skal kjøpe meg en blue ray spiller som er bra på film og musikk hva anbefaler dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skal kjøpe meg en blue ray spiller som er bra på film og musikk hva anbefaler dere?

da var det på tide og bytte ut den gamle blue ray spilleren med en ny. denne gang vil jeg litt opp i pris en den jeg kjøpte sist. men denne skal også funke som cd spiller.
    kan bruke fra 0 til 7000. hva anbefaler dere?

takker for hjelp.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge sine spillere på hifiklubben har vel samme video chippen som oppo, og litt høyere fokus på lyd, mens oppo er litt som en lommekniv med tanke på nettverks funksjoner får jeg følelsen at cambridge er litt mer puristiskt som høres ut som noe for deg.

Men er vel også mange spillere som ikke koster så mye som cambridge eller oppo.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon sine spillere har alltid vært gode på musikk også. Bra oppskalering på DVD.

Bildemessig er det vel ikke store forskjeller på spillere. Er ofte muligheter som skiller. Og utganger. Cambrigde sin toppmodell har jo hele stillehavet med muligheter.

Bilde av Cambridge sin toppmodel.
    -pid3214_s1920x1080_azur_752bd_rear_fhd-jpg
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Cambridge 752, som jeg til tider kjører rett i effektforsterker og er meget godt fornøyd med den. Om du ønsker det kan denne brukes direkte koblet til effektforsterkere for alle kanaler, den har volumkontroll innebygd. Den har også to HDMI-innganger om du ønsker å koble til flere kilder.

Har enda kprøvd å koble alla kanaler forbi receiveren min, men det blir antakelig prøvd etterhvert.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv og prøver og la være og bestille en oppo bdp-103d, men nå er jeg interessert i netflix og en del av de andre nettverks funksjoner, den er jo ikke akkurat billig og jeg føler vel egentlig at f.eks panasonic bdt-500 eller lignende til ⅓ av prisen hadde gjort det jeg trenger.

Men blir liksom ikke helt kvitt tanken om at prisforskjellen på bd spiller + darbee blir faktisk ikke stor..
    Sist endret av TorTorden; 01-04-2014 kl 23:14
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg trenger er egentlig en spiller som leverer bra bilde på 2d 3d og lyd. alt det andre tror jeg ikke at jeg kommer til og få bruk for. men vil ikke kjøpe noe som er utdatert etter 2 år heller. den jeg har nå er vel 4 år gammel vis ikke mer. og kostet 4 tusen men den begynner og slite med og lese filmene.og bruker en evighet på og starte opp. kan ta opptil 1 minutt før den begynner og lese filmen. av og til kommer det bare opp klarer ikke og lese av filmen. har sett litt på denne panasonic 500. men etter som jeg leser er ikke alle fornøyd med denne. for og nevne noe. vifte støy elendig fjernkontroll oppstart vansker osv. dette minner meg litt om den jeg allerede har ^^ er faktisk samme merke også. ser lyd & bilde har testet denne. men virker som de har sovet gjennom testen. når en spiller til 2 tusen har mer funksjoner en panasonic 500en har. spilleren heter pioneer 450 tror jeg.

den CAMBRIDGE til 7000 har jeg sett på. men tror ikke jeg trenger alt den har. har kun et 2.2 oppsett nå. og kommer ikke til å kjøre verken 5.1 eller 7.1 på en god stund.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter som jeg leser mer om denne AZUR 752BD så virker den utrolig bra. like at jeg kan spille av flac filer uten at pcen trenger og være på. og at den har pure audio.

nå har då altså den gamle panasonicen takket for seg. midt i filmen sluttet den og spille og vil ikke skru seg på igjen^^ flott.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge Audio :-D

Dyrere Marantz kansje

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    da var det på tide og bytte ut den gamle blue ray spilleren med en ny. denne gang vil jeg litt opp i pris en den jeg kjøpte sist. men denne skal også funke som cd spiller.
    kan bruke fra 0 til 7000. hva anbefaler dere?

