Denon 2900 gruser 3910 i 2 kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2900 gruser 3910 i 2 kanaler

I siste nummer av velrennomerte HI-FI NEWS testes 3910 over 3 sider.

Utdrag og sitater fra testen:

" In practice, it's this DVD 3910 and not the more affordable DVD 2910 that replaces the established DVD 2900. And although our listening was conducted under blind, level matced conditions, it was this familiarity with denon's recent success that made the lukewarm reception of the DVD 3910 so poignant if not disappointing"

"the sound of the DVD 3910 has a dark overall balance counterpionted by a tizzy MP3 like higjh treble and generally twarted by a failure to communicate with the listener"

"faced with such poor result, it was informative if not vital to fire up DVD 2900 as a second, blind sample. From the very first note, it was as if veils of unwanted color and aggression were removed. Music was sweeter, more fluid and actually slightly quieter through its subtler passages as the 2900 more accurately reflected the dynamic contrasts."

"The two players were, our listeners decided, "like chalk and cheese".

"switcing back to David Gray, the music opened up to such extent that comparison with the DVD 3910 was almoust fatous"

"The DVD 2900 was night and day superior with its beutifully open, transparent and tautly positive sound"

"Either way, if you are looking to purchase the best sounding universal player on the market, then i'd suggest you snap up an example of the older 2900 before stocks finally dry up"

Hyggelig lesning for eiere av 2900

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke alltid nytt = bedre. Koselig for meg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hehe, ikke alltid nytt = bedre. Koselig for meg.
    Så da selger du ikke allikevel,da eller?? :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg selger eller ikke, har ikke noe med det å gjøre uansett. Hadde ikke kjøpt 3910 om jeg solgte 2900. Hadde tydeligvis blitt en nedgradering også det :lol:

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon 2900 gruser 3910 i 2 kanaler

Sitat Opprinnelig postet av Claus
    I siste nummer av velrennomerte HI-FI NEWS testes 3910 over 3 sider. Utdrag og sitater fra testen: ... Hyggelig lesning for eiere av 2900
    Kommer an på hvem du spør: Har lest flere andre omtaler der 3910 får veldig bra lydkarakter (universalspiller tatt i betraktning). Sjekk f.eks. siste nummer av Hi-Fi Choice og websiden AreaDVD.

Det kan godt være at Hi-Fi News har fått et 'mandagseksemplar'. Skulle vært interessant å høre hvilke innstillinger som ble brukt under sammenligningen. Det er jo litt betenkelig at de synes forskjellen er såpass stor.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av technophile
    I siste nummer av velrennomerte HI-FI NEWS testes 3910 over 3 sider. Utdrag og sitater fra testen: ... Hyggelig lesning for eiere av 2900
    Kommer an på hvem du spør: Har lest flere andre omtaler der 3910 får veldig bra lydkarakter (universalspiller tatt i betraktning). Sjekk f.eks. siste nummer av Hi-Fi Choice og websiden AreaDVD.

Det kan godt være at Hi-Fi News har fått et 'mandagseksemplar'. Skulle vært interessant å høre hvilke innstillinger som ble brukt under sammenligningen. Det er jo litt betenkelig at de synes forskjellen er såpass stor.

HI-FI NEWS benytter seg av svært grundige testprosedyrer med både lyttepaneler og spesifiserte målinger av vært enkelt testobjekt. Hvis det hadde vært et mandagseksemplar, ville antagelig dette ha fremkommet av målingene som ble foretatt. De var forøvrig meget tilfredstillende i 3910 sitt tilfelle.

Jeg regner med at de som er ansvarlige i HI-FI NEWS er klar over hvilke fallgruver som finnes mtp på innstillinger og ikke minst innspilling i forkant av en test.

Jeg synes til tider at det er litt for stor automatikk i lovordene fra fagpressen. 3910 har hatt enorme forventninger knyttet til seg, og jeg har en følelse av at den innimellom får "5 stjerner" før den er pakket opp av esken.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg synes til tider at det er litt for stor automatikk i lovordene fra fagpressen. 3910 har hatt enorme forventninger knyttet til seg, og jeg har en følelse av at den innimellom får "5 stjerner" før den er pakket opp av esken.
    Veldig enig der. Jeg synes at når vi først får lese litt "slakt", spesiellt av et stort etablert merke, og ikke minst av et produkt som bør være enkelt å "få til" så burde vi ikke bare fnyse av det.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser at det skal være så store forskjeller mellom de to spillerne (jeg HAR hørt begge), så lukter det produksjonsfeil spør du meg. Jeg kjenner meg ikke igjen i den teksten det hele tatt. At en 2900 eier finner trøst i teksten skjønner jeg imidlertid langt bedre. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en 2900 eier finner trøst i teksten skjønner jeg imidlertid langt bedre.
    Ikke ødelegg all gleden da! 8)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Either way, if you are looking to purchase the best sounding universal player on the market, then i'd suggest you snap up an example of the older 2900 before stocks finally dry up"

Konklusjonen er såpass usannsynlig at oppdagelsene synes basert nesten alene på fri fantasi fra skribenter som hadde en dårlig dag.

"MP3 kvalitet over lyden" Hva er det for slags tøv? Kanskje de faktisk hørte på MP3? :twisted:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Konklusjonen er såpass usannsynlig at oppdagelsene synes basert nesten alene på fri fantasi fra skribenter som hadde en dårlig dag.

"MP3 kvalitet over lyden" Hva er det for slags tøv? Kanskje de faktisk hørte på MP3? :twisted:
    Skulle nesten tro du hadde 3910, så nær som du tar deg av denne testen?

Som det blir sagt her, så er det ikke usannsynlig at et nyere og "antatt" bedre produkt ikke er bedre enn det forrige. Spesielt ikke når det spys ut så mange serier etter hverandre som Denon gjør.

Hva med de skribentene som nesten setter full score før de har testet produktet da? Bare fordi det er overhypet.

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og jeg er sikker på at min Playstation 2 låter bedre enn Denon DVD-3910. :lol:
    Får ihvertfall ikke CDene til å høres ut som mp3.
    Men nå finnes varierer jo kvaliteten veldig mye på mp3, og enda mer på CD-innspillinger.

Uansett så er jo lyd en subjektiv greie, vi har alle forskjellige ører og forskjellig smak. Så jeg syns ikke dette er så alvorlig.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Ikke la følelsene ta overhånd nå :wink: Som sagt er HI-FI NEWS et svært seriøst magasin som ikke leverer resultater basert på "dårlige dager". Betraktningene kommer fra et lyttepanel og ikke en enkelt person. Produksjonsfeil blir for søkt, hvor dumme i hodet tror du disse folkene er?- de har nok tenkt på slike ting de også. 3910 ble kjørt gjennom en omfattende elektronisk testprosedyre. Produksjonsfeil ville sannsynligvis blitt oppdaget ved måling av støy, frekvensrespons...etc

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3910 behøver ikke skamme seg over lyden. Har testet den i eget oppsett i dag og den var ikke veldig langt fra Unidiscen. Det var en anelse mer dybde i lydbildet og noe dypere bass i UD, men forskjellene var overraskende små.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    3910 behøver ikke skamme seg over lyden. Har testet den i eget oppsett i dag og den var ikke veldig langt fra Unidiscen. Det var en anelse mer dybde i lydbildet og noe dypere bass i UD, men forskjellene var overraskende små.
    Det sier kanskje litt om Unidisken...? :wink:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du jo bytte til en 2900, Snickers, og kanskje ende opp med bedre lyd enn fra UD... :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg regner også med det .

Onkyoen spilte bedre enn 3910, men til en helt annen pris. Det var imidlertid noe med Unidiscen som gjorde at den hadde mer glød enn Onkyoen. Jeg klarer ikke sette helt fingeren på det. Jfinneru mente den hadde 1-2dB mer gain, men jeg er ikke så sikker. Jeg tror det var en anelse forskjell i klangbalansen som gjorde forskjellen. Jeg synes også Denonen hadde en anelse mer snert i nedre mellomtone/øvre bass enn Onkyoen, men her snakker vi veldig små marginer.

Jeg kommer uansett utvilsomt til å beholde Unidiscen. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •