Blu-Ray spiller for CD-musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-Ray spiller for CD-musikk

Jeg skal kjøpe meg en ny Blu-Ray spiller og er litt i tvil om hvilken jeg skal velge. Jeg har sett meg ut enten Samsung sin 7500, Panasonic 330 og Panasonic 500. (sistnevnte er egentlig utenfor mitt budsjett)

Jeg har skjønt at Panasonic 500 skal være veldig god på CD-musikk. Men kommer dette kun til syne om en bruker de analoge utgangene bakpå spilleren? Jeg har en SC-LX 76 receiver, og kommer til å kjøre lydsignalet over HDMI til denne. Vil jeg høre noen lydforskjell mellom de ulike spillerne med denne løsningen?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaris Vis post
    Jeg skal kjøpe meg en ny Blu-Ray spiller og er litt i tvil om hvilken jeg skal velge. Jeg har sett meg ut enten Samsung sin 7500, Panasonic 330 og Panasonic 500. (sistnevnte er egentlig utenfor mitt budsjett)

Jeg har skjønt at Panasonic 500 skal være veldig god på CD-musikk. Men kommer dette kun til syne om en bruker de analoge utgangene bakpå spilleren? Jeg har en SC-LX 76 receiver, og kommer til å kjøre lydsignalet over HDMI til denne. Vil jeg høre noen lydforskjell mellom de ulike spillerne med denne løsningen?
    Nei, du vil ikke høre forskjell når du tar signalet via HDMI.

Og det er bare å ta det via HDMI. Jo færre og kortere analoge ledd, jo bedre.

Med det sagt så er jo lyd er jo objektivt som fy, men av diverse jeg har lest skal den innebydge DAC-en i LX76 (ES9018 tror jeg den heter) være bedre enn den gjengse burr-brown som ofte er å finne i både receivere og antageligvis denne dyrere Panasonicspilleren (PCM1795 tror jeg).
    Så selv om du skulle ta det analogt, ville du nok ikke opplevd noe bedre lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med det at Panasonic 500 oppskalerer lyden til 192 KHz og 32-bit? Har dette kun betydning ved anvendelse av den analogen utgangen, eller er dette noe som er en fordel å ha på spilleren selv om en sender lyden ut med HDMI?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Hehe, ja, det hadde vært noe, men er utfor min prisklasse.

Grunnen til at jeg i det hele tatt har tatt med panasonic 500 er at den til tider er på tilbud. Men det reelle valget står egentlig mellom 330 og f7500.

I de fleste tester får 500 skryt for musikk. Men det står ikke om de da bruker den analoge delen eller ikke:-/

Om jeg bruker HDMI som lydutgang, er det ingen forskjell mellom de ulike spillerne på evnenen til å lese av CD-platene, og behandle signalet før det sendes videre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hva med Yamaha sine blurayspillere? Eller Sony? Med Sony får du og SACD støtte. Var borte i en rimelig Yamaha,og på cd låt den faktisk ikke så langt unna min Pioneer spiller til en tusenlapp mer. Ellers er Panasonic ett sikkert valg. Du kan og sjekke ut Philips sine spillere, før var 5000-serien til Philips noe av det bedre på cd. Selvfølgelig til prisen. Men du får egentlig mye spiller for ca 1500 i dag. Sjekk ut om evnt spiller har digital utgang,enten optisk eller coax for evnt dac senere. Det kan være greit å ha med.
    Pioneer har også spillere i den klassen, men siden den jeg har støyer meget i drivverket så vil jeg ha sjekket ut om det blir ett problem for deg.
    De kan jo ha blitt bedre bevares, bare så du er klar over det.

Det er litt forskjell på spillerene på cd via hdmi, mine to låter forskjellige. Har en Asus og som sagt en Pioneer. Asus er bedre på lyd, men kjører uansett dac på den. Bare prøv å sette spilleren til å dekode, og sjekk ut om reciever gjør jobben bedre. Fin måte å finne ut av det på.
    Lykke til uansett, du blir nok garantert fornøyd uansett spiller du velger. Er ca 1500 kroner som det begynner å bli litt mer morro

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde definitivt sjekke ut en Pioneer-spiller med PQLS. Jitterfri overføring med HDMI gir en hørbar forbedring.
    450 for eksempel: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1271099

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar så langt. Er det noen som har noen meninger om hvilken spiller som er best til 3D-bilde, lyd og CD-lyd av samsung sin f7500 og Panasonic 330? (Om det er av betydning, så har jeg gått til anskaffelse av samsung sin UE50f6675 TV)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Ville nok gått for Panasonic. Du vil kunne styre denne med tv`en sin fjernkontroll uansett via hdmi-cec. Hos meg virker tv-kontrollen på begge spillere. Og alle er forskjellige merker.
    Panasonic har vært kjent for raske oppdateringer i tillegg. Så du vil ikke gå feil med den.
    Men så lenge du har Pioneer reciever så kan du og vurdere en spiller fra Pioneer, bare få demonstrert først om den er stille i drivverk. Den linken der disse har skal visst være bra.
    Er selv litt skeptisk til Samsung, da spillere jeg har hatt før fra de både i pc og dvd, har vært en del tull med. Er lasere og drivverk som har konka på de. Håper jo at de har blitt mye bedre, men skepsisen er der.
    Så, Panasonic ser jeg for meg som ett sikkert valg. Regner med at du har lest litt tester på begge spillere.
    Men velger du fra de store kjedene så får du jo evnt bytta,selv om det blir en del fram og tilbake.
    Håper du ble litt smartere ihvertfall, som sagt tviler jeg på at noen av de er "feil" om du skjønner.

Lignende tråder

1. Playstation3 spiller ikke musikk cd-r
    By Espen K in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 3
    Siste melding: 12-07-2009, 02:16
  2. Blu ray spiller til musikk
    By Ugle in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 9
    Siste melding: 06-22-2009, 22:05
  3. Hvorfor cd kontra dvd/cd spiller til musikk
    By Terrawa in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 10
    Siste melding: 02-26-2009, 13:40
  4. Best til musikk - CD/DVD-spiller eller Blu-ray?
    By Mari1981 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 45
    Siste melding: 02-18-2009, 15:41
  5. Lydkvalitet musikk, CD-spiller vs HTPC
    By striky in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 7
    Siste melding: 04-23-2006, 17:45

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg