Offisiell tråd - Oppo UDP-203 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  11
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 171
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,862
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Men 13. desember er da ikke tidlig betaling
    Min ble betalt 1. desember, nesten to uker før......

Lurer på om "tyven" vet hvilket gull han stjal. For pakken min ble sendt i brunt pakkepapir med adresselabel, og ingen spor av hva som var inni pakken. Maks uflaks for deg, og kondolerer. Vi har ventet lenge nok på denne spilleren.

Ellers er jeg enig med det som blir skrevet her. Programvaren er ikke ferdig på denne Oppoen.
    Jeg må ærlig talt si at mange av endringene jeg gjør i menyen, ikke viser noen endring på skjerm/lerret.
    Har prøvd RGB Video, RGB PC-level, 4:4:4, 4:2:2, 4:2:0, 8bit, 10bit og 12bit.
    Men uansett hva, så er det samme bilde og farger på skjermen.
    Klarer ikke å provosere frem mer banding, eller fjerne små små rester av banding, så for meg virker det som om menyene for farger og fargebits ikke gjør noe, bare er der for "gøy".
    I går så jeg Store Vennlige Kjempe på Blu-Ray (BFG). Den scorer topp på bildekvalitet, men synes ikke bildet var noe hakeslepp i det hele tatt.
    Flere steder var det noe banding i overganger, og ingen indikasjoner på top notch bilde.
    Sammenlignet Mad Max Fury Road UHD opp mot vanlig Blu-Ray. Farger og skarphet er selvsagt en del bedre på UHD, men jeg ble imponert over at vanlig Blu-Ray hadde nesten mindre banding enn UHD-utgaven.
    Hadde forventet mer banding på vanlig Blu-Ray i forhold til UHD-utgaven.

Synes heller ikke spilleren er superrask.
    Det ble nevnt noe om at de kuttet ut apps for å få en raskere spiller. Men jeg kommer fra både Panasonic UB900 og Samsung K8500, og må si jeg opplevde Samsungen vel så rask. (Altså fra spiller slått av, til film faktisk går på skjermen).
    Så de kunne godt hatt apps med på 203 da jeg savner en god enhet for Netflix i 4k HDR.

Det tok meg litt tid å venne meg til støy fra drevet ved avspilling av UHD. Viften på Samsung K8500 var hørbar, og jeg gledet meg til en vifteløs Oppo 203.
    På vanlig blu-ray er den så og si lydløs, men når den spinner UHD-plater, så har den markert mer støy.
    Heldigvis ikke så gale som den i videoen her, men mer støy enn hva jeg hadde forventet av Oppo.
    (Dette er min første Oppo-spiller, så jeg har andre referanser enn tidligere spillere fra andre merker. Og Xbox One S er "ubrukelig" som UHD-spiller i kino hvis vi skal snakke drev-støy).
    https://www.youtube.com/watch?v=lAVt5FAMrTw

Ellers ser jeg det poppet opp noen Oppo 93 og Oppo 103D til meget gode priser på Finn.no.
    Trodde Oppo holdt seg godt i pris jeg, men når en annonserer 103D til 4.500,- på finn, så er det jo noen muligheter for gode handler.
    Oppo 93 går for små 3.000,-

Det kom sonefri-chip til Oppo-203 i markedet for ca 1 uke siden.
    http://bluraychip.dk/product.php?id_product=31
    4500,- for en 3 år gammel 103D er ikke fantastisk billig syns jeg.

Det skal i teorien være my mindre banding på UHD BD enn vanlig BD da UHD BD er 10bit og BD er 8 bit, men så er det mange ting som spiller inn. Det kan også være en bug i 203 som skaper dette, jeg har kun testet 4K UHD via nettverk og så også en del banding, har ikke testet med disc i spilleren enda, men kommer til å gjøre det snart.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 13. desember er da ikke tidlig betaling
    Min ble betalt 1. desember, nesten to uker før......
    Vel jeg betalte samme dag som prisen kom på nettet og det var mulig å bestille, vrient å betale tidligere enn det.
    Men mener og huske det var en dag tidligere med en pris som ble fjernet igjen, men tror ikke det var mulig å betale da.

Men jeg har jo min trauste Oppo BDP-103 som gjør en bra jobb med Blu-ray.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte på den tidligere prisen og betalte før den ble fjernet igjen.
    Deretter gikk det en stund før den ble lagt ut for bestilling igjen.
    Så ja, jeg var heldig å få den 500,- billigere og levering før jul.
    Var egentlig ikke klar til å bruke så mye på spilleren. Hadde sett for meg at den skuller på markedet for 499USD, og ende på ca 5.000,- her i Norge. (Basert på ryktene fra september og oktober).
    Ble etter hvert som ventetiden gikk, var jeg villig til å strekke meg opp mot 6.000,-
    Da den endelig kom klar for bestilling var det over "smertegrensen" min, men hadde gjort en god del kremming på finn.no, så jeg bestilte den til 6.990,-
    Hadde jeg møtt pris over 7.000,- hadde jeg nok stått over i denne omgang.

Har fått snurret en del vanlige musikkcd-er på den, og er meget fornøyd med lyden den gir.
    Ser frem til noen fine kvelder med SACD-samlingen min. SACD-støtte var hovedgrunnen til at jeg gikk for Oppo 203 i denne omgang.
    Vurderte lenge om jeg skulle fortsette med Samsung sin K8500 på film, og kjøpe en egen cd-spiller med SACD. Men var ikke helt tilfreds med hvordan Samsung K8500 klarte vanlige Blu-Ray.
    Så da tenkte jeg at Oppo 203 gir meg UHD, god Blu-Ray, god på cd og SACD, og jeg lot meg overbevise.
    (Savner som nevnt apper som Netflix HDR og YouTube 4k).

Elsker fjernkontrollen på 203. Den funksjonen med at den lyser opp når du beveger fjernkontrollen, og slukker rimelig raskt igjen, er helt super.
    Har flere fjernkontroller med lys i, men glemmer stadig hvilken knapp som aktiverer lyset. Det er ikke et problem her.
    Lurer på hva som er inni fjernkontrollen til Oppo 203, for den er rimelig "tung".

Og design på spilleren.
    Både Panasonic UB900 og Samsung K8500 er rimelig "plastic" og kjip i designet.
    203 er en solid sak, flott design og vekt som indikerer kvalitet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste igjennom testen Gurba viser til, og der står blant annet følgende:
    I also performed some speed comparisons with the Samsung UBD-K8500 player. The Samsung proved to be just a little faster, both in power-up and loading of all disc types--but we're talking a difference of a few seconds here or there. For example, the aforementioned Magnificent Seven disc took 24 seconds (from disc load to studio logo) on the Samsung and 27 seconds on the Oppo. The Martian took 18 seconds on the Samsung and 24 on the Oppo.
    Og det er i tråd med hvordan jeg opplever det.
    Har alltid syntes den Samsungen (K8500) var en meget rask enhet i å våkne og få filmer opp på skjermen.
    Så jeg skjønner fortsatt ikke Oppo sitt "argument" om å kutte ut streaming for å få en raskere spiller.
    Oppoen er allerede mer langsom enn Samsung med sine apps, og jeg kunne gladelig venten mange sekunder ekstra på Oppo mot å få Netflix HDR og YouTube 4k.
    Produsenter mener folk likevel har andre apparater med disse appene, og tror derfor ikke de trenger å ha dem med. Men fakta er at Xbox One S er for støyende et mediasenter. Interne app-er i tv redder ikke oss med tv som er litt over 1 år gammelt, og ARC fungerer ikke alltid knirkefritt. Så å få en UHD-spiller som løser alt dette burde være fullt mulig.
    Nå ser jeg jo at de sikkert kjører full pakke på kommende 205. Men kjipt at 203 skal være strippet.

Ellers er min observasjon på min 203 følgende.
    Stortsett hver UHD-film jeg har sett, så hikker spilleren 1 eller 2 ganger i løpet av filmen. På en slik måte at det høres ut som skuespiller stammer en stavelse i et ord.
    Resultatet blir da at lyd og bilde havner utenfor sync, og jeg må spole litt i filmen og/eller pause for at lyd og bilde skal re-synce.
    Regner med en firmware fikser dette i fremtiden.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,556
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe alle problemene med denne spilleren lar seg fikse med firmware oppdateringer. Jeg tviler litt så bestillingen min ble kansellert. Dukket opp en ny kandidat i dag, Sony UBP-X800 som også spiller "alt" men mangler DV.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de har en jobb å gjøre med firmware.
    Så langt har jeg kun sett 3 UHD-filmer via min Oppo 203, men samtlige har hatt noen hick ups.
    2 av filmene mistet sync mellom lyd og bilde, og jeg måtte spole eller hoppe et kapittel for å resynke.
    Dagens film, Pacific Rim, frøs 3 forskjellige steder i filmen. Ene gangen så mye at spilleren måtte slås av og på igjen.

Så det er kommet en ny beta firmware som jeg fikk installert nå i kveld. Kanskje den hjelper på.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan de selge noe som er så lite ferdig? Her snakker vi jo tross alt pre-beta, når kundene fortsatt må installere beta-software i håp om å få produktet til å fungere?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde ambisjon om å lansere den før utgangen av 2016.
    Ble nok veldig travelt på slutten der.
    Men etter venting og venting og venting, (siden jeg leste om den i september), var jeg mer enn klar nok for å hoppe på en "betaversjon".
    Satser på at ting ordner seg.
    Blir film i dag med nye beta-firmware og satser på at den spiller uten hikking.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,779
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B Vis post
    Får håpe alle problemene med denne spilleren lar seg fikse med firmware oppdateringer. Jeg tviler litt så bestillingen min ble kansellert. Dukket opp en ny kandidat i dag, Sony UBP-X800 som også spiller "alt" men mangler DV.

Hva er DV?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DV er Dolby Vision.
    Dolby Vision gir angivelig enda bedre farger og dynamikk i bildet enn dagens 4k HDR.

Og jeg lurer på om det er nok en formatkrig vi skal oppleve.
    VHS vs BetaMax
    Blu-Ray vs HD-DVD
    4k HDR vs Dolby Vision

For å si det slik. Det er mange tv-er og UHD-spillere ute i markedet når som støtter dagens 4k HDR.
    Det er meget får enheter som støtter Dolby Vision.
    Dolby Vision kommer nok vi til å se mer av de neste årene.
    Hvis så Dolby Vision vinner, trenger mange av oss å investere i nytt utstyr for å ta nytte av Dolby Vision.

Har du Dolby Vision-kompatible enheter, så er det ikke noe problem. For de enhetene klarer fin å spille 4k HDR også.
    Men ikke omvendt. Blir spennende å se.

12. Takk sirant takket for denne posten
    Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan jeg legget til at jeg så nok en 4k UHD film i den lange lunsjpausen min i dag. (Studiedag hjemme )
    Og med oppdatert beta-firmware klarte heller ikke denne gangen Oppo 203 å spille hele filmen uten å miste lyd-bilde sync.
    Den kom faktisk mer ut av synk denne gang enn den har gjort på tidligere filmer.
    Men som nevnt, et trykk på pause, og spole noen sekunder tilbake, så er det synkronisert igjen. Men skal jo ikke være slik at en må jage inn igjen lyd-bilde synk underveis i hver eneste film vel??
    Tror jeg må forske litt på om dette kun gjelder UHD, eller om det gjelder 1080p BD også.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til beta firmware???

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    https://www.oppodigital.co.uk/beta-f...U-players.html

Last ned filen.
    Pakk den ut 1 gang.
    Kopier bin-filen til roten av en USB-stikke.
    Stikken i en av spillerens USB-porter. (Front er selvsagt lettest).
    Innstillinger, firmware, oppgrader, USB.
    Tar ca 40 sekunder, og den er ferdig.

Oppo sier at denne beta-releasen kommer i en offisiell versjon med kanskje noen ekstrarettinger om ca 2-3 uker.
    Da regner jeg med spilleren finner den selv via nettet.

Ellers kan jeg nevne at jeg testet litt på spilleren min i går.
    Hvis den får spille en film fra a-å uten å bli pauset eller spolet i, holder den av-sync hele filmen.
    Jeg har en tendens til å pause, hente noe mat/drikke, går på do eller annet. Så alle de 3 filmene jeg har sett hvor jeg mistet sync, har vært pauset og eller spolet i.
    Testet 2 filmer a-å uten forstyrrelser og alt gikk smertefritt.
    (Men det bør da selvsagt være mulig å pause/spole en film uten å miste sync).

Edit:
    Jeg merker også at beta-firm har roet ned drevstøyen på UHD-disker. De spinner opp og støyer, men så roer drevet ned igjen og stabiliserer seg. Tidligere hørtes det ut som om drevet beholdt den høye hastigheten over lengre tid. Og det virket som at platen spinner med høy/lav hastighet alt etter hvor på skiven den leser med laseren. (Ytre vs inde omkrets av platen). Nå virker det mer stabilisert og uten å kjøre opp i turbohastighet med mindre det er oppstart av film eller innlasting av hovedmeny.
    For det skal spilleren ha. Den er rimelig rask i å få ting opp å kjøre. Laste hovedmeny, kommer igang.
    Men det var Samsung K8500 også. Men positivt å se vi har fått en generasjon hurtige spillere, da det en periode i Blu-ray-verden (for en del år siden), så ut til å gå mot utviklingen. Spillere som ble tregere og tregere, og brukte laaang til å på starte opp, åpne skuffen, og starte en film.
    Sist endret av tor rasmussen; 01-08-2017 kl 16:06

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk tester nå

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden blir deaktivert med den Nye Beta firmware hos meg. Så kan ikke bruke. sukk (ikke helt sannheten)

Ja da har jeg forsket litt, gir meg ikke så let.
    Feil var at jeg kunne ikke ha HDMI fra forsterker til projector I HDMI 1 når jeg bruker HDMI 2 fra 4K Oppo med audio til Yamaha`n.
    JVC synk..... Yamaha synk drit.

Virker nå bra, har ikke noe synk problem ved pause etter det jeg kan se.
    Må leke litt mere å se.
    Bruker med HDR av. Så da SDR rec 709 I 10 bit. Tror jeg så langt, står det I RS600 I alle fall
    Sist endret av didrik nilsen; 01-10-2017 kl 23:26

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser både Surround.no og swsg.no nå har Oppo 203 på lager for dem som er i markedet.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser både Surround.no og swsg.no nå har Oppo 203 på lager for dem som er i markedet.
    Bra at flere har for da blir det alltid mere rett pris til sluttbruker tilslutt. ALDRI bra at kun en butikk alene har et merke/brand.
    Jeg har siden første eide DVD Oppo kjøpt hos Nobleman.no, kommer til å fortsette med det.
    Oppo 203 har en del barnesykdommer enda, men blir fikset.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig min Oppo 203 i day stort løft fra Xbox one S som en Uhd spiller på G6 Oled tvn.
    har ikke oppdatert min til beta FW ser ser den offisielle EU ligger ute nå og kommer "på nett" 23 januar for over the air oppdatering

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har ikke et drev som støyer litt disc spinn sus men det er minimalt. Fjernkontrollen er genial for meg ivertfall som sitter i mørket med filmer for opplevelsen.
    lyset gjør det enklere med kommandoer. Har et renere bilde med oppoen mindre bilde støy spesielt merkbart på Batman vs Superman som nå ser bra ut mot xboxen film grain mareritt.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Samsung står angiveligt foran OLED-TV comeback
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 04-29-2015, 10:26
  2. Panasonic AX900 bliver næsten så dyrt som OLED-TV
    Svar: 0
    Siste melding: 09-26-2014, 19:27
  3. LG: OLED bliver mainstream hurtigere end LCD