Er PS3 fremdeles en kurant bd spiller i 2013?..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er PS3 fremdeles en kurant bd spiller i 2013?..

Eller er en dedikert bd spiller vesentlig mye bedre? Tenker da på Sony og Panasonic spillere i prisklassen 1500-2000 kr.
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Newcomer Daliman85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes PS3 er litt treg i oppstart/ laster discen tregt. Synes også den bråker for mye (viftestøy) til å spille film på, men ellers er den helt ok! Tror du skal ha bra AV- utstyr før du ser/ hører forskjell på PS3 og en spiller til under 2000,-. Men ville klart valgt dedikert spiller med tanke på oppstart- tid og støy.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daliman85
    Synes PS3 er litt treg i oppstart/ laster discen tregt. Synes også den bråker for mye (viftestøy) til å spille film på, men ellers er den helt ok! Tror du skal ha bra AV- utstyr før du ser/ hører forskjell på PS3 og en spiller til under 2000,-. Men ville klart valgt dedikert spiller med tanke på oppstart- tid og støy.
    Merket selv en god forbedring i bilde og lyd fra ps3 og en helt vanlig hylle spiller fra elkjøp, og dette på en projektor til under 6000 kr og en bd spiller til en tusenlapp.

Ps3 er helt ok som bd spiller, men den er snart 7 år gammel og det merkes.

Newcomer Daliman85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker ikke nevneverdig forskjell på min bd-spiller og ps3 i bilde/ lydkvalitet, på mitt utstyr, slik jeg ser på film. Men når jeg tenker etter begynner jo spilleren min (lg bd390) også å bli gammel da.:P

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er også min ps3 en god gammal feit en så kanskje de nyere har blitt litt bedre de og, uansett eneste grunnen til og kjøpe ps3 er for spill. Skal man hovedsaklig se på film kan man heller skaffe en billigere bd spiller med netflix funksjoner.

Newcomer Zimp sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hos meg fikser ikke PS3 kombinasjonen av 3D og Dolby TrueHD. Har "googla" litt rundt, og det kan virke som det er et problem som ikke lar seg løse...
    Det, sammen med viftestøy, er god nok grunn for meg til å handle dedikert spiller.

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skreiv i min egen tråd ang. BD kjøp:

Sitat Opprinnelig postet av Kiim
    Fikk min 330 for noen dager siden, fått kjørt noen BD filmer og bare si det det å se på BD film på en dedikert BDspiller vs en PS3, er to HELT forskjellige verdner. Helt utrolig hvor mye bedre alt ble!

Så kan bare si det at Panasonic DMP-BDT330 er noe jeg kan anbefaler sterkt!
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardwaremessig er PS3 kraftigere enn en hvilken som helst stand alone Bluray spiller. Den har en av markedets raskeste oppstartstider på BD og den blir softwareoppdatert jevnlig. Mangler ingen justeringsmuligheter som jeg har hatt på andre spillere og har veldig bra netflix interface. PS3 er som en dedikert HTPC når det gjelder streaming, i motsettning til mange dedikerte spillere hvor det er begrensninger på hvor store filer som kan streames. Det er også mye ustabilitet på BD spillere når de brukes som media senter for streaming etter hva jeg har erfart. Forresten, kan noen komme med en fornuftig forklaring på hvorfor bildekvaliteten skulle være bedre på en dedikert spiller?

Det er gode grunner til å kjøpe en dedikert spiller, bla flere utganger hvis man trenger det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Hardwaremessig er PS3 kraftigere enn en hvilken som helst stand alone Bluray spiller. Den har en av markedets raskeste oppstartstider på BD og den blir softwareoppdatert jevnlig. Mangler ingen justeringsmuligheter som jeg har hatt på andre spillere og har veldig bra netflix interface. PS3 er som en dedikert HTPC når det gjelder streaming, i motsettning til mange dedikerte spillere hvor det er begrensninger på hvor store filer som kan streames. Det er også mye ustabilitet på BD spillere når de brukes som media senter for streaming etter hva jeg har erfart. Forresten, kan noen komme med en fornuftig forklaring på hvorfor bildekvaliteten skulle være bedre på en dedikert spiller?

Det er gode grunner til å kjøpe en dedikert spiller, bla flere utganger hvis man trenger det.
    Forskjellene som *kan* forekomme i forskjellige BD spillere er blant annet at når discen leses i sanntid kan en "dårlig" spiller få litt bitfeil, og en "god" kan kanskje lese platen 100% perfekt.
    Dette har med lesehodet å gjøre og sånt.

Dette kan unngås med å rippe discen over til hdd.

Mer enn dette kan jeg ikke si noe om hvordan det skal påvirke kvalitet på bilde, da et digitalt signal er fortsatt et digitalt signal på en billigere spiller som en bedre spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclulz
    Forskjellene som *kan* forekomme i forskjellige BD spillere er blant annet at når discen leses i sanntid kan en "dårlig" spiller få litt bitfeil, og en "god" kan kanskje lese platen 100% perfekt.
    Dette har med lesehodet å gjøre og sånt.
    Jeg hører hva du sier, men tror du ikke produsentene da ville reklamere med feks "99,99999% read acuracy" osv? Det hadde vært et glimrende salgsargument for dyrere modeller enten det var synlig eller ikke. Trolig er det ikke en aktuell problemstilling, og blir derfor aldri nevnt i noen spesifikasjoner eller andre sammenhenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg hører hva du sier, men tror du ikke produsentene da ville reklamere med feks "99,99999% read acuracy" osv? Det hadde vært et glimrende salgsargument for dyrere modeller enten det var synlig eller ikke. Trolig er det ikke en aktuell problemstilling, og blir derfor aldri nevnt i noen spesifikasjoner eller andre sammenhenger.
    Nei det er sant.

Jeg er mer av den oppfatning at forskjellen på en billig og dyr spiller er i verste fall minimal.

Sånn som jeg har forstått det ligger forskjellene i menyer, instillinger, apper og andre skaleringsfunksjoner og lignende samt flere analoge og digitale utganger samt balanserte sådan. Andre ting kan være støy, oppstartstid og sånne trivielle ting.
    Selve kvaliteten på bildet er minimal vil jeg tro.

Men for all del, kom gjerne med bevis mot dette.

Jeg for min del bestillte akkurat en pioneer BDP-150 3D Blu-ray spiller til 444kr hos soundgarden.

Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en Panasonic bdt500 Må ha en bd-spiller som står i stil med resten av anlegget. PS3'en er uten tvil den eldste enheten jeg har, og for all del, den har gjort en steike bra jobb! Men nå er det dags for oppgradering :-D Takker så mye for svar og innspill!
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 funker helt fint som blu-ray spiller med mindre du virkelig er entusiast.

Det hjelper ikke å kjøpe en dedikert blu-ray spiller til 300-500 kroner og forvente bedre ytelse... Men om du punger ut en lapp eller to vil du selvfølgelig få bedre ytelse, men ikke akkurat en stor margin. Oppo/Cambridge sine spillere derimot...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 er som en billig bd spiller fungerer men ingen ting å bruke på en god tv desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det inte är någonting som behandlar bilden i BluRay-spelaren/PS3 är det ingen grund till att det kan vara skillnad i bildkvalitet mellan BluRay's.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den og min phillips bd til 500kr holder for meg fram til ps4 kommer :-D bruker stort sett den dedikerte bdspiller pga ingen viftestøy som andre og sier

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om PS4 blir noe forbedring over PS3 når det gjelder BD spilleren... :neutral:

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Lurer på om PS4 blir noe forbedring over PS3 når det gjelder BD spilleren... :neutral:
    Ikke umulig, kommer til og f.eks få hdmi 1.4 støtte på ordentlig og godt mulig de klarer og strømlinje formet bitsttreaming så bilde og lyd heller blir dekodet i receiver/tv.

Men tror jo heller ikke Sony prøver og konkurere med referanse klassen som Oppo etc.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ikke umulig, kommer til og f.eks få hdmi 1.4 støtte på ordentlig og godt mulig de klarer og strømlinje formet bitsttreaming så bilde og lyd heller blir dekodet i receiver/tv.

Men tror jo heller ikke Sony prøver og konkurere med referanse klassen som Oppo etc.

Nei, nei... Skulle bare mangle om de hadde fått til det med en prislapp på 3490,- og få med en 8GB GDDR5 GPU og RAM, 8-kjerners CPU, strømforsyning, kjølere, hovedkort, 500gb+ Harddisk, kontroller + mer OG en blu-ray spiller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •