Samsung UBD-K8500 UHD blu-ray spiller - Side 7
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 127 av 127
    Om du tar å ripper din nylige innkjøpte BD-film til din NAS og spiller av filmen på PLEX gjennom en app på en blu-ray spiller som er smart er det påbudt med kopibeskyttelse og denne slår ut ved at det kommer en "stygg" boks på skjermen med jevne mellomrom samtidig så kuttes lyden. Det er ikke stort værre en det
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Hehe, høres ut som en helt håpløs og uaktuell måte å se film på.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har kjøpt denne spilleren og har en Samsung UE55KS7005. Jeg er nok glad i farverike bilder, og har ikke gjort stor annet enn å slå av alle "jukseprosesser" på tv'en. Når jeg kjørte igang en HDR-film syns jeg bildene er horrible... Grått og trist... Det er sånn det blir når det skal være kino, regner jeg med...?

Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Jeg har kjøpt denne spilleren og har en Samsung UE55KS7005. Jeg er nok glad i farverike bilder, og har ikke gjort stor annet enn å slå av alle "jukseprosesser" på tv'en. Når jeg kjørte igang en HDR-film syns jeg bildene er horrible... Grått og trist... Det er sånn det blir når det skal være kino, regner jeg med...?
    Du må slå på uhd color på den hdmi ingangen du bruker ellers vil du ikke få hdr farger og da blir bildet grått, siden du har et nytt tv tror jeg den vil skru opp lys til hdr automatisk?
    Sony KD75ZD9 - Sony UBP-x700 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - arendal sound 1723 towers og senter - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin Vis post
    Du må slå på uhd color på den hdmi ingangen du bruker ellers vil du ikke få hdr farger og da blir bildet grått, siden du har et nytt tv tror jeg den vil skru opp lys til hdr automatisk?
    Det er helt riktig at man må skru på UHD Color for inngangen man skal bruke. I tillegg må color space stilles til Auto. Tidligere var det Native det skulle stå på, men tror en firmware oppgradering har gjort at hvis man har innstallert den så kan man bruke Auto i Color Space.

Og Smart Led til "High". Contrast til 100. Backlight til 20. Kontrast og backlight på min Samsung går automatisk til henholdsvis 100 og 20, men jeg vet at på en del Samsungmodeller, bl.a. KS7000, gjør den ikke det med PS4 og PS4 pro i HDR modus i hvert fall. Så vet ikke om KS7000 stiller disse automatisk fra Samsung UHD BD spiller. Men oppsummert, for UHD BD film, HDR:

Picture mode: Movie
    Backlight: 20 (hvis den ikke gjør det automatisk fra HDR kilde)
    Brightness: 45
    Contrast: 100 (hvis den ikke gjør det automatisk fra HDR kilde)
    Sharpness 0, eller ikke over 20 for å unngå for mye artifacts. Jeg har min på 20 og liker det.
    Color: 50 (standard)
    Tint: 50 (standard)
    Digital Clean: off
    Auto motion pluss: off. Eller den setting du foretrekker
    Smart LED: High. Viktig for HDR. For alt annet, SDR, Medium eller av.
    HDMI UHD Color: On
    Dynamic Contrast: medium eller off.
    Color Tone: Warm 2 for film.
    White balance: Ingen endringer
    Gamma: 0
    RGB Only Mode: OFF
    Color Space: Auto eventuellt NATIVE for HDR. For SDR, vanlig blu-ray, Auto eller still inn Custom. Native gir for mye metning på ikke HDR materiale.

Det som jeg har uthevet MÅ eller bør være på for å se HDR film. UHD Color, kontrast 100, Backlight 20 og Smart LED må være på. Og color space til Auto/native. Native gir hos meg litt mer metning i noen farger uten å se fake ut på HDR, mens det blir too much på vanlig materiale. Auto ser bra ut på begge.

Noen som vet om HBO Nordic nå er tilgjengelig som app på K8500?

Sitat Opprinnelig postet av aly Vis post
    Noen som vet om HBO Nordic nå er tilgjengelig som app på K8500?
    Tror ikke det kommer, bruk chromecast
    Sony KD75ZD9 - Sony UBP-x700 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - arendal sound 1723 towers og senter - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Lignende tråder

1. Samsung UHD-K8500 og Panasonic's nye UHD Blu-ray spillere
    By nordic45 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 105
    Siste melding: 04-16-2017, 18:40
  2. Ny BD-spiller Samsung/Panasonic
    By JD in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 08-29-2010, 21:36
  3. SAMSUNG BD-C7500 Blu-ray spiller
    By caffelatte in forum UHD Blu-ray-spillere