Oppo 103 problem med internett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo 103 problem med internett

Hei!

Har problem med å koble til internett med spilleren.
    Har koblet til nettverket trådløst (kablet er ikke en opsjon for meg). Får meldingen "Connection successful!", men klarer ikke å åpne f.x. YouTube. Når jeg prøver Connection test får jeg beskjed om "Not connected".

Noen som vet hva som kan være feil?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor my signal styrke får du på det trådløse, kan sjekke dette i settings connection information eller hva de kaller det.

Kjører selv wifi på min men jeg må bruke usb forlengeren som fulgte med og ha wifi dongelen ut fram foran spilleren.
    Hos meg da alt under 65% styrke så begynner koblingen og slite, men den vil kunne si at den har connection med langt langt mindre.
    Men når jeg koblet dongelen rett i usb porten bak ville den ikke det engang.

Ellers er det standard wifi fikleriet som f.eks restarte ruter, sjekke andre dingser etc.

Youtube bør funke, men jeg bruker den ikke selv, netflix derimot kan være ganske løent siden oppo'n ikke får samme prioritet som f.eks ps3 eller noen smart apper.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips Tor, men har signalstyrke på mellom 78 og 95, så det burde jo være bra nok. Signalstyrken bruker heller ikke å være noe problem, går bl.a. fint å benytte pc'en i kjellerstua. Har prøvd å restarte ruteren, men det hjelper ikke. Veldig fornøyd med bildet, men denne ekstra funksjonaliteten burde jo også funke.

Har solgt inn til madammen at vi kan se Netflix og YouTube i kinoen, så dette er litt nedtur...
    Andre tips?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle jo absolutt holde det, så merkelig om det ikke skulle fungere.
    Har du foretatt en system oppdatering på oppo'en?
    Om den ikke klarer og hente fra nettet direkte kan du laste ned til en minnepen og ta det manuelt.

neste jeg selv hadde prøvd nå var og sette på en test kabel og det går.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt......siste firmware kan hjelpe
    Løst I siste firmware...Wi-Fi-tilkoblingsfeil med tilgangspunkter eller rutere som bruker WEP
    security.
    Denne feilen ble introdusert av 67-1204 firmware, og denne versjonen korrigerer den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en spiller som kan lese kopierte BD-filer så systemoppdatering har jeg lite lyst til å gjøre...
    Får prøve i morgen med en kabel for å prøve å etablere en forbindelse - men kveldens førstepri er å se en film

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er nok dessverre et valg du må ta da for uten oppdatering av disse appene vil netflix og f.eks youtube garantert slutte og fungere.

Man kan vel også kjøpe en roku stick eller kanskje bedre en apple tv, om man setter den på enn av hdmi inngangene til oppo'en får man også utnyttet alt det gode fra den. :-)
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet til nett med kabel i dag og det fungerte, så problemet er begrenset til WiFi som både du og hygen nevnte.
    Må jo da vurdere systemoppgradering, men apple-tv er og en interessant mulighet - koster jo ikke akkurat en formue.
    Har ikke satt meg helt inn i dette, men antar du mener at jeg vil kunne bruke Netflix fra Oppomenyen og får WiFi-tilgangen via apple-tv (hvor dette forhåpentlig fungerer...)?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det fungerer med kabel så er det vel ikke firmware problemer men kanskje heller med ruteren sin wifi del og oppoen som ikke er helt sympatiko.

Beste løsningen, legge kabel (ja husker du ikke ser det som en løsning) du kan eventuelt prøve en ny ruter fra elkjøp, om det ikke fungerer så kan den returneres på åpent kjøp.
    Vi bytta en linksys ruter selv her hjemme med en jensen ruter (ikke dyre saken), ble overraskende mer stabilt i wifi og vi får plutselig utnyttet hele båndbredden på linja våres.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, ja kanskje en ny ruter kan gjøre susen - hadde faktisk ikke tenkt på det.
    Kabel over gulv og mellom etasjer er ikke noe særlig til løsning...
    Men da har jeg i hvert fall et par-tre mulige alternativer å sjekke ut.
    Mange takk - gøy med et så bra forum!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Hvis det fungerer med kabel så er det vel ikke firmware problemer men kanskje heller med ruteren sin wifi del og oppoen som ikke er helt sympatiko.

Beste løsningen, legge kabel (ja husker du ikke ser det som en løsning) du kan eventuelt prøve en ny ruter fra elkjøp, om det ikke fungerer så kan den returneres på åpent kjøp.
    Vi bytta en linksys ruter selv her hjemme med en jensen ruter (ikke dyre saken), ble overraskende mer stabilt i wifi og vi får plutselig utnyttet hele båndbredden på linja våres.
    Nå er vel trådøst og kable to relativt forskjellige ting som helt klart kan fikses i en FW oppdatering?

Ellers anbefaler jeg og kabel til 103'n - viste knapt at jeg kunne bruke trådløst. Store mengder data fra min NAS vil jeg helst ha over kabel.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Lignende tråder

1. Problem med HTPC via Oppo BDP-103
    By Galeris in forum Generell video
    Svar: 4
    Siste melding: 03-02-2013, 16:18
  2. Samsung 6755 DNS problem/ internett
    By Skyler in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 03-04-2012, 17:23
  3. Koble panasonic tv til internett, problem..
    By kimhas in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 02-20-2011, 20:45
  4. PS3 - Problem med å koble til internett med kabel
    By Trond_b in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 5
    Siste melding: 09-29-2010, 09:58
  5. Internett problem
    By Snowman in forum Generell chitchat
    Svar: 7
    Siste melding: 08-24-2004, 02:30

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine