Blu ray på 10m hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu ray på 10m hdmi

Hei!
    Jeg har projektor benq w1070 og reciver Pioneer vsx 922k. Mellom disse er det et 10m strekk m hdmi. Min gamle dvd spiller leverte på dette strekket. Det samme gjør Get sine HD signaler.

Har nå kjøpt meg ny blu ray, Samsung bd-e6100. Den har et "flash" ca hvert sekund. Har filmet det her: Blu ray problemer.. - YouTube Har koblet den direkte til projektoren og da var bildet bra, så d er gjennom reciveren og 10m hdmi som problemet ligger.

Er det noe innstillinger jeg kan gjøre? Eva er det noen blu ray spillere som sender sterkere signal?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det problemer dersom du koblet 10m rett fra projektor til blu-ray? Dersom det funker bra da, så er det ikke kabelen. Dersom det også er problemer da så er det 10m kabelen.

Dersom det går fint direkte mellom blu-ray og projektor så er det kanskje den andre hdmi kabelen som er problemet.

Jeg bruker selv 10m kabel fra projektor til reciver, og det går veldig fint. God tykk kabel og gode kontakter.
    HDMI-kabel, hvit - EXIBEL | Clas Ohlson
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Er det problemer dersom du koblet 10m rett fra projektor til blu-ray? Dersom det funker bra da, så er det ikke kabelen. Dersom det også er problemer da så er det 10m kabelen.
    Det kan helt fint være kabelen likevel - signalstyrken som sendes ut fra Blu-ray-spilleren og receiveren er neppe den samme, slik at en kabel kan fungere fint mellom utstyr A og B, mens samme kabelen kan slite mellom C og B.

Blu-ray (les 1080P) krever mer båndbredde enn DVD og HD-kanaler på GET (720P) - ergo stilles det større krav til kabel. Skaff deg en bedre (ikke nødvendigvis dyrere) HDMI-kabel, så tipper jeg problemet ditt er løst :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket og 10m hdmi direkte blu ray-projektor går brillefint :?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •