Pioneer dv 575a og lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer dv 575a og lyd

Jeg ser at 575a får mange gode ord blandt dere. Det meste går imidlertid på bilde. Jeg har skaffet meg et eksemplar og er veldig usikker mht. lyden. Misforstå meg rett...lyden er bemerkelsesverdig bra, men jeg opplever stor forskjell på volum når jeg spiller cd plater og dvd plater (selv om det er musikkopptak). Det betyr at jeg må gi ekstra trøkk når jeg spiller dvd. plater for å komme i nærheten av cd volum. Hvis jeg hadde kjørt det volumet på en vanlig cd plate ville naboen kommet på besøk...

Jeg er fersk når det gjelder dvd-spiller osv. Men jeg er usikker på hva dette betyr.
    Er dvd innspillingene lavere enne cd innspillinger, er det noe galt med spilleren min eller er det slik at 575a ikke lever?
    For ordens skyld. Jeg har scarten i tven og lyden ut på anlegget. Jeg har ikke noe sorround ting og kjører lyden ut i to kanaler på et akseptabelt anlegg. (Cayin 252b og Duntech PCL 25)

Håper noen kan gi meg noen svar. Er bare en knapp uke til den må leveres tilbake hvis den ikke skal ha den...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er vel stor forskjell på innspillingsvolum fra dvd og cd vil e tro. pga komprimeringen etc.
    funker nok den.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet hva du mener. Har dv 575 selv, fikk den idag faktisk. Dette er ikke et fenomen bare dv 575 har. Min pensjonerte HK dvd 10 ga meg samme opplevelse. Grunnen er nok at en surround forsterker gir mer kraft når du spiller i stereo i forhold til 5.1

Min HK AVR 7000 gir 5 x 100 5.1 og 2x 110 stereo.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er forskjellig innspillingsnivå på de to formatene DVD og CD det dreier seg om, som nevnt over.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •