Reklamasjon: Fått tilbud om ny Blu-Ray fra HFK. Trenger innspill...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reklamasjon: Fått tilbud om ny Blu-Ray fra HFK. Trenger innspill...

For 3-4 uker siden leverte jeg inn min Denon DVD-2500BT til reparasjon.
    Fikk i dag telefon fra de om at den ikke lot seg reparere grunnet manglende deler.
    Denne spilleren kostet i sin tid 7-8000,- som ny.
    Spilleren min var i underkant av 5 år gammel.

Jeg ble ta tilbydd en Denon DBT-1713UD som erstatning.

Har da følgende spørsmål som jeg trenger råd/svar på:

1. Kan de tilby meg en spiller som har halve listeprisen som ny ?

2. Er dette en dårligere spiller enn den gamle, eller vil jeg merke en markant forbedring?

3. Bør jeg oppgradere til Denon DBT-3313UD med et mellomlegg fra min side ?

4. Kan jeg kreve å få pengene i hånda?

5. Hvis ja på spørsmål 4, vil da Panasonic DMP-BDT500 være et mye bedre alternativ til Denon 1713?

På forhånd takk

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken receiver har du egentlig? Det kan være et moment i forhold til hvilken spiller du bør oppgradere til.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hvilken receiver har du egentlig? Det kan være et moment i forhold til hvilken spiller du bør oppgradere til.
    Beklager det glemte jeg...

Spilleren er koplet opp mot en Denon AVR-2809, som igjen sender til en Panasonic TX-P65ST50.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    For 3-4 uker siden leverte jeg inn min Denon DVD-2500BT til reparasjon.
    Fikk i dag telefon fra de om at den ikke lot seg reparere grunnet manglende deler.
    Denne spilleren kostet i sin tid 7-8000,- som ny.
    Spilleren min var i underkant av 5 år gammel.

Jeg ble ta tilbydd en Denon DBT-1713UD som erstatning.

Har da følgende spørsmål som jeg trenger råd/svar på:

1. Kan de tilby meg en spiller som har halve listeprisen som ny ?

2. Er dette en dårligere spiller enn den gamle, eller vil jeg merke en markant forbedring?

4. Kan jeg kreve å få pengene i hånda?

5. Hvis ja på spørsmål 4, vil da Panasonic DMP-BDT500 være et mye bedre alternativ til Denon 1713?

På forhånd takk
    Det at de tilbyr deg en spiller til halve listepris, er vel fordi teknologien har vel kommet så langt slik at de kan produsere spillere med bedre teknologi til en billigere penge. Før var vel Blu-ray spillere en del dyrere enn dagens. 7-8000 klassen idag er vel OPPO sin serie, dette er jo dagens beste spillere.

Jeg kan ikke uttale meg om den nye er en forbedring av den gamle, men jeg regner vel med at teknologien har utviklet seg til det bedre med lavere utsalgspriser. Jeg tror det er en oppgradering

Å få pengene i hånda skal vel bare være mulig hvis de har forøkt å reparere den mer enn 3 ganger.

Hvis du klarer å få pengene i hånda, ville jeg helt klart gått for Panasonicen. Har den selv og er storfornøyd! Kjempe spiller til pengene

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De burde jo tilby noe i samme klasse, altså 3313, etter min mening.

Geir Arne

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg først fikk telefonen fra de om at den ikke kunne repareres, regnet jeg med spilleren de tilbydde meg, var i samme prisklasse. Ble da noe overrasket når jeg gikk inn på hjemmesiden deres å så den lå ute til halve prisen..
    Når det er sagt, vil jeg jo anta at spilleren er av samme, eller bedre, kvalitet, da utviklingen som nevnt lenger oppe, har forbedret spillerne.

Uten å ha sjekka for mye rundt de nevnte Denon spillerne, ville jeg jo tro at Panasonic´en er en bedre spiller, med tanke på omtalen den har fått....

Har prøvd å finne test artikler om den rimeligste Denon´en uten hell......

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha en tilsvarende spiller, og da er nok 1713 langt over hva BT2500 er/var da den var en skikkelig seig sak.

Hadde jeg hatt valget mellom BT2500 og f.eks en Panasonic 330.. så hadde ejg helt klart valgt 330, da jeg mener den er en langt bedre spiller.

Syns du får en bra deal, da du ikke har krav på noe som er priset likt, men yter likt eller bedre, og for å få noe som yter likt med en BT2500, da må du langt ned i pris iallefall :P.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du skal ha en tilsvarende spiller, og da er nok 1713 langt over hva BT2500 er/var da den var en skikkelig seig sak.

Hadde jeg hatt valget mellom BT2500 og f.eks en Panasonic 330.. så hadde ejg helt klart valgt 330, da jeg mener den er en langt bedre spiller.

Syns du får en bra deal, da du ikke har krav på noe som er priset likt, men yter likt eller bedre, og for å få noe som yter likt med en BT2500, da må du langt ned i pris iallefall :P.
    Joda, jeg skulle og tro at dette var en spiller som leverte bedre enn 2500....

Men millionspørsmålet er jo: Bør jeg oppgadere til 3313, eller bør jeg velge pengene i hånda (om det er mulig) å gå for en Panasonic 500 ?

For ordensskyld: Oppstartstid og 3D er helt uinteressant for meg..

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg skulle og tro at dette var en spiller som leverte bedre enn 2500....

Men millionspørsmålet er jo: Bør jeg oppgadere til 3313, eller bør jeg velge pengene i hånda (om det er mulig) å gå for en Panasonic 500 ?

For ordensskyld: Oppstartstid og 3D er helt uinteressant for meg..

JA JA JA! Hadd absolutt gått for Panasonicen. Denon kjenner jeg ikke, men Panasonic står hvertfall i racket mitt god byggekvalitet, lydløs, krystallklart bilde og god lyd. Dette er den beste spilleren før man tar steget opp på OPPO sin serie, og da må du legge til flere tusenlapper.

Valget er enkelt!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon etter min mening må være det dyreste for at det skal være bra nok. Jeg personlig ville gått for panasonicen eller en muligens brukt Oppo

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de ikke kan reparerere spilleren din, så burde de tilby en ny i samme klasse - og det blir minst den jeg siterer.

Jeg skjønner meg ikke på HFK iblant, de er seriøse, men noen ganger forferdelige smålige. Denne saken taper de garantert mer enn de tjener på.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Når de ikke kan reparerere spilleren din, så burde de tilby en ny i samme klasse - og det blir minst den jeg siterer.

Jeg skjønner meg ikke på HFK iblant, de er seriøse, men noen ganger forferdelige smålige. Denne saken taper de garantert mer enn de tjener på.
    samme klasse som i pris eller ytelse?? Har jo skjedd endel på denne bluray fronten siden slowpoke bt2500 entra banen. En bt2500 kan vel ikke sammenlignes med noen spillere idag. 1713 spiller har jo også fått gode skyttsmål. Bt2500 har jo ikke noe prosessering... Tror ikke trådstarter har igjen noe for å gå for en 3313, om han velger å legge noe imellom eller lage en stor biggie ut av det pga pris.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes tilbudet fra HFK er greit ! Det spørs dog om du får penger ut tilsvarende det denne spilleren koster ny slik at du kan velge en annen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme klasse som i pris eller ytelse?? Har jo skjedd endel på denne bluray fronten siden slowpoke bt2500 entra banen. En bt2500 kan vel ikke sammenlignes med noen spillere idag. 1713 spiller har jo også fått gode skyttsmål. Bt2500 har jo ikke noe prosessering...
    Selv om du mener det du skriver skal det godt gjøres å bevise at et såpass mye rimeligere produkt skal leveres som erstattning for et produkt som koster 8k når det kom(om jeg husker rett). 1713 er en god spiller, men drivverket kan ikke sammenlignes med 2500. Selv har jeg 3313 og jeg syntes ikke drivverket her heller konkurerer med de gode gamle(mulig det er samme som i 1713 faktisk). Men når de ikke lager noe bedre må man jo ta til takke med det. 3313 koster 25% mindre enn 2500 gjorde når den kom. Etter min mening burde det da være en grei erstattning.

Med forbehold om at kjøper har betalt de antatte 8k for 2500 når den ble handlet.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Selv om du mener det du skriver skal det godt gjøres å bevise at et såpass mye rimeligere produkt skal leveres som erstattning for et produkt som koster 8k når det kom(om jeg husker rett). 1713 er en god spiller, men drivverket kan ikke sammenlignes med 2500. Selv har jeg 3313 og jeg syntes ikke drivverket her heller konkurerer med de gode gamle(mulig det er samme som i 1713 faktisk). Men når de ikke lager noe bedre må man jo ta til takke med det. 3313 koster 25% mindre enn 2500 gjorde når den kom. Etter min mening burde det da være en grei erstattning.

Geir Arne
    Så da er det pris og ikke ytelse du henger deg mest oppi? Da kvaliteten på disse 2 1713 og 3313 er så si lik i mine øyne .

Hva er det 1713 som ikke 2500 har liksom... Ikke at jeg bryr meg nevneverdig, men er litt oppgitt over hva folk forlanger av erstattning av et 5års gammelt produkt, som EGENTLIG aldri var noe spesielt bra i utgangspunktet (det er jo ikke noe bedre drivverk enn noe anna, bare en mer solid konstruksjon som KAN være mer eierglede, den sistnevnte der kan jeg til nøds være enig i).

Jeg syns det er greit at trådstarter tar opp spørsmålet, men med tanke på hva han leverer inn, og får ut igjen, så syns jeg han gjør et godt bytte.. Å bytte inn en 2008 spiller i en 2013 spiller, i en teknologi som bare går opp opp opp er for meg et scooop for han.

Hva er det 3313 gir han som 2500 hadde, som ikke 1713 gir? Er det skuffen du mener er problemet her? fordi det er vel så si eneste som virker mer "solid" på 2500. 1713 er vel faktisk også mer stillegående enn hva 2500 var.

EDIT: Hva hadde prisen på 1713 vært i 2008 ?! :P

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I f.m. omlevering - og det er jo det som gjelder hvis trådstarter skal få en ny spiller - opererer kjøpsloven med begrepet "tilsvarende ting". Altså at man har krav på å få levert en tilsvarende BDspiller i dette tilfellet. Med mindre det vil fremstå som urimelig overfor forhandleren. Jeg tipper at det er urimelig å kreve at Hifiklubben skal ha fabrikknye 5 år gamle BDspillere stående på ubestemt tid for å dekke alle eventualiteter - så de slipper nok unna med å levere noe som ikke er dårligere, rent ytelsesmessig.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er det pris og ikke ytelse du henger deg mest oppi? Da kvaliteten på disse 2 1713 og 3313 er så si lik i mine øyne .

Hva er det 1713 som ikke 2500 har liksom... Ikke at jeg bryr meg nevneverdig, men er litt oppgitt over hva folk forlanger av erstattning av et 5års gammelt produkt, som EGENTLIG aldri var noe spesielt bra i utgangspunktet (det er jo ikke noe bedre drivverk enn noe anna, bare en mer solid konstruksjon som KAN være mer eierglede, den sistnevnte der kan jeg til nøds være enig i).

Jeg syns det er greit at trådstarter tar opp spørsmålet, men med tanke på hva han leverer inn, og får ut igjen, så syns jeg han gjør et godt bytte.. Å bytte inn en 2008 spiller i en 2013 spiller, i en teknologi som bare går opp opp opp er for meg et scooop for han.

Hva er det 3313 gir han som 2500 hadde, som ikke 1713 gir? Er det skuffen du mener er problemet her? fordi det er vel så si eneste som virker mer "solid" på 2500. 1713 er vel faktisk også mer stillegående enn hva 2500 var.

EDIT: Hva hadde prisen på 1713 vært i 2008 ?! :P
    Du tar ikke helt poenget mitt. Det er ikke kundens skyld at HFK ikke får tak i deler, dermed mener jeg at de bør strekke seg litt. Men for all del, på mange punkter er nok en 1713 vel så god som en 2500. Dog er det likevel en helt annen byggekvalitet på 2500 enn på 1713, og selv om du ikke kjøper dette argumentet var dette salgsargumentet når den var ny. Som du sikkert vet er 2500 en ren transport og alle 8000 man la i spilleren var utelukkende for byggekvaliteten.

Geir Arne

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på CD og DVD avspilling er bedre på BT2500 i mine øyne. 2500 er vannvittig god Cdspiller. Greit at "teknologien har gått videre". Bortsett fra nyere hdmi-standard og 3d har du ikke så mye annet nytt.

Men 2500 er en god spiller som har samme innmat som 3800 bortsett fra prossesseringen som gjøres i den reciver du har.

I mine øyne så er de to spillerne veldig forskjellig. Da 2500 er supergod med en god reciver, og mye mer crap med en dårlig reciver.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er en grei deal. Har hatt DVD-2500BT sjøl og vil ikke si den var så fantastisk selv om det var en tung og solid bygget spiller. DBT-1713UD virker også kanske tung og solid sammenlignet med mange av dagens Blu-ray spillere. Den er også en transport som 2500BT var.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verditapet er jo ganske stort, om jeg krasjer bilen får jeg ikke igjen 240.000,- som jeg betalte for den, men ca. 80.000,- kanskje, med det kan jeg kjøpe tilsvarende bil.
    Sånn er det....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •