Gjelder bare Denon og Pioneer ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gjelder bare Denon og Pioneer ??

Etter en rask gjennomkikk innen denne posten, synes jeg at 90% :? av alle spillere det snakkes om er Denon eller Pioneer-spillere. Kaster inn en liten brannfakkel kanskje :twisted: , men er det slik at det kun er Denon og Pioneer sine spillere som er verdt å kjøpe og å diskutere her på forumet?? :wink:

I de andre lenkene føler jeg at det dreier seg om langt flere produkter, og at diskusjonen er litt "bredere"...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel litt på grunn av at Denon nå har kommet med ny serie og pioneer har jo alltid ligget noen hestehoder foran de andre på nyheter og nyvinninger. Men det finnes så klart mange andre spillere med gode kvaliteter på markedet i dag også. Sony, Philips, yamaha, Marantz, Onkyo, HK, Samsung og mange flere.... :wink:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får inn et pent knippe med spillere til test nå så da kan det vel hende det blir litt skriving om andre merker. En Denon da, 1910 samt Onkyo sp1000, yamaha s2500, marantz dv7500 og 9500, philips 900sa og samsung 945.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke helt enig i denne påstanden. Ved å søke i DVD spiller forumet fikk jeg følgene resultat på fordeling (tallet er antall tråder hvor disse diskuteres)

Pioneer 208
    philips 125
    Denon 122
    pansonic 83
    samsung 69
    yamaha 55
    jvc 25
    nad 30
    thomson 9

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Er vel ikke helt enig i denne påstanden. Ved å søke i DVD spiller forumet fikk jeg følgene resultat på fordeling (tallet er antall tråder hvor disse diskuteres)

Pioneer 208
    philips 125
    Denon 122
    pansonic 83
    samsung 69
    yamaha 55
    jvc 25
    nad 30
    thomson 9
    Var en subjektiv påstand, kjære Peakman. Følte bare at det blir litt "Denon-mania", og trengte å være litt motvekt her.... :wink: :wink: :wink: I følge din oversikt; Er Marantz da aldri diskutert på forumet :?: :?: :wink: :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har en del under-cover-hi-fi-klubben-agenter her som gjør at hfk-produkter får generelt svært mye dekning.

Ellers tror jeg det har en del å si at de mest aktive på dette området stort sett har vært i besittelse av en Denon eller Pioneer det meste av tiden.

Det er også en faktor at disse spillerne er generelt gode på bilde, men ikke fult så gode på lyd, og derfor vil de lydinteresserte (som i og for seg er mer interessert i multispillere og rene CDspillere) ikke poster en brøkdel av antallet innlegg i kategorien som det bildefolket gjør.

Generelt virker det som om mange kan utrolig mye om hva som skjer i billedbehandlingen på spillerene og de ulike formatene både innen bilde og lyd, mens i en CDspiller vet de ferreste hva de skal se etter.

Jeg er enig med Anfield i fordelingen når vi snakker om mellomprisklasse utstyr, men mer på antall innlegg enn på antall tråder. Uten å nevne navn har jeg faktisk opplevd kommentarer a-la "er du for en tosk a?" når jeg har stilt spørsmål ved lydkvaliteten på halvdyre DVDspillere, så for noen er det vel Barco Cine 9 og PC-høyttalere som gjelder :lol:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Vi har en del under-cover-hi-fi-klubben-agenter her som gjør at hfk-produkter får generelt svært mye dekning.
    De er vel ikke så veldig undercover. Det er vel ikke noen tvil om at Hifiklubben er en av Norges mest vellykkede markedstilpasningshistorier, der man startet som en liten underdog uten markedsføringsbudsjett og solgte produkter til priser langt under det datidens kjeder merket, fram til i dag hvor Hifiklubben rir på billigryktet fra tidligere tider (da de sparte penger på korte åpningstider og ingen annonsering).

I dag er Hifi-klubben en ren kjede som så mange andre, men har beholdt sin nisje som leverandør av kvalitetsvarer som er gjennomsnittlig av litt høyere klasse enn hos de kjedene som pusher vaskemaskiner og eggkokere i tillegg.

Tilbake til tema: Siden Hifi-klubb konseptet er steget over "røkla" på veien mot AV-nirvana, så er det ikke så rart at mange starter der, og da blir det mye fokus på typiske "klubb-merker", selv uten bruk av agenter.

Det jeg kanskje savner er diskusjon omkring litt dyrere merker også, spesielt med henblikk på hva som er den komplette underholdningsmaskin for de kresne. For det er klart at det ikke er alle som har ett oppsett for hifi og et annet for hjemmekino. Man ønsker gjerne å nyte både musikk og film i samme anlegg. Hva er det da som gir best resultat? En DVD-spiller er definitivt mer enn en bildekilde med digitalisert lydutgang...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe imot Denon eller, Anfield? :twisted: Hehe..

Roffe: Skjønner at det kan være interressant med disse dyrere high-end spillerene også, men det er ganske naturlig at spillere som er generelt gode i prisklassen de fleste har råd til eller velger å legge seg på blir diskutert mest. Og der har jo både Pioneer og Denon gode multispillere som fanger manges oppmerksomhet. Det er dog ingen spillere som er av interresse for de som er pur audiofile.

Selv er jeg enig at rene cp-spillere gjør jobben bedre enn slike slacke multispillere alá Linn på cder :lol:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Selv er jeg enig at rene cp-spillere gjør jobben bedre enn slike slacke multispillere alá Linn på cder :lol:
    Da har du ikke lest siste fidelity, der en Primare DVD30 gjør rent bord som CD-avspiller.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Gjelder bare Denon og Pioneer ??

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Etter en rask gjennomkikk innen denne posten, synes jeg at 90% :? av alle spillere det snakkes om er Denon eller Pioneer-spillere. Kaster inn en liten brannfakkel kanskje :twisted: , men er det slik at det kun er Denon og Pioneer sine spillere som er verdt å kjøpe og å diskutere her på forumet?? :wink:

I de andre lenkene føler jeg at det dreier seg om langt flere produkter, og at diskusjonen er litt "bredere"...
    Det er vel delvis basert på hvilken merker som prøver å være oppegående med hensyn på nye finesser opp gjennom tiden; feks

* Hybridspillere DVD-V/DVD-A/SACD
    * Komponentvideo
    * Progressiv video/deinterlacerløsninger (noen er dårligere enn andre!)
    * I*link
    * DVI
    * HDMI

for å nevne noen. En del andre merker ligger i bakevja og har lansert slike løsninger på et seinere stadie enn feks Pioneer og Denon. Eller ikke i det hele tatt; det er mindre merker av typen Pioneer og Denon som levere DVD-A/V/SACD-hybridspillere; store gutter holder fast på enten SACD eller DVD-A feks av politiske grunner og blir dermed mindre intressante for entusiaster som vil ha "alt".

Skal du ha DVD-A/V/SACD og I*Link/HDMI/DVI i samme boks så er det mange produkter som faller utenom...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jfinneru:Så du har fått tak i 900sa?Har du fått leveringstid for oss vanlige dødlige?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Da har du ikke lest siste fidelity, der en Primare DVD30 gjør rent bord som CD-avspiller.
    Nei, jeg har ikk lest siste Fidelity ennå, men dah... Ironi er en fin bil..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-spillere har accesstid! Slikt har jeg ikke tålmodighet til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe imot Denon eller, Anfield? :twisted: Hehe..
    Jeg har som mange andre hatt mange Denon-produkter, og har ikke noe spesielt imot dem. Men jeg har jo til slutt oppdaget at det finnes en verden utenfor HFK også.... :wink: Dessuten synes jeg det ble veldig mye fokus på Denons nye ..10-serie. Gode produkter, for all del, men jeg er desverre litt lei av Denon (hvis det er lov å si noe sånn her... :wink: :wink: )

For å være ærlig så postet jeg jeg denne for å få litt diskusjon,og så langt har jeg jo lykkes... :wink: :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men av en eller annen grunn så kommer liksom lyden hele tiden som en bisetning. "Jeg er fornøyd med lyden i min nye Denon".

Så har i tillegg mange av de som sitter med slike anlegg til 100-200 000kr. Hvorfor ikke koste på seg litt på signalkilden? Jeg velger å tro at det skyldes uvitenhet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Får inn et pent knippe med spillere til test nå så da kan det vel hende det blir litt skriving om andre merker. En Denon da, 1910 samt Onkyo sp1000, yamaha s2500, marantz dv7500 og 9500, philips 900sa og samsung 945.
    Skjer det noe mere her, eller jfinneru. Eller blir det å lese om i det neste DVD & Hjemmekino.... :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke neste. Han har akkurat begynnt testene så vidt jeg vet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ikke neste. Han har akkurat begynnt testene så vidt jeg vet.
    Men uansett, gleder meg til å lese om minst tre av disse...... :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er en liten forsterkertest å glede seg til i neste nummer...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Jfinneru:Så du har fått tak i 900sa?Har du fått leveringstid for oss vanlige dødlige?
    nei har ikke fått denne ennå. men den er på listen over ting som skal testes asap når den kommer inn
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg