Jeg har endelig taget mig sammen til at bytte ud min 4 år gamle Philips 711. Efter at have læst en del her på forumet, samt andre steder, har jeg valgt Pioneer DV-470. Har ikke projektor og tænkte at det ikke er nødvendig med en dyrere afspiller. Den blev så koblet mod min 36”panny (36PL35) med en Monster Video2 kabel og så var jeg klar til at teste. Efter et gensyn med T2 Extreme DVD smilte jeg fra det ene øre til det andet. Men så kom Star Wars (sone2) og jeg var alt andet end glad. Billede ”buet” lidt, der var ligesom små bølger, til og med bogstaver i underteksten var skæve. Det var ikke helt vild synlig, andre som var tilstede kunne ikke se det, men nok til at det irriterer mig. Jeg har prøvet flere sone 2 film og det var det samme (dog ikke på LOTR EE, men de kan være at mine øjne gik bananas da der var meget sent om aftenen :shock: ). En ven sagde at jeg skal prøve at tune lidt med DVE, som jeg får senere i dag, men ærligt talt tror jeg ikke det hjælper... Jeg skal selvfølgelig teste lidt mere både med sone 1 og sone 2, men tager gerne imod tips fra dere, som er lidt klogere og mere erfarene :wink:. Jeg kan jo altid køre interlaced RGB, men så mange synes at Pioneer 470 / 575 er så gode på progressiv scan...