Offisiell tråd - Oppo UDP-203 - Side 3
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 171
    Kommer på lager rett over nyttår sier Soundgarden. Har en i bestilling derfra. Blir i så fall min første dings fra Oppo.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265
    Her er en side for firmware oppdatering
    for Oppo UDP-203.

http://www.oppodigital.com/blu-ray-u...e-29-1209.aspx
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Dette lover godt for oss som vil bruke den med projektor, der HDR ikke har så mye for seg ennå:
    "Can the UDP-203 strip HDR metadata from 4K discs and media files while maintaining the BT.2020 color space?Yes. For customers using projectors or older 4K displays that do not support HDR, yet still want to take advantage of the BT.2020 color space, the UDP-203 is capable of stripping the HDR metadata from the signal while still maintaining the BT.2020 color space output."

Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    Dette lover godt for oss som vil bruke den med projektor, der HDR ikke har så mye for seg ennå:
    "Can the UDP-203 strip HDR metadata from 4K discs and media files while maintaining the BT.2020 color space?Yes. For customers using projectors or older 4K displays that do not support HDR, yet still want to take advantage of the BT.2020 color space, the UDP-203 is capable of stripping the HDR metadata from the signal while still maintaining the BT.2020 color space output."
    Ja dette er jo sånnt vi liker å høre

Jeg setter alltid på 4k vesjonen først, men hvis jeg synes den virker for mørk så tester jeg BD og den har da alltid vært lysere. noen 4K er helt like BD, mens noen er useelig mørke (the 5th wave var helt grusom 4k)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Bestilt en oppo 203 selv Dolby vision oppdatering og oppos kjente bygg kvalitet og sw support tror jeg det ble den beste løsningen.
    Sist endret av vaktmestern; 12-20-2016 kl 22:52

Da kom det hentemelding fra Posten.
    Din "Oppo UDP-203" er nå klar for henting i butikk.

Åååååå...Julenissen gleder seg til juuuuul!

Hvor kjøpte du? Står levering fra januar hos Nobelman og Soundgarden.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Håper min dukker opp i januar

Sitat Opprinnelig postet av Trond B Vis post
    Hvor kjøpte du? Står levering fra januar hos Nobelman og Soundgarden.
    Nobleman.
    Men jeg var første som bestilte, og mest sannsynlig blant de første som fikk levering.
    Nobleman fikk de inn på onsdag, men vet ikke om alle allerede er solgt.

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Nobleman.
    Men jeg var første som bestilte, og mest sannsynlig blant de første som fikk levering.
    Nobleman fikk de inn på onsdag, men vet ikke om alle allerede er solgt.
    Han hadde fått inn 20 stk og alle var bestilt
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Min er også på vei, men det er jul og kaos på posten. Så den dukker vel ikke opp før tidligst i romjula, vil jeg tro.
    Men den som venter på no godt, venter ei forgjeves....
    Som det heter.

Mer info på wilford.no

Vil man få noe utav 4K med 55'' tv? Eller bør det oppgraderes til 60-65?

I mine øyne kommer det an på hva en legger i "4k". Hvis du tenker kun oppløsning, så er det ikke verdt det.
    Men en meget viktig tilleggsfaktor i UHD-formatet er HDR og WCG.
    HDR er mye mer dynamikk mellom mørkt og lys. Noe som gjør en stor forskjell.
    Wider Color Gamut er bedre fargespekter og mer mettede farger, noe som gjør en stor forskjell.
    De to kombinert gjørt UHD til noe nytt, selv på en 40" tv.
    Men hvis vi kun tenker oppløsning 4k, så begynner forskjellene å bli vanskelig å skille på skjermer under 60", og heller ikke så lett på 65" heller.

Men igjen. UHD sitt HDR og med bedre farger er for meg (65" skjerm), stortsett hva oppgraderingen fra 1080p til nye UHD handler om. Dynamikk og farger.
    Også er det jo selvsagt en del filmer som står skarpere.

Jeg prøver å henge med i svingene hva gjelder 4k og hdr men sliter med å forstå alt. Har fått med meg at man må ha hdfury for å få akseptabelt 4k bilde på projectorer som for eksempel jvc x5000 og lignende. Betyr dette at man slipper hdfury med UDP-203 ?

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Jeg var en av de første som betalte min Oppo UDP-203 (13/12-2016), med sonefri DVD/Blu-ray. Men jeg får ikke min før tidligst i slutten av januar.
    Årsak, min forsendelse er stjålet. Enten av post i butikk eller av Bring.
    Typisk at slik skjer meg.

Gud, gi meg tålmodighet - men skynd deg....

Mer info på wilford.no

Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz Vis post
    Jeg prøver å henge med i svingene hva gjelder 4k og hdr men sliter med å forstå alt. Har fått med meg at man må ha hdfury for å få akseptabelt 4k bilde på projectorer som for eksempel jvc x5000 og lignende. Betyr dette at man slipper hdfury med UDP-203 ?
    Når strip HDR funksjonen fungerer riktig vil du klare deg uten, men sånn som den fungerer nå funker det hverken med eller uten HD Fury da Oppoen konverterer til SDR på en helt feil måte. Dette kommer de til å få til og det var ikke meningen at strip HDR funksjonen skulle vært aktiv ved lansering, noe den heller ikke burde vært. Ellers har 203 noen barnesykdommer som sannsynligvis kommer til å bli fikset ved firmware snart.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av Wilford Vis post
    Jeg var en av de første som betalte min Oppo UDP-203 (13/12-2016), med sonefri DVD/Blu-ray. Men jeg får ikke min før tidligst i slutten av januar.
    Årsak, min forsendelse er stjålet. Enten av post i butikk eller av Bring.
    Typisk at slik skjer meg.

Gud, gi meg tålmodighet - men skynd deg....
    Posten har ikke sortert pakker hver dag i romjula så det kan være at den står lagret på en container en plass. Regner med du har sporet pakka.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B Vis post
    Posten har ikke sortert pakker hver dag i romjula så det kan være at den står lagret på en container en plass. Regner med du har sporet pakka.
    Joda, problemet er at den kun ble forhåndsmeldt og ikke scannet som innlevert av Post i Butikk. Dette i følge leverandøren som jo bærer tapet. Alle de andre som ble levert inn sammen med min, kom dit de skulle. Tror noen på bensinstasjonen som har Post i Butikk, rett og slett stjal den uten å scanne den som innlevert. Men heldigvis er det ikke jeg som tar det tapet, jeg får ny ved neste levering fra England.
    Men frustrerende er det jo...

Mer info på wilford.no

Men 13. desember er da ikke tidlig betaling
    Min ble betalt 1. desember, nesten to uker før......

Lurer på om "tyven" vet hvilket gull han stjal. For pakken min ble sendt i brunt pakkepapir med adresselabel, og ingen spor av hva som var inni pakken. Maks uflaks for deg, og kondolerer. Vi har ventet lenge nok på denne spilleren.

Ellers er jeg enig med det som blir skrevet her. Programvaren er ikke ferdig på denne Oppoen.
    Jeg må ærlig talt si at mange av endringene jeg gjør i menyen, ikke viser noen endring på skjerm/lerret.
    Har prøvd RGB Video, RGB PC-level, 4:4:4, 4:2:2, 4:2:0, 8bit, 10bit og 12bit.
    Men uansett hva, så er det samme bilde og farger på skjermen.
    Klarer ikke å provosere frem mer banding, eller fjerne små små rester av banding, så for meg virker det som om menyene for farger og fargebits ikke gjør noe, bare er der for "gøy".
    I går så jeg Store Vennlige Kjempe på Blu-Ray (BFG). Den scorer topp på bildekvalitet, men synes ikke bildet var noe hakeslepp i det hele tatt.
    Flere steder var det noe banding i overganger, og ingen indikasjoner på top notch bilde.
    Sammenlignet Mad Max Fury Road UHD opp mot vanlig Blu-Ray. Farger og skarphet er selvsagt en del bedre på UHD, men jeg ble imponert over at vanlig Blu-Ray hadde nesten mindre banding enn UHD-utgaven.
    Hadde forventet mer banding på vanlig Blu-Ray i forhold til UHD-utgaven.

Synes heller ikke spilleren er superrask.
    Det ble nevnt noe om at de kuttet ut apps for å få en raskere spiller. Men jeg kommer fra både Panasonic UB900 og Samsung K8500, og må si jeg opplevde Samsungen vel så rask. (Altså fra spiller slått av, til film faktisk går på skjermen).
    Så de kunne godt hatt apps med på 203 da jeg savner en god enhet for Netflix i 4k HDR.

Det tok meg litt tid å venne meg til støy fra drevet ved avspilling av UHD. Viften på Samsung K8500 var hørbar, og jeg gledet meg til en vifteløs Oppo 203.
    På vanlig blu-ray er den så og si lydløs, men når den spinner UHD-plater, så har den markert mer støy.
    Heldigvis ikke så gale som den i videoen her, men mer støy enn hva jeg hadde forventet av Oppo.
    (Dette er min første Oppo-spiller, så jeg har andre referanser enn tidligere spillere fra andre merker. Og Xbox One S er "ubrukelig" som UHD-spiller i kino hvis vi skal snakke drev-støy).
    https://www.youtube.com/watch?v=lAVt5FAMrTw

Ellers ser jeg det poppet opp noen Oppo 93 og Oppo 103D til meget gode priser på Finn.no.
    Trodde Oppo holdt seg godt i pris jeg, men når en annonserer 103D til 4.500,- på finn, så er det jo noen muligheter for gode handler.
    Oppo 93 går for små 3.000,-

Det kom sonefri-chip til Oppo-203 i markedet for ca 1 uke siden.
    http://bluraychip.dk/product.php?id_product=31
    Sist endret av tor rasmussen; 01-02-2017 kl 19:04

Har lest så mye om diverse problemer med denne spilleren på Avforums at jeg har sendt ei avbestilling.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Samsung står angiveligt foran OLED-TV comeback
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 04-29-2015, 10:26
  2. Panasonic AX900 bliver næsten så dyrt som OLED-TV
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 09-26-2014, 19:27
  3. LG: OLED bliver mainstream hurtigere end LCD