Ny DVD-spiller vs videoprosessor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD-spiller vs videoprosessor

Jeg ønsker å forbedre billedsignalet mitt. I dag har jeg en SONY DVD-930 med progressive scan og en Z2 projektor. Ingen av disse enhetene har spesielt imponerende billedbehandling.
    Slik jeg ser det har jeg to valg: a) Bytte DVD-spiller, b) Kjøpe ekstern videoprosessor. Begge valgene gjør at jeg kan overføre signalet til Z2 via DVI og bypasse prosesseringen i projektoren. Så da blir spørsmålet: hva gir best resultat? Aktuelle kandidater er Denon 2910 og DVDO iScan HD. Prismessig koster 2910 ca halvparten av iScan, så det skal en del gode argumenter til for å forsvare prisforskjellen.
    Noen som har synspunkter?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har begynnt å tenke tanken selv jeg. enten så må dvd spilleren ha innganger så man kan benytte god inntern bilde behandling, ellers så kan en ekstern boks være genialt. å kunne behandle xbox, ps2 og tv signaler også høres smart ut. drømmeboksen min må bli teranex. tipper de viser en boks på CES
    btw, vi har bestillt en dvdo hd+ til test samt at vi har en boks til test nå
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en dvd-spiller som ikke er så dyr f.eks Denon DVD-1910. Denne kan du da modifisere slik at du får SDI-utgang. Da kan du kombinere med en ekstern videoprosessor/scaler med SDI-inngang.
    (For å lese mer om hva SDI er kan jeg anbefale bl.a "denne" linken) Jeg tror at denne løsningen vil gi bedre bildekvalitet enn Denon 2910.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk er at det skjer mye spennende på kildesiden når det gjelder prosessering og biledkvalitet. Er det i dag stor forskjell på kvaliteten fra en god DVD-spiller og en minde god spiller med tilsluttet ekstern videoprosessor?
    Vil f eks en iScan HD gjøre signifikante forbedringer i forhold til hva en Denon 2910 greier i utgangspunket?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Mitt inntrykk er at det skjer mye spennende på kildesiden når det gjelder prosessering og biledkvalitet. Er det i dag stor forskjell på kvaliteten fra en god DVD-spiller og en minde god spiller med tilsluttet ekstern videoprosessor?
    Vil f eks en iScan HD gjøre signifikante forbedringer i forhold til hva en Denon 2910 greier i utgangspunket?
    nei jeg tror ikke at bildet blir noe særlig mye bedre, men det er muligheten til å gi alle kilder skikkelig bildebehandling som appellerer.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg bruker både 2910 og iScan HD, kan jeg si at bildet blir vesentlig bedre med iScan. Selv om jeg bruker component og ikke DVI er det mye bedre. Dette for at iScan skal ta seg ev deinterlacingen og ikke 2910. Den største forskjellen er nok fordi du slipper bildebehandling i monitoren/projektoren.

Skal nå oppgradere til SDI, så hvis noen vet om gode tilbud på SDI kit til 2910, vil jeg bli glad.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virket jo interressant dette med SDI. Vurderer selv en 1910 eller Cambridge DV79 som bildekilde.

Zulu: Vet du hvordan man modder på et SDI-kort på 1910?

Og er det noen som vet hva en slik Crystalio video scaler [link] koster?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dette virket jo interressant dette med SDI. Vurderer selv en 1910 eller Cambridge DV79 som bildekilde.

Zulu: Vet du hvordan man modder på et SDI-kort på 1910?

Og er det noen som vet hva en slik Crystalio video scaler [link] koster?
    Nei, dessverre vet jeg ikke det. Hvis du kontakter www.crtprojectors.co.uk (som har SDI-kit) så kan de muligens gi deg et svar.

Ang. Crystalio sjekk PM.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •