Firmware til 963SA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Firmware til 963SA?

Jeg har lest mye om firmware her på dette forumet og skal prøve dette for å prøve å få spilleren til å spille av en dvd som den ikke vil ta. Men uansett hvor mye jeg leter så kan jeg ikke finne ut hvor man skaffer seg en såkalt firmware til denne spilleren. Noen som kan hjelpe meg?

PS: det skal sies at jeg er indre nordmøres dårligste leter)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Here you go: http://www.homecinema-fr.com/ftp/963SA_4-81-25.zip

Prosedyren er som følger:

1.) Start a new CD-project in your favourite DVD-Burning proggie,
    be sure to use MODE2 and ISO Level1 (Max 8+3 characters), also
    choose no multisession and finalize the disc.
    2.) Place the 2 files (i.e. 0099800001.016 and download.04c) directly into
    the root of the disc.
    3.) Burn the disc (Disc-At-Once mode)
    4.) Turn the 963 on without any disc. Then Wait for the "No Disc"
    on the display.
    5.) Eject and insert the disc you just burned.
    6.) Wait a couple of minutes while the Player is flashing the firmware.
    Do NOT interrupt the flashing, even if you get strange messages on
    the display.
    When the flashing is finished, the display will show "Done" and the
    disc will eject itself.
    7.) After the player has ejected the disc, remove it, and close the tray
    by pushing gently on it (do not press "Close" button)
    8.) Power Off the player.
    9.) You're done

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker, men...............

Jeg mener å ha lest at dette er den siste firmwaren(og at den ikke er offisiell, har det noe å si?), bør jeg oppgradere de tidligere versjonene først eller er det nok å ta den som du ga meg linken til?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.homecinema-fr.com/ftp/963SA_4-81-24.zip

Jeg har prøvd 0.25 firmwaren, er ikke helt sikker på denne altså....., 0.24 er sidste officielle fra Philips og denne funker bare....
    Vet ingenting, men jeg lurer på om det var 0.25 firmwaren der fik min spiller til å gå i koma, den er på service nå...., skal oppdatere litt senere med verkstedets forklaring på problemet....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er problemer med 0.25 firmwaren vet jeg ikke, men det kan være greit å flashe medd den siste offisielle først. (0.24)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Låser den seg til en sone?

Hei

Jeg har samme spiller selv. Vil den låse seg til en sone etter at oppgraderingen er gjort?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme spiller selv. Vil den låse seg til en sone etter at oppgraderingen er gjort?
    Jeg har hørt forskjellige erfaringer med det, men jeg ville tatt det med i beregningen om du flasher til å nyere firmware. Progressiv PAL må derimot ikke aktiveres på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var så dom at jeg la inn firware for å få 1080i på denne spilleren, med det resultatet at bilde ble mindre, og dårligere. Mulig denne fungerer for andre, men med min spiller ble det dårlig.

Problemet er nå at jeg ikke finner noe anna FW for denne spilleren. Prøvde å laste ned disse franske, men maskina finner ikke disse filene. Gjelder det bare meg? Er det noen andre som vet hvor jeg finner siste offisielle fw fra philips, eller evt. kan maile meg en versjon?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Collargoll, jeg har liggende siste offisielle firmware, og kan sende den til deg om du oppgir en mail.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0.24 : http://www.homecinema-fr.com/ftp/963SA_4-81-24.zip
    Edit: ja, ser linken ikke funker, jeg skal sende den til dig på mail hvis du sender mig din e-post adresse...

Du må lagre den på disk, pakke den ut og brende de 2 filer på en cd.
    Hvis progressiv pal forsvinner er det ikke noe problem, det fikses med den medfølgende fjernkontroll, noe andet er hvis regionsfriheten forsvinder, og det gjorde den på min, da kan du ikke gjøre noe medmindre du har en Pronto, One For All 7560 eller Philips SBC RU 880 fjernkontroll til å gjøre den regionsfri igjen. Ellers må dit verksted hjelpe dig.
    Regionsfriheten forsvannt imidlertid ikke på min første spiller lagde inn RGsB firmwaren, men den gjorde det på min spiller no: 2.
    Se den andre tråden her på dette forum om 1080i, der er nogle ting du må huske, bl.a. å sette den lille bryteren bak til interlace, samt at du IKKE kan bruke fast forward spole knappene på maskinen etter 1080i er lagt inn.
    Jeg har 1080i, RGsB, 0.24 og 0.25 på disk, så hvis noen vil ha en kopi send mig en PM.
    Ellers, driver ellers ikke å anbefale andre fora, men er du 963SA fan må du se på denne hvis ikke du kjender den allerede..: http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=44268

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må først takke både AK og Niels for hjelpen!

Niels; av en eller annen grunn vil ikke maskina mi laste ned de filene fra det franske forumet. Prøvd flere ganger, men får bare "not found" når jeg skal laste ned.

Forøvrig er jeg glad i spilleren min BORTSETT fra at den er meget kritisk til brente plater. Om det er varme, firmware, eller om spilleren rett og slett ikke takler disse vet ikke jeg. Kan spille en brent plate fint den ene dagen, mens neste dag nekter den plent å spille samme plata! Irriterende!

Når det gjelder 1080i fw jeg lasta ned, og innstallerte, ble dette mildt sagt lite vellykket... Bilde dro seg inn, og ble mindre, og hvis jeg kjørte via interlaced ble det uklart med masse hvite prikker i, samt at bildet skurret. Panikken bredte seg da fort når jeg ikke fant noe anna fw å innstallere.

Får håpe ting ordner seg nå!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av collargoll
    Må først takke både AK og Niels for hjelpen!

Niels; av en eller annen grunn vil ikke maskina mi laste ned de filene fra det franske forumet. Prøvd flere ganger, men får bare "not found" når jeg skal laste ned.

Forøvrig er jeg glad i spilleren min BORTSETT fra at den er meget kritisk til brente plater. Om det er varme, firmware, eller om spilleren rett og slett ikke takler disse vet ikke jeg. Kan spille en brent plate fint den ene dagen, mens neste dag nekter den plent å spille samme plata! Irriterende!

Når det gjelder 1080i fw jeg lasta ned, og innstallerte, ble dette mildt sagt lite vellykket... Bilde dro seg inn, og ble mindre, og hvis jeg kjørte via interlaced ble det uklart med masse hvite prikker i, samt at bildet skurret. Panikken bredte seg da fort når jeg ikke fant noe anna fw å innstallere.

Får håpe ting ordner seg nå!
    Noen har da fått 1080i til å funke vet jeg, men der er en teori om at "001" versionerne av denne spiller ikke liker denne firmware. (ses bak på spillen ved typebetegnelse)
    At bildet skal blive mindre har jeg aldrig hørt. men, når man legger inn firmware kan det skje både at spillen plutselig ikke husker kommandoer i menyene samt at menyene er endret.
    Jeg måtte velge flere gange at jeg ville ha digital out som "off" f.eks. , den husket ingenting de første 5 ganger tror jeg. Ikke tro at bare fordi du endrer tv format til 16:9 f.eks. at spillen husker det når du har gått ut av menyen. Sjekk.
    De hvite prikker har jeg set ja.
    Jeg bruker Kodak og Verbatim cd´er og de funker fint.
    Kanskje din laser må renses....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noen der bruker 1080i med denne maskin ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker det ikke nå, men testet det tidligere. Desverre er min maskin en av de tidlige, slik at 1080i firmwaren ikke helt virker. Jeg fikk bilde, men det ble rapportert til 1050i :| Dessuten var det ikke så veldig bra heller.

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har følgende problem med min 963:
    Når jeg kjører progressive signaler til 4805'en min så blir en god del dvd-menyer misfarget. Et eksempel er når alle de nordiske flaggene kommer opp i begynnelsen av LOTR. Her ligner det norske flagget det islandske og omvendt. Det finske ligner mer på det engelske, det svenske er rødt med turkis kors og det danske er blått rundt med kvitt kors. MEN når jeg starter filmen er fargene normale. Et annet eksempel er Simpsons, her blir både menyene og hele filmen misfarget (personene er f.eks. spygrønne istedet for gule). Tenkte kanskje det var et tegne/ animasjons problem, men har prøvd andre tegne/ animasjons filmer som fungerer fint. Er det noen andre som har vært borti samme problem? Kan dette være noe som ordner seg med en oppdatering? Spilleren er fra sept 03, det har kanskje kommet noen nye versjoner siden den tid...?!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en gutt i USA havde samme problem, jeg kom med en del tips, og han fikset det, men han glemte å sige akkurat hvad hjalp.
    Anbefaler utelukkende 0.24 firmware, dette er den eneste jeg ikke har hatt problemer med, jeg kan sende den til dig hvis du ikke har den, send mig din e-post adresse da.
    Ellers sjekk at progressiv/ interlace bryteren bak står i rigtig posisjon....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ellers sjekk at progressiv/ interlace bryteren bak står i rigtig posisjon....
    Jeg kjører 1080i med bryter i prog. Syns bildet er helt greit.
    Mener å ha lest at hvis en har bryter på interlace så bruker en ikke et eller
    annet fancy kort i spilleren. ( husker ikke helt hvilket..)

Hva er egentlig vitsen med den bryteren?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, 1080i, javel.
    Denne er der ikke mange der har fått til å fungere, du er heldig, eller dyktig da.
    Med 1080i, og min projektor på komponent får jeg bilde, men med masse små hvite streker i bildet. Har sett at 1080i bildet også er mindre enn progressiv, vet ikke hvorfor.
    Har du en oppskrift til å få 1080i til å funke er vi mange der er interesserte.....
    Har lest at man, når man legger inn 1080i firmware skal sette NTSC/PAL til NTSC, og da skifte i etterkant, vet ikke om dette er sant heller.
    På min første 963SA havde jeg NTSC/PAL/AUTO valg, men på de 2 sidste spillere har jeg bare NTSC/PAL valg, ikke noe AUTO.
    Ja, vitsen med bryteren siger vel sig selv, det står også i manualen, jeg fik bare forvrengt bilde med 1080i firmware og bryteren i progressiv stilling.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Åh, 1080i, javel.
    Denne er der ikke mange der har fått til å fungere, du er heldig, eller dyktig da.
    Med 1080i, og min projektor på komponent får jeg bilde, men med masse små hvite streker i bildet. Har sett at 1080i bildet også er mindre enn progressiv, vet ikke hvorfor.
    Har du en oppskrift til å få 1080i til å funke er vi mange der er interesserte.
    Faller nok i den første kategorien din.

Jeg får noe lignende bilde som du beskriver hvis jeg setter bryteren i interlace, masse små hvite streker/prikker og flimmer.

Det at bildet blir mindre er jo ingen problem, det er jo bare å øke H og V size!?

Har faktisk nettopp lagt om fra unprocessed til 1080i i menyen og syns bildet er en del bedre.
    (Kan jo ha noe med diverse småjusteringer på G2 og slikt og..)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så, og oppskriften ?
    Hvilken projektor har du ?
    Valgte du NTSC før du lagede inn 1080I, har set dette må gjøres av én eller anden grunn....?
    Ved 1080i kan man ikke bruke spole frem/tilbake på dvd spilleren, den vil da hoppe tilbake til Unprocessed mener jeg å huske.
    Ved valg av Unprocessed etter 1080I er lagt inn må man først velge 480p, og da Unprocessed, ellers falder bildet bort, har også lest dette en plass....
    Jamen, okay, jeg kan gi 1080I en ny chance, da må jeg velge HDTV EXT. HV inngangen på projektoren, sette bryteren i progressiv, velge NTSC, legge inn 1080I, og det skulle være det ?
    Bruker du komponent inngangen på projektoren eller har du HDTV
    inngang ?
    Da jeg prøvde det sidst, hvis jeg flyttet bryteren til progressiv så det ut som om bildet væltet, det blev meget forvrengt og skjevt, å flytte den tilbake til Interlace resulterte i at projektoren ikke kunne ta signalet igjen, og denne måtte stenges ned og startes opp igjen....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •