Ny BD-spiller maks 1000kr - Hva velger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny BD-spiller maks 1000kr - Hva velger jeg?

BD-spilleren på soverommet tok kvelden, så må ha en ny.
    Har lurt på å flytte min Sony s550 fra stua og inn på soverommet også kjøpe en ny jeg setter i TV-benken.

Har sett litt på Sony s4100 - ser NetonNet har denne til kr 690 inkl frakt (Hifi Klubben selger den for 899)
    http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...0/183326.3140/

Har HTPC i tvbenken, så trenger bare en spiller som gir så bra bilde som mulig fra BD og DVD.
    Vil være koblet til min Denon receiver, så dekoding av HD-lyd blir uansett foretatt i receiver.

Er Sony s4100 et greit kjøp eller har noen andre forslag?

Takk for svar

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker hdmi til både lyd og bilde er det egentlig bare og gå på elkjøp, og gå igjennom en elle-melle regle.

Er sikkert bare og kjøre på med den sonyen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Om du bruker hdmi til både lyd og bilde er det egentlig bare og gå på elkjøp, og gå igjennom en elle-melle regle.

Er sikkert bare og kjøre på med den sonyen.
    Ja bruker hdmi til min Denon AVR-3808a.
    Har ikke 3D-tv, så er ikke avhengig av 2 hdmi utganger på bd-spiller heller..

Noen som vet hvorfor nye BD-spillere er så lette?
    Selv min Sony s550 er ganske tung, men kan ha sammenheng med at dagens rimelige spillere sjelden har interne dac'er med analoge utganger?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evolusjon: -Mer utført på færre brikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k Vis post
    Evolusjon: -Mer utført på færre brikker.
    Høres jo bra ut dersom kvaliteten på lyd og bilde blir like bra eller bedre.
    Dagens BD-spillere er ikke noe dårligere på dvd-dekoding/oppskalering enn eldre spillere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sant. Det har rett og slett med byggekvalitet. Vil tør påsta at BR spillere under 1000 lappen ikke har så mye kvalitet i komponentene. Blir det samme som en rimelig LED tv sammenlignet med en mer påkostet en... Bare se på denne: http://www.hifiklubben.no/Products/d...spiller-47013/ Skikkelig strømforsyning med samme strømkontakt man som regel finner i recivere og forsterkere...
    Men dagens budsjettmodeller er sikkert bedre en fjorårets budsjettmodeller, Sony bedre en f.eks Denver... etc
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Ikke helt sant. Det har rett og slett med byggekvalitet. Vil tør påsta at BR spillere under 1000 lappen ikke har så mye kvalitet i komponentene. Blir det samme som en rimelig LED tv sammenlignet med en mer påkostet en... Bare se på denne: http://www.hifiklubben.no/Products/d...spiller-47013/ Skikkelig strømforsyning med samme strømkontakt man som regel finner i recivere og forsterkere...
    Men dagens budsjettmodeller er sikkert bedre en fjorårets budsjettmodeller, Sony bedre en f.eks Denver... etc
    Betalte vel ca 3000 kr for den Sony s550 den gangen den kom. Og skjønner veldig godt at det er byggemessige forskjeller på BD-spillere.
    Men en ny BD-spiller burde vel i utgangspunktet være bedre enn den som kom ut i 2008?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nødvendigvis, men en bd spiller trenger egentlig ikke gjøre noe som helst mer enn og sende bildet og lyd digitalt videre, så alt den egentlig trenger og gjøre er og kunne lese plata og spy de binære bytene over HDMI kabel til receiver og tv/projektor.

Har selv nylig bytta fra en 1000 kroners phillips til oppo 103d og om alt av prosessering i denne deaktiveres er det faktiskt ikke noe særlig forskjell på bilde og lyd fra den billig og oppo'en.

Men jeg ønsker også og kunne bruke den som nettverks streamer, sacd, cd spiller etc (noe man finner på bd spillere til rundt 2500-3000kr) men jeg var også nysgjerrig på Darbee (som jeg er blitt stort fan av) og den alene koster omtrent 3500 så.

Største forskjellene man vil legge merke til med en dyr bd spiller og en rimelig en vil vel være som nevnt byggekvaliteten, og hvor fort menyer etc starter.

For bruken du beskriver skulle jeg mene en av de rimeligere spillerne ville fungert ypperlig, men om du mener 20 sekunder er verdt noen tusenlapper så for all del :-)
    Bygges jo også en del smart funksjoner i spillerne så er vel bedre og bytte en billig bd spiller annenhvert år enn tven.
    Sist endret av TorTorden; 02-01-2014 kl 20:00
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Ikke nødvendigvis, men en bd spiller trenger egentlig ikke gjøre noe som helst mer enn og sende bildet og lyd digitalt videre, så alt den egentlig trenger og gjøre er og kunne lese plata og spy de binære bytene over HDMI kabel til receiver og tv/projektor.

Har selv nylig bytta fra en 1000 kroners phillips til oppo 103d og om alt av prosessering i denneeaktiveres er det faktiskt ikke noe særlig forskjell på bilde og lyd fra den billig og oppo'en.

Men jeg ønsker også og kunne bruke den som nettverks streamer, sacd, cd spiller etc (noe man finner på bd spillere til rundt 2500-3000kr) men jeg var også nysgjerrig på Darbee (som jeg er blitt stort fan av) og den alene koster omtrent 3500 så.

Største forskjellene man vil legge merke til med en dyr bd spiller og en rimelig en vil vel være som nevnt byggekvaliteten, og hvor fort menyer etc starter.

For bruken du beskriver skulle jeg mene en av de rimeligere spillerne ville fungert ypperlig, men om du mener 20 sekunder er verdt noen tusenlapper så for all del :-)
    Bygges jo også en del smart funksjoner i spillerne så er vel bedre og bytte en billig bd spiller annenhvert år enn tven.
    Ja tror jeg går for Sonyen, den støtter faktisk både streaming fra nettverk og SACD også - sånn i tillfelle jeg skulle føle lysten..
    Men vil at BD-spilleren tar seg av bildet, slik at dette bare sendes tvers igjennom receiveren og til tven

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente selvsagt at bildet ble ganske likt når prossesering deaktiveres men et mellomrom og en 'd' ble borte.
    Sånt som skjer når man poster fra padden før frokost :-)

Sitter nå og nyter bliss quiet letters på cd fra oppo'en og den er verdt hver krone ekstra, men det er jo også litt pga av de andre 90k jeg har brukt her inne.. 0.o
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Ikke helt sant. Det har rett og slett med byggekvalitet.
    Jeg nevnte ikke kvalitet, men at evolusjonen gjør produktene billigere. Kjøper man kjent merke, så er man relativt trygg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en sjans å bestilte Sony s4100 - da ligger den å venter på posten til jeg kommer hjem fra Tenerife

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k Vis post
    Jeg nevnte ikke kvalitet, men at evolusjonen gjør produktene billigere. Kjøper man kjent merke, så er man relativt trygg.
    My Bad
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    Tok en sjans å bestilte Sony s4100 - da ligger den å venter på posten til jeg kommer hjem fra Tenerife
    Hei, har du fått prøvd den skikkelig? Hvor mye ga du for den og hva er dine erfaringer?
    Er det Netflix på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse Vis post
    Hei, har du fått prøvd den skikkelig? Hvor mye ga du for den og hva er dine erfaringer?
    Er det Netflix på den?
    Er fortsatt på Tenerife, så ikke fått den enda. Fikk mail på onsdag om at den var sendt, så da bør den være fremme til jeg er hjemme igjen søndag kveld
    Bestilte den fra NetOnNet for kr 690 inkl frakt. Hifi Klubben tar 890 kr uten frakt, så tror det er en god pris
    Skal skrive en post når jeg har fått den

Lignende tråder

1. Beste BD-spiller for ca 1000kr?
    By Christian in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 08-20-2012, 20:44
  2. Hvilken Blu-Ray-spiller velger jeg?
    By Bilet in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 2
    Siste melding: 07-17-2009, 23:36
  3. Valgets kvaler, maks 4500,- Hva velger jeg?
    By Skink_123 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 36
    Siste melding: 04-06-2009, 15:15
  4. Hvilken Blue-Ray spiller velger man ?
    By Haugnæss in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 15
    Siste melding: 03-01-2009, 00:29
  5. Ny DVD spiller til BenQ8720, HC3100 ...hva velger jeg?
    By Sundman in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 10-30-2006, 16:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •