Billig og enkel Blu-ray-spiller, helst med 3D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig og enkel Blu-ray-spiller, helst med 3D

Hei!

Har nettopp kjøpt meg Panasonic TX-P50ST60Y, og trenger en blu-ray-spiller i tillegg. Har ikke tenkt å bruke veldig mye penger på det. Men siden TV-en er 3D klar, så er det kanskje greit at blu-ray-spilleren også er det? Selv om jeg egentlig ikke er spesielt stor fan av 3D. Det går jo bare ut over kontrast, lysstyrke og farger. I hvert fall på kino.

Har dere et bra tips til en spiller til en rimelig penge? Er en av disse ok?

Philips 3D Blu-ray-spiller BDP2180 - Lefdal

Blu-ray - SAMSUNG BDF5500XE BLURAY - expert

Komplett.no - LG BP325N 3D Bluray-spiller

Pioneer BDP-150 3D Blu-ray spiller - Sort - Blu-ray spiller - Hjemmekino

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De rimelige bd spillerene er mer enn 'ok' i min mening.

Bytta fra ps3 som bd spiller med en tilsvarende phillips du linker til i fjor og fikk merkbart bedre bilde og lyd.

Det jeg kan påpeke av negativt med denne er hovedsaklig fjernkontrollen som er knøtt liten og har ingen belysning eller knapper forma på en gjenkjennelig måte så for mørke kinoer er den knølete (og litt svak) nå som jeg har en harmony derimot er dette ikke noe problem i det hele tatt.

Det er forøvrig en par grunner til og gå opp om man trenger det f.eks om man ikke har 3d kapabel receiver så kan man skaffe en bd spiller med 2 hdmi ut (en for bilde og en for lyd) eller at man rett og slett ønsker en referanse spiller som Oppo som også har en masse andre features som nettverks streaming og netflix innebygd (koster dog en 4-5000 og importere) og egentlig ikke nødvendig med mindre du selv mener det :-)

Men som mange andre mener jeg at alt en bd spiller skal gjøre er og sende bilde ubehandlet til display og lyd i bitstream til receiver, skal egentlig veldig lite til for og få dette riktig så for veldig mange er disse billige spillerne helt ok, så det kommer nesten mer ann på slike småting som gui og fjernkontroller.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Pio BDP150 innom en måneds tid i påvente av annen spiller, og syntes det var en OK spiller, men syntes den laget litt mye støy når platen spant opp og når jeg skiftet mellom kapittel o.l.

Men i funksjonalitet var det en annen verden enn den gamle Sony-spilleren jeg hadde.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sine nye spillere er meget bra synes jeg.
    Har bdp-s790 fra sony.
    Den koster 1590 fra netonnet nå.
    Gratis frakt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Sony sine nye spillere er meget bra synes jeg.
    Har bdp-s790 fra sony.
    Den koster 1590 fra netonnet nå.
    Gratis frakt.
    Den har vel fått mye skryt om jeg ikke husker feil? Ville kikket på denne om den er innenfor budsjett.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt for dyrt. Tror jeg får for Philipsen jeg linket til over til 695 kr.

Eller, hvordan blir det hvis jeg f.eks. kjøper en lydplanke til TV-en. Får jeg utnyttet den hvis jeg kjøper Philipsen, eller er det da jeg må ha en spiller med to HDMI-utganger? Har ikke helt peil på dette. Bilde-delen har jeg litt oversikt over, men lyd-delen har jeg ikke satt meg inn i.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den phillipsen jeg har er og ganske høylytt og har en generelt billig følelse.

I 'billig' segmentet er det vel Panasonic og Sony som sies og være av de bedre.

Lydplanke kobles vel til tven direkte så nei du skulle ikke trenge 2 hdmi utganger da.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Kan se om jeg finner en billig en fra Panasonic eller Sony.

Forresten så har ikke TV-en mulighet til å ta opp via USB, noe som jo er dumt. Men er det mulig å bruke blu-ray-spilleren til dette? Må vel ha en med harddisk da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •