Hurrq for Fedex! Ny oppo i hus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hurrq for Fedex! Ny oppo i hus

Dette er egentlig et privat blogginnlegg. Men kanskje noen andre også kan ha glede av det?
    Fikk Fedex pakke idag. 3 blurays og en Oppo 103. Sirlig gavepakket og uten noe som helst faktura, gave altså fra min postboks i statene.
    Den var sendt forrige torsdag som Fedex økonomi.
    Vet ikke om jeg helt ssparte så mye på denne handelen, tollfakturaen får jeg vel ikke på lenge, men Oppo er ikke akkurat hyllevare hos Elkjøp, man må jo til Sørlandet :-)

Poenget mitt nå. Dette er tredje gangen jeg bruker den dyrere Fedex tjenesten. Det har aldri vært tull. De har kommet til avtalt tid.
    Men, NB Bor du på landet MÅ du følge nøye med på sporinga. Det er postens bedriftspakke som bringer ut, og de ringer ikke på forhånd.
    Jeg så at pakken min var kommet til Trondheim igår kveld. Da var det bare å vente på pakke i dag. De kom i to tida, vanligvis er de her
    om morningen.

Og hurra for Fedex /Postens Bedrift over natt. Jeg har prøvd konkurrenten. DHL. Bara tull. Kjøpte verktøy fra England, en sånn enorm overfres til 3 tusen krona. Det gikk som smurt helt til pakken kom her til landet, da tok den lokale dhl altzå postverket over. Og da ble det ingen silkemyk lynrask fortolling og lynrask overnatt til Trøndelag nei. Det tok sin tid på Gardermoen, det ble dyrt og pakken tok noen døgn oppover. Tollregninga jeg fikk var dobbelt så stor som jeg hadde beregnt. Det viste seg etterhvert at DHL hadde slått sammen to bestillinger i en fortolling.En gubbe i Rogaland hadde bestilt seg et par driller for sju tusen, og fikk de tollfritt. Jeg fikk tollregninga for hele greia, to ordrer. Og det tok sin tid å få ordna opp i Såpass lang tid at jeg endte opp med 95,- i purregebyr. Usja meg.

Så da har jeg også et par spørsmål
    a) det er voltage switching på den ja? Bare å sette i en 240 v norsk apparatkabel og oppoen er igang?
    b) har noen en liste over optimale settinger på oppoen?
    c) jeg har allerede en darbee box. Hvor plasserer jeg den best, på HDMI kabelen til proj, eller ved oppoen?

Ang sone. Jeg vil ha den som USA modell foreløpig. Har jo et par norske bluray spillere til region B (Panason 700 og Sony 790). Spørsmålet er vel om
    Oppoen er plagsomt mye bedre på bildekvaliteten, da bør jeg muligens gjøre noe
    Sist endret av dryasanne; 05-08-2015 kl 15:02

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    A) vet dessverre ikke, kjøpte min fra norsk nettbuttik.
    B) Stort sett er standard innstillingene et godt utgangs punkt med mindre man finner på noe problem.
    C) jeg hadde personlig satt Darbee foran projektoren og normalt blir da oppkobling OPPO->receiver->Darbee->projektor.
    Da får du mest sannsynlig t av Darbee enheten også for andre kilder.

Håper du blir like fornøyd med din som jeg er med min, jeg er forsåvidt skuffet av ps4 som enhet til halve prisen. Men min Oppo 103D synes jeg var verdt hver krone til 7000.. (dyr og handle på norge, men jeg ville ha den fort☺)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Nuforce Oppo BDP-83SE vs Oppo BDP-83SE
    By Ryback in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 12-28-2010, 19:18
  2. FedEx Jævler
    By pesnp in forum Generell chitchat
    Svar: 5
    Siste melding: 10-15-2008, 11:19
  3. Svar: 416
    Siste melding: 07-10-2008, 11:44