takker for hjelp.
    Da mener du stereo analogt ut fra BD spiller ? (ikke hdmi/coax/optisk videre til stereo)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man skulle gå for en rimeligere løsning en cambridge 752, så har jo Denon tilbud på BD1713 til rundt 2700. Det er en spiller med analog ut, SA CD avspilling, netflix, tror sågar den kan spille av FLAC via nettverk.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har planer om og bytte ut parasound 2100 med den nye p5 senere. eventuelt prøve og bruke cambridge 752 som forforsterker.
    men ja har sett litt på billigere løsninger som den denonen du nevnte. virker som den også har det jeg trenger. så var det bare og bestemme seg hehe.
    Sist endret av petter__t; 01-05-2014 kl 12:32

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også testet den cambridgen. Den er med hånden på hjertet den beste blu-ray spilleren jeg har prøvd noensinne! Men dog, så koster den vesentlig mye mer i forhold til Denonen
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var på vei til og kjøpe denonen i dag. kom halvveis til hifiklubben før jeg ombestemte meg hehe. denonen hadde jeg klart meg med i dag. men om jeg skal utvide anlegget så må jeg selge den jeg har for så og kjøpe ny. taper litt penger på det.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme tanke gangen jeg kom fram til, og gikk fra concept 6 og helt opp til mentor 6 istedenfor og kjøpe f.eks ikon 6 eller kanskje lektor på veien. Kan si at når man vet man vill boi bergen så er det ikke så glupt og flytte til trondheim

Har forsåvidt bestemt meg selv også om og gå for en oppo når penga er på plass, kanskje det er helt overkill men om jeg går for noe rimeligere vil jeg alltids lure helt til jeg kjøper en allikevel.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok å gå for budsjettmodellen til Denon selv om jeg har veeldig lyst på Cambridgen Spiller ikke cder lengre, så det blir kun blu-ray og netflix den blir brukt til.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Blir nok å gå for budsjettmodellen til Denon selv om jeg har veeldig lyst på Cambridgen Spiller ikke cder lengre, så det blir kun blu-ray og netflix den blir brukt til.
    Isåfall tror jeg du gjør det like ok med Denon-modellen- som forøvrig også er meget bra. En av styrkene til Cambridgen er at den har en svært solid DAC i seg og påkostede analoge stereoutganger som gjør den spesielt sterk på CD avspilling. Men når du ikke bruker CD skiver, så er det forsåvidt like greit å slippe betale for dette.

Denon er generelt en særdeles god produsent, som har sterke produkter over hele linjen syns nå jeg. Blu-ray spillerne deres er intet unntak

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant nettopp ut jeg har kastet 1500 ut i luften. når jeg kjøpte høyttalere på maxwell hifi. kjøpte jeg også en hdmi kabel. hdmi kabel kostet 1500 kr og syns jeg hadde strukket meg langt når jeg kjøpte den. fant nettopp ut den ikke er 1.4 en gang . så har bestilt 2 stk 3 m fra ebay som er 1.4 for 150 kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh! Ja, betaler man 1500 spenn for en HDMI, så bør den støtte det meste ja

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå klart og bestemme meg for hva spiller jeg skal kjøpe i morgen. og ja det blir Cambridgen . håper hifiklubben har den inne i stavanger eller sandnes. greit og fylle året samme dag som lønningen. så dette blir en grei bursdagspresang til meg selv ^^

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk innskaffet enn panasonic dmp 500 i dag, ser jo bra ut så langt..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. fasit på hvor crossover skal stå ved musikk og film?
    By merik82 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 12
    Siste melding: 09-21-2010, 18:54
  2. Hvilket volum (dB) lytter dere som regel til ved musikk og film?
    By nonames in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 83
    Siste melding: 08-28-2007, 17:26
  3. Anlegg som skal brukes til film og musikk
    By datating in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 11-27-2006, 09:57
  4. Hvilken musikk DVD anbefaler dere?
    By moffe in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 37
    Siste melding: 10-15-2005, 13:09
  5. Hva julepresang skal dere kjøpe til dere selv?
    By V2003 in forum Generell chitchat
    Svar: 40
    Siste melding: 12-17-2003, 20:10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •