Erstatte Pioneer BDP LX52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatte Pioneer BDP LX52

Min Pioneer BDP LX52 er nå sendt inn for rep. for fjerde gang med samme feil. Spilleren fryser bildet og låser seg. Har fått beskjed om at jeg kan få ny spiller fra Elkjøp hvor denne ble kjøpt. Er fornøyd med spilleren med tanke på lyd og bildekvalitet. Denne har vel relativt gode analogutganger, noe som er viktig siden jeg ser all film i to kanaler. Hvilke spillere fra Elkjøp kan erstatte BDP LX52? Eller er Elkjøp spillerne for billige med dårlig analoglyd, i forhold til den jeg har?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil for eksempel Pioneer BDP LX55 være like god eller bedre på bildekvalitet og tokanals lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativer hos Elkjøp kan være Panasonic dmp-bdt500 eller Phillips BDP9700. De har i hvert fall analoge utganger og brukbar byggekvalitet. Mange mener at Panasonic sin fjernkontroll er sånn passe kludrete. Lyd og bilde har uttalt seg om Phillipsen og gitt den jevnt over god score. LX55 kan jeg ikke uttale meg om. For Phillipsen må du kanskje legge noen kroner imellom?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP LX 52 var siste ekte Pioneer BD spiller på lang tid da kommende BD spillere var Sharp spillere med Pioneer navn på (og mye dårligere spillere i kvalitet/ytelse).
    Spilleren kom i 2009 og hadde bra bygg kvalitet , høy ytelse video , lyd , source direct mulighet og mye bilde justeringsmuligheter i forhold til datidens BD spillere.
    Prisen da den kom var ca 6000,- kr og i tester mot andre spillere i 6-7000,- kr klassen (Denon BDP 2010 , Marantz BD 7004) var den helt på høyde.....http://www.nebyhifi.no/documents/100...D-spillere.pdf

BDP LX55 er ingen Sharp men heller ingen ren Pioneer som i gamledager da de har kjøpt en plattform
    Spilleren kom i 2011 , mye tull med den (vet faktisk ikke om alt er fixet den dag i dag) simpel og enkel spiller til halve prisen sammenlignet med tidligere Pioneer LX modeller før 2009 .....men ok bilde kvalitet og forholdsvis bra lyd i forhold til pris.
    Sluttselges vel om dagen ...hva som har skjedd med Pioneer ? de skulle kommet med LX 56 i 2012....LX57 i 2013...og har lest noe om LX58 i 2014

Utvikling har det vært med BD spillere i mulighet/ytelse
    Spillere i 5-8000,- kr klassen har blitt bedre for hvert år sammenlignet med tidligere utgaver innen samme prisklasse
    Spillere i i de lavere prisklasser har blitt bedre med årene sammenlignet med tidligere modeller innen samme prisklasse.

Det er fortsatt forholdsvis store forskjeller mellom 5-8000,- kr spillere og de til halve prisen eller lavere.

Skulle du erstattet en LX52 og dens ytelse til dagens spillere innenfor samme pris og dagens ytelse måtte du tenkt for eksempel
    Denon DBT-3313 , Marantz UD7007 , Cambridge 752BD , Oppo BDP 103 , Oppo BDP 103D

Bytter du LX52 i en ny spiller på Elkjøp (Samsung , lg , Panasonic , Sony osv) får du neppe stort til oppgradering i bildekvalitet i forhold til gamle LX52 (om det i heletatt blir en oppgradering) og helt sikkert dårligere analog del og byggkvalitet enn LX52 ......men du får raskere spiller og flere nettverksfunksjoner og filstøtte osv enn den gamle Pioneeren.
    Sist endret av hygen; 02-09-2014 kl 12:25

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger. Har bestemt meg for å beholde LX52. Er veldig fornøyd med lyd og bildekvalitet på denne spilleren. Tar rett og slett ikke sjansen på noen av blu ray spillerne som Elkjøp har i sortimentet nå.

Lignende tråder

1. Rimelig Pioneer BDP-LX52
    By Opoidos in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4
    Siste melding: 08-30-2010, 16:42
  2. Pioneer BDP-LX52
    By jenseike@start.no in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 60
    Siste melding: 05-20-2010, 23:21
  3. Pioneer VSX-LX52
    By Flexnes in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 70