BluRay maskin

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: BluRay maskin

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BluRay maskin

Skall träda in i 3D världen i dagarna och måste då ha en BluRay spelare.

Av det jag läst av det jag bör ha är:

Gärna 2HDMI ut, men inget måste då jag har en 3D receiver. (Yamaha, 2 år)

Justering av 3D djupet.
    Så billig som möjligt.
    Gärna bra stöd för Plex.

Saker jag inte behöver:

En massa apps.
    Analogt ljud ut.
    God dvd uppskalering. Har inte använt en enda dvdfilm de sista 3 åren.

På produktsök kan man sortera ut det mesta, men inte justering av 3D djup så därför har jag ingen aning. Jag har förstått att Panasonic's bägge toppspelare har detta, men har också billigare BluRay detta? 2500 känns som mycket när jag ser spelare ned mot 8-900 med 3D, men som sagt, jag vet inte om de har justering. Jag antar att bildkvalite och ljudkvalite är lika från de flesta rekommenderade spelarna, men har jag fel så ge mig gärna pointers.
    Jag kommer inte spela av många diskar, 90% av film kommer i från htpc.

Framvisare denna skall användas till är nya Sony 905 55" och BenQ W1070 projektor. Kanske dessa har justering av 3d djup eller bör man justera detta från källa om det är möjligt?

Listar upp spelare som jag tror kan vara intressanta.

Omtaler av Samsung BD-F6500

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Här var det kallt ja...
    Köpte denna och kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd, men så har jag inga referenser. Det som imponerar mest är det goda appstödet Samsung verkar ha. Sony är helt värdelösa på apps, brukbara apps.

Viaplay, Netflix och framför allt Plex, nu också med plugin till NFL Gameday är väl de jag mest ser ut att ha nytta av. Bildkvaliten som dessa apps ger på Sony tv'n är helt otroliga. Netflix med superhd ser faktist inte ut att vara mycket sämre än bluray, och mkv från nätverket, inkluderat 3D, genom Plex är bara otroligt bra.

Här måste jag bara ta av mig hatten för Samsung för jag har varit en stark motståndare till att en massa apps ska höja priset på dessa, men när det görs riktigt, ja, då blev det annorlunda. Jag tycker Netflix och Plex genom appletv 3 är en väldigt bra lösning med kanonkvalitet, men det har ingenting att hämta mot Samsungs apps på denna spelare till ett par hundringar mer och då får du ett Bluraydrev med också, som ju var det jag skulle ha från början.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •