Kjøp av ny 3D Blu-ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av ny 3D Blu-ray spiller

Hei.

Når det gjelder Blue-ray spillere har jeg veldig liten peiling. Jeg har kun PS3 og PS4 som mine avspillere av film, men jeg er litt usikker på hvor gode de egentlig er. Slik jeg har forstått var PS3 noe av det beste da den ble gitt ut, men det begynner å bli en stund siden (7-8 år siden). PS4 har heller ikke mulighet for å spille av 3D-filmer. Hvor mye må jeg da ut med for å få en 3D Blue-ray spiller som er syndlig bedre enn de nevnte spillkonsollene? Jeg hadde håpet å lande noe under 2k.

Jeg har muligheter for å koble direkte til TV med HDMI, men også gjennom reciever. De andre tilkoblingene til TV'en går gjennom reciever. Vil det optimale da være å koble bildet direkte til TV og lyd gjennom reciever?

Jeg er åpen for alle forslag, så det er bare å fyre løs!

Takk på forhånd
    Sist endret av serigst; 07-08-2014 kl 08:46

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt rundt på nettet og funnet en rimelig 3D-Blue-ray spiller på Siba. Det er BDP-S4100 fra Sony.

http://www.siba.no/product/15675983/bdp-s4100

Er det noen poeng i å kjøpe denne når man har PS3 og PS4? Jeg ønsker gjerne å "oppgradere" bildekvaliteten et hakk, men ikke om det koster meg over 2 000 kr.

Her er en litt dyrere type:

http://www.proshop.no/Blurayspiller/...aign=pricesite
    Sist endret av serigst; 07-08-2014 kl 14:36

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min mening er eneste gode grunnen til og trenge sende bilde direkte til tv er om f.eks receiver ikke støtter 3d.
    Og eneste måten og få hd lyd på er hdmi fra bd spiller til receiver, om man sender lyd via tven får man i beste fall vanlig komprinert dts/dolby spor eller kun stereo.

Og for og få til dette trengs helst en bd spiller med doble hdmi utganger, de koster jo ikke all verden de, men om receiver støtter hdmi 1.4 så vil nesten enhver billig spiller fungere helt greit, og gjerne bedre enn ps3 i min mening.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    I min mening er eneste gode grunnen til og trenge sende bilde direkte til tv er om f.eks receiver ikke støtter 3d.
    Og eneste måten og få hd lyd på er hdmi fra bd spiller til receiver, om man sender lyd via tven får man i beste fall vanlig komprinert dts/dolby spor eller kun stereo.

Og for og få til dette trengs helst en bd spiller med doble hdmi utganger, de koster jo ikke all verden de, men om receiver støtter hdmi 1.4 så vil nesten enhver billig spiller fungere helt greit, og gjerne bedre enn ps3 i min mening.
    Så hvis jeg forstår deg riktig er det bare nødvendig med en HDMI utgang fra Blue-ray spilleren hvis min reciever støtter 3D. Hvis recieveren ikke støtter 3D bør jeg heller kjøpe en Blue-ray spiller som har to HDMI utganger, og sende lyd gjennom reciever og bilde direkte til TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen om det er nevneverdig forskjell på blue-ray spillerne i PS3 og PS4? Regner med at det med tiden kommer en oppdatering til PS4, som gir mulighet til å også spille av 3D blue-ray.

Lignende tråder

1. Kjøp av ny blu-ray spiller..
    By Can90 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 13
    Siste melding: 04-14-2011, 22:37
  2. Råd til kjøp av ny CD-spiller
    By Vegamannen in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 75
    Siste melding: 01-15-2008, 15:42
  3. Kjøp av dvd spiller
    By fersking in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 5