Kjøpte nylig Muse - Live at Rome Olympic Stadium BD/CD. Nyttårsaften skulle det prøvekjøres, men BD-skiven leses ikke, displayet viser 0:00:00 og beveger seg ikke. Spilleren henger seg opp og tar ikke instruksjoner fra verken fjernkontroll eller knapper på spilleren. Jeg må ta strømmen på BD-spiller for å få skuffen ut. Var tilbake i butikken denne ble kjøpt i i dag og fikk ny vare av velvillig ekspeditør. Ny BD-plate oppfører seg identisk. Har forsøkt å google litt og finner denne på et Sony-forum:

http://community.sony.lv/t5/ratings/...metoo#userlist

Dette skal da være en BD-50-utgave. Min situasjon er identisk, dog med en enklere Sony-spiller. Har forsøkt oppdatering av firmware nå, men spilleren forteller at den er oppdatert. Cd-platen som følger med spiller perfekt. Sony-spilleren er ca 3 gammel og har vært feilfri til denne dag tross at den har hatt mye å jobbe med, CD, BD, og en og annen DVD.

Jeg har fulgt tråden om kjent feil på den siste BD-utgaven av Flåklypa BD (under HD software) med interesse (eier ikke denne filmen selv), men mistenker at dette problemet er mer relatert til spilleren og poster under DVD/Blu-ray-spillere. Nå håper jeg noen har vært borti tilsvarende. Kan det være at "forrige generasjon" av spillere kan være ømfintlig for BD-plater stappfulle med innhold som jeg forstår denne er?