Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo forsåvidt innafor det da. Men jeg venter nok litt.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    Tror jeg venter til Oppo får ut sine spillere, har forhåpentligvis bytta ut receiver til da og flere filmer kommet ut i markedet
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

4. Liker Gurba har likt denne posten
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Kr 4.990,-

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Link?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback

4K Ultra HD blu-ray filmer er nå i salg

Nå er også 4K Ultra HD blu-ray filmer kommet i salg. De første fikk filmene sine i dag.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Samsung UHD-K8500 og Panasonic's nye UHD Blu-ray spillere-4k-discs-jpg  
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

8. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Samsung is currently in the middle of its 2016 European Forum where the company has revealed their Ultra HD 4k, HDR compatible, UBD-K8500 Blu-ray Player will be shipping in March with a free copy of the Martian for UK and European customers.

https://www.avforums.com/news/samsun...-martian.12359

Ikke Atmos lyd på The Martian, Hitman 47 og The Fantastic 4.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Samsung UHD-K8500 og Panasonic's nye UHD Blu-ray spillere-martian-jpg   Samsung UHD-K8500 og Panasonic's nye UHD Blu-ray spillere-hitman47-jpg   Samsung UHD-K8500 og Panasonic's nye UHD Blu-ray spillere-fantastic4-jpg  
    Sist endret av Polarbear; 02-11-2016 kl 19:54

10. Takk Lars42 takket for denne posten
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sist endret av Polarbear; 02-11-2016 kl 19:07

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av Lars42 Vis post
    Da er samsung ubd K8500 bestilt fra HiFi klubben.pris 4990.ikke fått leveringsdato ennå.Bestilt via tlf Kongsberg
    Lars, sjekker du med HiFi-klubben om The Martian 4K Utra HD blu-ray følger med spilleren? Med henvisning til Samsung Newsroom.

The Samsung Ultra HD Blu-ray player will be available from March across Europe and each device will be sold with a copy of Fox Home Entertainment, The Martian, Starring Matt Damon in Ultra HD.
    https://news.samsung.com/global/sams...european-forum

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Hadde ingen info om spilleren da jeg bestilte men det er jo bekreftet fra Samsung at The Marsian følger med.Danmark får spilleren i første halvdel av april,regner med at det blir det samme her.
    Samsung 65ks 8005-Nvidia Shield androidTV-Zidoo X5 4k 10bit android Box-UBD-K8500-Denon avr 2200-div Dali

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Panasonic DMP-UB900 kan forhåndsbestilles i Sveits til 849 sveitserfranc = ca. 7500 kr. Release date 11.04.2016.

Panasonic DMP-UB900EGK

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    Noen som har fått testet litt de nye platene ser det ut som
    fant dette

I'll just copy and paste what I wrote over at Blu-ray.com:

Ok, I had a chance to test out the 4 UHD titles(Kingsman, The Martian, Exodus, Scorch Trials) I picked up and A-B each one with the Blu-ray. First, a few observations about the Samsung player:

This sucker loads these discs fast! And not just Blu-rays, but the UHD ones as well. Within about 5 seconds(if that), it had the Fox Home Entertainment logo up. And just a few seconds after that, the main menu loaded.

A few times I tried to play a disc, I got an error telling me to check the disc and player to make sure they were clean. I knew some of the discs were fine(I'd played them before), so that was clearly a glitch with the player. Powering it off and back on seemed to get rid of the error, but it cropped up a few times which has me a little concerned.

Also, when I was A-B'ing the titles, I'd pause the UHD copy on the Samsung and switch over to the Oppo 103to compare it to the Blu-ray. When I'd switch the receiver input back to the Samsung, the movie would start playing automatically without me unpausing it. I don't know if that's the player programmed to do that or if it's because I have a Samsung 4KTV(someone with a non-Samsung TV will have to test this out), but it was a minor annoyance.

Ok, now on to the movies. As I said, I have a Samsung TV. It's a UN65JS9500. I was seated roughly 10 feet away from it. Keep in mind, I only watched a few scenes of the Blu-ray and UHD copies, not the entire films.

Kingsman: The Secret Service - The picture is sharper, no doubt about it. A noticeable difference, but not a major upgrade though over the upconverted Blu-ray.

The Martian - Again, sharper, but not a huge difference. You can see the increased resolution in scenes like where right after Mindy discovers Mark is alive and they're gathered around her workstation in the control room. The letters on the giant display screen in the background are sharper and better defined.

Exodus: Gods and Kings - This one was more noticeable of an upgrade. Especially those wide shots of Egypt. You can see a lot more detail. I did notice the picture was darker than the Blu-ray, but that was an issue with the M-Go digital copy as well, so I'm thinking that's just the source material.

Maze Runner: The Scorch Trials - Another more noticeable upgrade, at least in those outdoor scenes. Maybe it's just something about deserts and sand benefiting from the higher resolution since this and Exodus were the best-looking titles(which bodes well for Lawrence of Arabia).

So far, I have to say that in terms of sharpness and clarity, these are all improvements, but it is not the kind of difference we saw back when we went from DVD to Blu-ray. That could be in part due to some of these transfers not being genuine 4K. It should be interesting to A-B the upcoming Sony titles since those are.

Now before I get piled on for being a Debbie Downer, I left out one key detail that IS a massive improvement on the UHD copies: the colors. Holy crap, the richness of the colors is incredible! I don't know if it's from the increased resolution or that's where the HDR kicks in and makes a huge difference, but this is where UHD has me excited. Even when the picture doesn't look all that sharper than its Blu-ray counterpart, the superior colors still blow away the 1080p version. Again, Exodus and Scorch Trials benefited the most from the scenes I sampled.

Amazing Spider-Man 2 may have been a piece of crap movie, but I can't wait to check out the UHD version. A true 4K transfer with HDR and all those rich colors? That'll be a great demo disc for the format.

Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

16. Liker Gurba har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear Vis post
    Ikke Atmos lyd på The Martian, Hitman 47 og The Fantastic 4.
    Hvilken framerate har disse filmene? Formatet støtter jo opptil 60fps, men hvor høyt har de lagt seg på? 48 fps?

Håper ikke de fortsetter med det hakkete 24fps fra det gamle Blu-Ray formatet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    when I was A-B'ing the titles....I have to say that in terms of sharpness and clarity, these are all improvements, but it is not the kind of difference we saw back when we went from DVD to Blu-ray.
    Når du må A-B´e titlene er det vel allerede opplagt at det ikke er en voldsom forskjell. Utslaget er trolig større på en veldig stor skjerm (4K projektor)

Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    one key detail that IS a massive improvement on the UHD copies: the colors.
    Er dette et resultat av wide color gamut eller HDR? HDR på projektor gir vel begrenset gevinst? Får håpe dette lar seg gjenskape på projektor, for dette virker absolutt som den største gevinsten.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    Jeg vil ikke anbefale noen å bestille Samsung spilleren nå i begynnelsen i hvert fall:

Lytt til AVforums podcast: https://www.avforums.com/threads/avf...-2016.2012160/
    Fra 01:46 til 15:25.

Det er visst svært mye problemer med disse spillerne. Bestiller du har utlandet kan du stort sett vinke farvel til garanti/reklamasjon på produktet i Norge. Mitt råd: vent til ting har falt på plass og de verste feilene er rettet opp.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    Etter det jeg har lest av tilbakemeldinger på utenlanske forum så er det HDR som er den største gevinsten med de nye platene. Har sett litt bilder tatt og det er temmelig merkbart hvor mye bedre farger uhd platene gir.
    Og de som har 4k prosjektorer merker mindre forbedring med uhd plater enn de uten, sier kanskje noe om at prosjektorene gjør en god jobb med å oppskalere bluray til 4k.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Jeg vil ikke anbefale noen å bestille Samsung spilleren nå i begynnelsen i hvert fall:

Lytt til AVforums podcast: https://www.avforums.com/threads/avf...-2016.2012160/
    Fra 01:46 til 15:25.

Det er visst svært mye problemer med disse spillerne. Bestiller du har utlandet kan du stort sett vinke farvel til garanti/reklamasjon på produktet i Norge. Mitt råd: vent til ting har falt på plass og de verste feilene er rettet opp.
    Venter til oppo kommer med uhd spiller

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer Vis post
    Hvilken framerate har disse filmene? Formatet støtter jo opptil 60fps, men hvor høyt har de lagt seg på? 48 fps?

Håper ikke de fortsetter med det hakkete 24fps fra det gamle Blu-Ray formatet.
    Jeg tror ikke helt du vet hva du spør om. Nesten all film er spilt inn i 24 bilder per sekund. Det er ikke noe du eller formatet kan gjøre med det. 24 bilder per sekund er film. 50/60 bilder per sekund for video. I teorien kan Hobbiten gir ut med 48 bilder per sekund på 4K UHD formatet, men lite annet.

Se denne tråden for litt mer info: http://avforum.no/forum/hd-filmer-bl...ml#post2032831

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Tror svaret ditt burde vært; 24 FPS. Eller vet du ikke hva frameraten på disse filmene er? Ingen grunn til å anta hva jeg vet eller ikke eller å svare utover det det spørres om.

Jeg spurte om hvilken FPS eller framerate er det på filmen som er på den platen som er inne i det coveret som det er tatt bilde av tidligere i tråden.

Jeg er klar over forskjellen på formatets og filmens tekniske spesifikasjoner. Det var derfor jeg spurte om framerate på filmene i stedet for å anta (feilaktig) at den er på 60 som jo er maks det nye formatet støtter.

Jeg trodde at flere og flere filmer de senere årene var spillt inn med både høyere oppløsning OG høyere framerate, som feks Hobbiten-filmene som ble spillt inn med en framerate på 48FPS.
    Sist endret av mmmbeer; 02-18-2016 kl 21:32

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Så jeg prøver igjen; Hvilken FPS/framerate har filmene (4k Blu-ray) det vises til lengere opp i tråden? Er det 24?
    Sist endret av mmmbeer; 02-18-2016 kl 21:32

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

1. Netflix på 2012-modellene av Panasonic blu-ray spillere
    By Polarbear in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 11
    Siste melding: 05-13-2013, 01:22
  2. Panasonic blu-ray spillere
    By Geff in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 06-10-2011, 09:10
  3. Lager panasonic gode dvd spillere? DVD-S53
    By esbond in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 01-21-2008, 19:28
  4. Denon 1930 eller Panasonic S97? Evt andre spillere?
    By mazeking in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-05-2007, 11:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •