger.
    Netflix Dolby vision mot hdr 10 er dag og natt forskjell så har stor trua på Uhd bd med Dolby vision.

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Lignende tråder

1. Samsung står angiveligt foran OLED-TV comeback
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 04-29-2015, 10:26
  2. Panasonic AX900 bliver næsten så dyrt som OLED-TV
    Svar: 0
    Siste melding: 09-26-2014, 19:27
  3. LG: OLED bliver mainstream hurtigere end LCD