Oppo 103D EU. Bluray ISO / Folder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo 103D EU. Bluray ISO / Folder

Hei

Er det mulig å spille Bluray ISO og/eller Bluray folder med den Spiller (eller en annen) ?

Jeg onsker å erstatte min HTPC.
    Sist endret av Flay; 07-01-2014 kl 14:26
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    Hei

Er det mulig å spille Bluray ISO og/eller Bluray folder med den Spiller (eller en annen) ?

Jeg onsker å erstatte min HTPC.
    Nei, den muligheten finnes ikke på 103D. Dette ikke lov i følge BD-A. Derfor må man, så vidt jeg vet, over på en mediaspiller som ikke har drev. På denne måten kan produsenter unngå å kommer inn under disse reglene.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Nei, den muligheten finnes ikke på 103D. Dette ikke lov i følge BD-A. Derfor må man, så vidt jeg vet, over på en mediaspiller som ikke har drev. På denne måten kan produsenter unngå å kommer inn under disse reglene.

BDMW kan enkelt spilles av på de nye Oppo spillerne hvis man laster ned et program til PC som modifiserer BDMW filene så de kan spilles av på Oppo 103/105. Husker ikke hva programmet heter, men skal finne det ut og poste det her. ISO er det ingen løsning på enda, men det jobbes med av forskjellige. Bluraychip.dk driver med det, men det har tatt veldig lang tid så det spørs vel om det kommer i det hele tatt.

Programmet heter bdmw modify v1.4 og kan lastes ned her:https://www.dropbox.com/s/h76w2bel8w...odify_v1.4.zip
    Sist endret av Andreas21; 07-01-2014 kl 19:50

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Andreas.

Det er vel bare å bestille en oppo da
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    BDMW kan enkelt spilles av på de nye Oppo spillerne hvis man laster ned et program til PC som modifiserer BDMW filene så de kan spilles av på Oppo 103/105. Husker ikke hva programmet heter, men skal finne det ut og poste det her. ISO er det ingen løsning på enda, men det jobbes med av forskjellige. Bluraychip.dk driver med det, men det har tatt veldig lang tid så det spørs vel om det kommer i det hele tatt.

Programmet heter bdmw modify v1.4 og kan lastes ned her:https://www.dropbox.com/s/h76w2bel8w...odify_v1.4.zip
    BDMW er vel kun selve filen med filmen, stemmer ikke det? Ingen meny'er etc...

Har man full funksjonalitet ift. subtitle shift når man benytter denne avspillingen?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDMW er fullverdig BD med alt innhold. Jeg bruker det programmet til å modefisere når jeg lager BDMW med AnyDVD HD for avspilling på Oppo 105D.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Oppo til det meste av streaming fra HD, det eneste den ikke kan spille av er Cinavia "infiserte" filmer fra storst sett Sony/Colombia som har det. De spiller jeg av fra disken eller streamer fra Dune HD Duo.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg bruker Oppo til det meste av streaming fra HD, det eneste den ikke kan spille av er Cinavia "infiserte" filmer fra storst sett Sony/Colombia som har det. De spiller jeg av fra disken eller streamer fra Dune HD Duo.
    Henter du da filene over nettverket, eller kommer de fra en lokalt tilkoblet disk?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker lokalt tilkoblede disker.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet via WD NAS i kveld og da går det ikke å spille BDMW fra Oppo 103/105 uansett om man modefiserte eller ikke, mkv filer funket uten problem som forventet.

Finnes det noe NAS som kan spille BDMW filer??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke NAS-en som spiller filene, den lagrer dem bare. Det er Oppo-en som måtte støttet avspilling av BDMW over nettverk, noe det kan se ut til at den ikke gjør?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke ut til at den gjør det desverre...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne verdt mulig med en NAS med innebygd DLNA og aktiv recoding av filen.

Men jeg har enda ikke verdt borti et eneste tilfelle hvor DLNA og re-encoding ikke har både herpet kvaliteten, forårsaket ville lipsynch problemer og ellers rett og slett bare krasje hele systemet i begge ender.

Nå har jeg dog også en pc som nærmer seg 8 år gammel og skulle verdt reformatert for 3 år siden...
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Det kunne verdt mulig med en NAS med innebygd DLNA og aktiv recoding av filen.

Men jeg har enda ikke verdt borti et eneste tilfelle hvor DLNA og re-encoding ikke har både herpet kvaliteten,
    forårsaket ville lipsynch problemer og ellers rett og slett bare krasje hele systemet i begge ender.
    pluss ingen native støtte av teksting, DLNA er bare tull og tøys!
    Sony krever et eget program, Samsung har "sin versjon" av DLNA, så det er egentlig ingen cross compability mellom fabrikkene.
    Hvorfor kaster folk bort tiden sin på sånne elendige løsninger?
    Det føles som et markedstyrt feature, for å få konkurranseovertrinn, ikke for å gjøre det mer komfortabelt og brukevennlig
    for forbrukeren.

Nå har jeg dog også en pc som nærmer seg 8 år gammel og skulle verdt reformatert for 3 år siden...
    Jeg vet om en måte som gjør at en ikke trenger en giktbelastet PC, ei heller windows-programmer :
    se etter den største t2s-filene i STREAM mappen , flytt den til et annet sted og prøv. Bytt navn på den senere.
    Det samme gjelder ekstra materiale, det meste er der i en hel fil, BDMV støtter filstørrelser over 4GB, så hvis USB-HDD
    ikke er FATxx vil det gå helt fint med så store filer, så en går ikke glipp av noe.

OPPO spiller av direkte t2s filer jeg har prøvd det, fungerer helt fint, teksting, lydspor, spoling, alt det basale en trenger er der.
    Litt kjedelig å miste menyen, men pyttpytt, en kan ikke få alt en peker på.

Lignende tråder

1. OPPO BDP-103 og 105.
    By nordic45 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 632
    Siste melding: 12-04-2016, 13:57
  2. Marantz 7007 vs oppo 103d
    By verdal in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 5
    Siste melding: 01-05-2014, 09:48
  3. Svar: 24
    Siste melding: 10-30-2010, 12:58
  4. Oppo-Bluray spiller, kjøpes hvor???