Reklamasjon: Fått tilbud om ny Blu-Ray fra HFK. Trenger innspill... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Verditapet er jo ganske stort, om jeg krasjer bilen får jeg ikke igjen 240.000,- som jeg betalte for den, men ca. 80.000,- kanskje, med det kan jeg kjøpe tilsvarende bil.
    Sånn er det....
    Men man kan også velge å få fikset bilen igjen, noe kunden ikke har mulighet til denne gangen.

Til info, så gir en del forsikringsselskaper ny bil om den bilr totalvraket før den er 3 år.

Geir Arne

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Men man kan også velge å få fikset bilen igjen, noe kunden ikke har mulighet til denne gangen.

Til info, så gir en del forsikringsselskaper ny bil om den bilr totalvraket før den er 3 år.

Geir Arne
    Det er ikke alltid biler lar seg fikse heller / eller at det lønner seg å fikse. For øvrig har jeg ikke hørt at forsikringsselskaper gir noe som helst før de har tatt betalt først :wink:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode innspill folkens

Hadde i dag en samtale med HFK.
    Å gi meg noen dyrere spiller eller pengene tilbake, var uaktuelt.
    Alternativene var Denon´en som nevnt, tilgodelapp, eller oppgradering mot mellomlegg fra min side.
    De argumenterte med at jeg fikk en spiller med tilsvarende eller bedre ytelser/egenskaper. Er forsåvidt enig i det. Tok opp dette med "dårligere" drivverk, som nevnt over, men de sa da at denne spilleren var bedre på andre områder.
    Jeg lager ikke noen stor sak ut av dette. I bunn og grunn kommer jeg godt ut av det uansett tror jeg.
    Får tross alt en bedre spiller enn hva jeg hadde, 5 år etter kjøp.

Eneste jeg nå går å vurderer, er om jeg skal oppgradere til Cambridge 752BD som har fått mye god omtale.

Skal komme med en tilbakemelding, uansett hva jeg går for.

Takk for hjelpa

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du kjøpte fem år gamle modellen 2500 brukt for litt under 2 år siden ...og til en fordelaktig pris (dine ord) er vel ikke dette dårlig.

At HFK argumenterer med tilsvarende eller bedre ytelser/egenskaper på billigere spillere i dag enn den gamle 2500 er riktig.

2500 hadde dårlig SD behandling , ingen Source Direct funksjon for ekstern video prosessing osv
    (en billig ny bd spiller yter bedre enn en den gamle 2500)

Det unike med 2500 var at den hadde Bass management for Multichannel PCM lyd (avstand høytalere , fast delefrekvens osv)
    men hvem trenger det i dag da recivere har dette for både motatt bitstream og PCM

Om tanken er digital transport av lyd/video er CA752 eller Oppo 103 like
    (forskjellen er at 103 er 3 lapper billigere + at oppo har mye bedre oppfølging av firmware på spillere, app mulighet + flere funksjoner med spiller)

752 , 103 og 3313UD bruker vel samme video prosessor (hovedprosessor) forskjell blir at 103 , 752 har 2 video prosessorer så de forbedrer bilde ytterligere (qdeo)

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny spiller i hus!

Da har jeg fått hjem min Denon DBT-1713.
    Så langt er jeg mer enn fornøyd.
    Ser helt klart at denne leverer et mye bedre bilde enn min gamle 2500. I tillegg er den kjappere, samt mer stillegående.

Alt i alt sitter jeg igjen med en skikkelig god-følelse, og trur jeg har vært heldig med utfallet

Men trenger råd vedr noen grunnleggende innstillinger:
    Skal jeg la receiveren, Denon AVR2809, stå for bilde behandlingen og la Blu-Ray spiller stå på Source Direct ?

Er det andre innstillinger jeg må passe på ?

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at 1713 har bedre bildebehandling da den er nyere enn 2809, som er noen år eldre. Uansett sender jo Source Direct et ubehandlet signal rett til tv/projektor. Kommer jo litt an på hvilken tv e.l du har også.

Edit: du har såpass bra tv at jeg ville satt bildesignal på Direct både på 1713 og 2809

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette er en gammel tråd - men ifølge Forbrukerkjøpsloven er det vel slik at hvis butikken ikke kan levere deg eksakt samme produkt som erstatning - så kan du velge om du vil ha et erstatningsprodukt eller pengene tilbake..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •