Netflix Super HD vs. Blue-ray disc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Netflix Super HD vs. Blue-ray disc

Hei,

I dag ser jeg samtlige av filmene mine gjennom PS3 og BD disc.
    Jeg ser at Netflix har kommet med SuperHD kvalitet.

Kan Netflix Super HD måle seg med kvaliteten en ekte BD disc gir?

Imøteser alle tilbakemeldinger!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort sagt - Nei.

Nå er ikke ps3 en spessielt god BD spiller i mening lenger, selv billige spillere til 700-1000 kroner oppnår bedre bilde og lyd med mindre problemer enn PS3.

Når det også er sagt så kan ikke netflix konkurere med BD enda, spessielt ikke om man har litt stort bilde og se på.

Nå er jo superHD meget bra for hva det er, og for serier og slikt er det absolutt bra nok i min mening. Men man ser det er masse sharpening filtere og annen mikkegukk som jobber i bakkant for og prøve og få dette ihjel komprimerte materiale til og se bra ut igjen.
    Og plutselig får det store brede nettet et hikk og du har ikke superhd lenger men 280SD kvalitet i noen minutter før du bearbeider deg opp i kvalitet igjen.

Lyd er dog der den største forskjellen ligger, optimistiskt sett er det vel snakk om relativt høyoppløst MP3 aktig komprimering fordelt på 5 kanaler så det blir jo som og se film med mp3 lyd omtrent.

Men det som virkelig gjør at BD blir verdt det for min del er utvalget, netflix både her og i statene har egentlig bare B filmer eller ganske gamle filmer, som man knapt hadde giddi og sett med mindre man var innom ei leiesjappe og virkelig kjedet seg en kveld.

Det er sånn sett hovedsaklig gamle tv-serier jeg ser på netflix for tida og for det er det jo helt kurant.

Men når alt dette er sagt, det er også bare den spede start på streamings løsningen og jeg syns jo det enda er verdt 80 kroner i måneden, nå kan jo nesten hele husholdninga bruke en konto samtidig.

Og jeg er jo optimistiskt rundt framtiden, det vil bli bedre utvalg etterhvert (innen et år eller to håper jeg)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Kort sagt - Nei.

Nå er ikke ps3 en spessielt god BD spiller i mening lenger, selv billige spillere til 700-1000 kroner oppnår bedre bilde og lyd med mindre problemer enn PS3.

Når det også er sagt så kan ikke netflix konkurere med BD enda, spessielt ikke om man har litt stort bilde og se på.

Nå er jo superHD meget bra for hva det er, og for serier og slikt er det absolutt bra nok i min mening. Men man ser det er masse sharpening filtere og annen mikkegukk som jobber i bakkant for og prøve og få dette ihjel komprimerte materiale til og se bra ut igjen.
    Og plutselig får det store brede nettet et hikk og du har ikke superhd lenger men 280SD kvalitet i noen minutter før du bearbeider deg opp i kvalitet igjen.

Lyd er dog der den største forskjellen ligger, optimistiskt sett er det vel snakk om relativt høyoppløst MP3 aktig komprimering fordelt på 5 kanaler så det blir jo som og se film med mp3 lyd omtrent.

Men det som virkelig gjør at BD blir verdt det for min del er utvalget, netflix både her og i statene har egentlig bare B filmer eller ganske gamle filmer, som man knapt hadde giddi og sett med mindre man var innom ei leiesjappe og virkelig kjedet seg en kveld.

Det er sånn sett hovedsaklig gamle tv-serier jeg ser på netflix for tida og for det er det jo helt kurant.

Men når alt dette er sagt, det er også bare den spede start på streamings løsningen og jeg syns jo det enda er verdt 80 kroner i måneden, nå kan jo nesten hele husholdninga bruke en konto samtidig.

Og jeg er jo optimistiskt rundt framtiden, det vil bli bedre utvalg etterhvert (innen et år eller to håper jeg)
    Takk for input. Du bekrefter mer eller mindre de inntrykkene jeg selv hadde skapt meg. Jeg gikk til "innkjøp" av 1 måned gratis abonnement, får teste det.

PS3 skal om kort tid byttes ut med PS4, har det kommet noen formening om hvorvidt PS4 håndterer BD bedre en 3'ern?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Takk for input. Du bekrefter mer eller mindre de inntrykkene jeg selv hadde skapt meg. Jeg gikk til "innkjøp" av 1 måned gratis abonnement, får teste det.

PS3 skal om kort tid byttes ut med PS4, har det kommet noen formening om hvorvidt PS4 håndterer BD bedre en 3'ern?
    Jeg hadde egentlig blitt overasket om PS4 ikke var like god på bd avspilling som en bd spiller i 1000-2000 kroners klassen så du kan nok vente med en dedikert spiller til siden De kan jo i alle fall få oppdatert hardwaren som trengs, HDMI etc, disse nye ps3'ene har egentlig verdt litt tvungen til og holde seg på 5 år gamle løsninger så en PS3 som bd spiller karaktiserer jeg den som en første generasjons men med tunge software oppdateringer som er mulig siden den har såpass kraftig generisk hardware.

Men det er bare mine fablinger, det som virkelig gjorde at jeg kjøpte en billig bd spiller var all vifte støyen, og den ble stort sett bare brukt til film og jeg satt og venta på at den kom til og ta kvelden (er den gamle orginale store (fat) tror jeg kjøpte den i 2007 engang)
    Tok den forsåvidt ut av hylla igjen for og bruke netflix, merkbart bedre netflix app i ps3'en enn i smart hubben på tven. (bedre bilde\lyd også)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SuperHD og Altibox og OPPO 103 gir helt greit bilde - savner ikke så mye i forhold til BD på en 50" Pioneer. Lyden suger imidlertid og kan ikke sammenliknes - dessverre :sad:, så det blir mest gamle filmer på meg og det er det nok å ta av. Går jeg tom så skifter jeg bare til et nytt land...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    SuperHD og Altibox og OPPO 103 gir helt greit bilde - savner ikke så mye i forhold til BD på en 50" Pioneer. Lyden suger imidlertid og kan ikke sammenliknes - dessverre :sad:, så det blir mest gamle filmer på meg og det er det nok å ta av. Går jeg tom så skifter jeg bare til et nytt land...
    Samme her.
    Bildet oppleves som meget tilfredsstillende på Netflix med SuperHD.
    Lyden, derimot, er tam, selv med 5.1. Og hvorfor i all verden har minst 50% av innholdet kun stereo lydspor? Helt å uaktuelt å se filmer i stereo.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •