Meninger om blu-ray spilleren i PlayStation 4? DTS HD MASTER 7.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Meninger om blu-ray spilleren i PlayStation 4? DTS HD MASTER 7.1

Heisann!

Lurer på om noen har erfaringer med blu- ray spilleren i playstation 4? Vil det være grunn nok til å kjøpe en playstation 4, eller kan en vanlig budsjettspiller være minst like god? (tenker da spillere uten 3d). Ser ps4 mangler mediaserver- funksjonene som ps3 hadde. Sannsynligvis kommer vel de funksjonene på nyåret en gang, i en software oppdatering.

Hva mener dere om playstation 4?

Ser playstation kan dekode nyeste sporet DTS-HD MASTER 7.1. Link: http://investor.dts.com/releasedetai...leaseID=807643

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innen ps4 faktisk er å oppdrive i butikk, så er det sikkert kommet standalone bd spillere som også kan dekode dette formatet.
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange misforstår dette nye er kun at ps4 klarer dts master 7,1 med streeming, Flere bd spillere med dts master alerede ute fra disk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. visste ikke at det var noen ny DTS HD MA 7.1 profil jeg..
    De aller fleste spillere på markedet støtter jo DTS HD MA i 7.1, men dette er altså en ny type? Hva er nytt? (ble ikke mye klokere av å lese linken i første post).
    Hvis dette er en videreutvikling av den "vanlige" DTS HD MA 7.1 så burde vel dette komme som en gratis firmware-update til alle dagens spillere? (i alle fall Sony sine)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mer og mer til at en ps4 (eller xbx1) ikke blir noe must have gadget.
    Fullhd spilling i godstolen har jeg hatt i 5 år allerede med pcen og det med høyere framerate.

Og det virker egentlig nesten som om sony ønsker og gjøre den mindre attraktiv som bd spiller/media enhet. Og da tar jeg like gjerne hele ps4 budsjettet og importere en oppo 103 istedet.

Så kan jeg heller vurdere en til sommeren kanskje når prisen på konsollen har gått ned og det faktiskt finnes noen spill
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SLETT?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    Hmm.. visste ikke at det var noen ny DTS HD MA 7.1 profil jeg..
    De aller fleste spillere på markedet støtter jo DTS HD MA i 7.1, men dette er altså en ny type? Hva er nytt? (ble ikke mye klokere av å lese linken i første post).
    Hvis dette er en videreutvikling av den "vanlige" DTS HD MA 7.1 så burde vel dette komme som en gratis firmware-update til alle dagens spillere? (i alle fall Sony sine)

Det virker som de vil ha det til at PS4 er den første spilleren på markedet som får dette formatet. Trodde heller ikke dette var et helt nytt format, men det kan faktisk være tilfellet. Likevel etter hva jeg kan finne av informasjon på nett, så blir dette først og fremst til streaming og VOD (on demand produkter). Som arbonax nevner i et tidligere inlegg. Om DTS og Sony har et samarbeid vet jeg ikke, men vil da tro at andre media- og blu-ray spillere får dette etterhvert.

KILDE:
    http://www.sonyrumors.net/2013/11/22...ster-audio7-1/

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Blir mer og mer til at en ps4 (eller xbx1) ikke blir noe must have gadget.
    Fullhd spilling i godstolen har jeg hatt i 5 år allerede med pcen og det med høyere framerate.

Og det virker egentlig nesten som om sony ønsker og gjøre den mindre attraktiv som bd spiller/media enhet. Og da tar jeg like gjerne hele ps4 budsjettet og importere en oppo 103 istedet.

Så kan jeg heller vurdere en til sommeren kanskje når prisen på konsollen har gått ned og det faktiskt finnes noen spill

Media-server funksjonene skal etter ryktene komme på plass i en senere update. De jobber med å innføre DLNA og mediaserver. 3D blu-ray blir det også muligens. Får de disse tingene på plass så kan det kanskje bli aktuelt Men blu-ray spilleren bør være god og få støtte for de viktigste audio formatene.
    Sist endret av karpeoie; 12-05-2013 kl 00:29

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg en PS4 i dag men har ikke testa noe ennå.
    Tråd "Sett opp din PS3 for video/film avspilling !!" som er sticky her på bluray/dvd/opptakere delen av forumet var veldig bra og håper noe lignende kommer for PS4 ettervært
    Den tråden gjorde at film avspilling på PS3 ble betydelig bedre her hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver Vis post
    Fikk meg en PS4 i dag men har ikke testa noe ennå.
    Tråd "Sett opp din PS3 for video/film avspilling !!" som er sticky her på bluray/dvd/opptakere delen av forumet var veldig bra og håper noe lignende kommer for PS4 ettervært
    Den tråden gjorde at film avspilling på PS3 ble betydelig bedre her hos meg.
    Se der ja, gratulerer Du må gjerne komme med tilbakemeldinger om konsollen, gjerne generelt og hvordan den fungerer til film og musikk.

Angående stickyen så vil det sikkkert komme, men ps4 er så nytt at mange funksjoner er ikke på plass enda. Veldig dumt igrunn, at de vanlige funksjonene som var i ps3 (cd, dlna, mediaserver) ikke er innført i ps4 før lansering. Dette kommer sikkert på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karpeoie Vis post
    Se der ja, gratulerer Du må gjerne komme med tilbakemeldinger om konsollen, gjerne generelt og hvordan den fungerer til film og musikk.

Angående stickyen så vil det sikkkert komme, men ps4 er så nytt at mange funksjoner er ikke på plass enda. Veldig dumt igrunn, at de vanlige funksjonene som var i ps3 (cd, dlna, mediaserver) ikke er innført i ps4 før lansering. Dette kommer sikkert på plass.
    Takk for det
    Jeg likte ikke å bruke ps3 som mediaspiller.....den var veldig kresen på hva den ville spille,samme kommer vel til å gjelde ps4.
    Sony er jo også et film selskap så kan vel være noe av grunnen da de vil beskytte (sine) filmer mest mulig for pirat virksomhet.
    Da synes jeg dagens tver som for eksempel Samsung har en imponerende fil støtte via usb......spiller stort sett alt man putter inn der.
    Ikke testa blu ray filmer på ps4 ennå men regner med at det er ganske likt ps3.....

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med ps3 bruker jeg ps3 mediaplayer. Da spiller ps3 99% av det jeg forer den med. Får håpe på noe tilsvarende eller bedre til ps4

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz Vis post
    med ps3 bruker jeg ps3 mediaplayer. Da spiller ps3 99% av det jeg forer den med. Får håpe på noe tilsvarende eller bedre til ps4
    Du streamer kanskje......har ikke bruk for ps3 eller ps4 som mediaspiller men da jeg testa via USB stick så virka ikke mkv,flac,ts osv
    Mulig det har blitt bedre da.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS4 er vel foreløpig dårligere enn PS3 på media-siden, har den DLNA i det hele tatt enda? MKV etc støtter vel ikke PS3 heller, må ha programvare på serversiden som fikser dette.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver Vis post
    Du streamer kanskje......har ikke bruk for ps3 eller ps4 som mediaspiller men da jeg testa via USB stick så virka ikke mkv,flac,ts osv
    Mulig det har blitt bedre da.
    Er streaming jeg snakker om ja

Lignende tråder

1. SA Ranger master vs Explorer master
    By vebwa in forum Høyttalere
    Svar: 14
    Siste melding: 04-04-2013, 20:43
  2. PS3 og HD Master
    By Cpt.Crusoe in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 03-30-2011, 00:31
  3. Meninger om rom