Problemer m/ Sony RDRHX900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer m/ Sony RDRHX900

Jeg har koblet tuneren opp mot pj via monster komponent, men når jeg kobler coax til TV-inn på tuneren så får jeg forstyrrelser i bildet (typisk rullende rød/grønn stripe). Coax-ledningen er en Profigold.

Komponent-kabelen og antennekabelen ligger ikke inntil hverandre

Noen som kjenner til problemet og mulige løsninger? Jeg har blitt foreslått å anskaffe noen RF-stoppere. Noen som kjenner til et sted hvor man kan får kjøpt dette rimelig?

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er mest sannsynlig at du får ett problem mellom jordingen på projektoren og jordinga på coaxen til kabel tv, har hatt de problemene selv også. det jeg gjorde var å fjerne jorda på projektoren , på den måten at jeg la bare en plastikk mellom pluggen og stikket som gjorde at jorda ikke fikk kontakt. verdt å prøve ihvertfall.

mvh

lflemming

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret! Etter mye forskjellig testing og endel ringing rundt så ble det etterhvert antatt nettopp det du påpeker; jordingen er forskjellig.

Løsningen har derfor blitt å bestille et galvanisk skille fra www.ece.no . Trengte følgende deler : galvanisk isolator, overgang F-han/IEC-hun, overgang F-han/IEC-han. Dette kom på 288,- inkl frakt.

Litt dyrere enn en plastikkbit, altså :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •