Ny Blu-ray spiller? (Innhandlet Panasonic DMP-BDT330) [LØST]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Blu-ray spiller? (Innhandlet Panasonic DMP-BDT330) [LØST]

Hei folkens,
    Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av min første Blu-ray spiller, har ps3 men ønsker en egen en til film.
    Så jeg lurer på hva jeg burde velge?
    Finnes det en som støtter streaming fra pc?

Har ikke allverdens av penger, så blir ikke den beste på markedet.

Takk for all hjelp!

- Kim Andre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony 1100

500,- hos Elkjøp. Får ikke bedre.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker på DLNA streaming f.eks som ps3mediaserver til en ps3 ?

Hvis du planlegger og kjøre både bilde og lyd direkte til receiver eller tv trenger du ikke noe avansert noe, de flestes rimelige spillerne er faktiskt bedre enn ps3 på dette synes jeg (nå har jeg en gammal feit en og).

Første jeg finner på elkjøps sider sånn kjapt her og nå, er en
    Sony 3D Blu-ray-spiller BDP-S5100 - Elkjøp

Denne skulle ha både DLNA støtte, og netflix app innebygget (i tilleg til og spille av 3d\2d blueray seff )

Gidder ikke søke så forbanna grundig så fins mulig billigere, men jeg ville dobbelt sjekket de billigere om de faktiskt støtter nettverks streaming og ikke bare avspilling fra USB hardisk\pen.

Update:
    Kikka på Sony Blu-ray-spiller BDP-S1100 - Elkjøp og den har netflix, men ikke DLNA støtte.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt et par Blu-Ray spillere.og det merke jeg har hatt minst problemer med er Panasonic
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Du tenker på DLNA streaming f.eks som ps3mediaserver til en ps3 ?

Hvis du planlegger og kjøre både bilde og lyd direkte til receiver eller tv trenger du ikke noe avansert noe, de flestes rimelige spillerne er faktiskt bedre enn ps3 på dette synes jeg (nå har jeg en gammal feit en og).

Første jeg finner på elkjøps sider sånn kjapt her og nå, er en
    Sony 3D Blu-ray-spiller BDP-S5100 - Elkjøp

Denne skulle ha både DLNA støtte, og netflix app innebygget (i tilleg til og spille av 3d\2d blueray seff )

Gidder ikke søke så forbanna grundig så fins mulig billigere, men jeg ville dobbelt sjekket de billigere om de faktiskt støtter nettverks streaming og ikke bare avspilling fra USB hardisk\pen.

Update:
    Kikka på Sony Blu-ray-spiller BDP-S1100 - Elkjøp og den har netflix, men ikke DLNA støtte.
    Fine de to du kommer med. Det jeg likte at de har Netflix, det er genialt.
    Det jeg mente med streaming, som om jeg laster ned filmer på pcen, og kan bare spille de igjennom nettet liksom. Blir som ps3mediaserver. Vet ikke om det er noe som støtter noe slik som å bare dele filene localt på nettet og få de opp tilgjengelig til avspilling, jeg vet ikke jeg, derfor jeg spør. Er for å slippe å ha alt på minnepenner og stress.. Skal ha en NAS kjørende, så blir vell streaming fra den tenker jeg.

Iallefall, en spiller som har netflix, streaming fra NAS/PC.

Jeg har receiver med HDMI bakpå, så jeg har bare en hdmikabel opp til tv og resten blir bare direkte kobla med hdmi til receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal du glemme s110 og finne ut om sony bdp-s5100 passer lommeboka di. Gjør den ikke kjøp sony bdp-s3100. Du vil vel ha med wifi modulen ( den er tatt utav s4100).

Du har full klarhet hvordan du setter opp en slik Sony for å kjøre vudu, amazon rental, hulu plus og Netflix antar jeg?

Riktig satt opp kjører/ strømmer du jo 3D filmer i full HD fra Netflix med en slik s5100 vettu - og på fjernkontrollen, ned til høyre er en egen knapp for Netflix

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne
    Da skal du glemme s110 og finne ut om sony bdp-s5100 passer lommeboka di. Gjør den ikke kjøp sony bdp-s3100. Du vil vel ha med wifi modulen ( den er tatt utav s4100).

Du har full klarhet hvordan du setter opp en slik Sony for å kjøre vudu, amazon rental, hulu plus og Netflix antar jeg?

Riktig satt opp kjører/ strømmer du jo 3D filmer i full HD fra Netflix med en slik s5100 vettu - og på fjernkontrollen, ned til høyre er en egen knapp for Netflix
    Om ønsket er å bruke en NAS løsning eller mediaserver å streame fra er ikke Sony noe bra. I alle fall godtar S790 svært få formater fra mediaservere. Der må man kjøre USB rett i spilleren selv for enkle avi-filer. Det er for dårlig. Og så har man disse usannsynlig plagsomme sony-serverne som av en eller annen grunn ligger i mellom og sørger for at jeg må ta strømmen på spilleren før jeg bruker den for å beholde de amerikanske appene. Løste det ved å bruke receiverens strømuttak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Om ønsket er å bruke en NAS løsning eller mediaserver å streame fra er ikke Sony noe bra. I alle fall godtar S790 svært få formater fra mediaservere. Der må man kjøre USB rett i spilleren selv for enkle avi-filer. Det er for dårlig. Og så har man disse usannsynlig plagsomme sony-serverne som av en eller annen grunn ligger i mellom og sørger for at jeg må ta strømmen på spilleren før jeg bruker den for å beholde de amerikanske appene. Løste det ved å bruke receiverens strømuttak.

Den skjønte jeg ikke. Jeg har tydeligvis noe å lære, du beskriver noe som ikke er problem på min s790.

Kan du beskrive nærmere, gjerne med linker ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne
    Den skjønte jeg ikke. Jeg har tydeligvis noe å lære, du beskriver noe som ikke er problem på min s790.

Kan du beskrive nærmere, gjerne med linker ?
    Mediefiler er en ting man fort ser. Det er veldig begrenset hva spilleren finner av filer over nettverk. For eksempel en mappe med filmer jeg har på pcen. Den finner bare to av disse over nettverk, men fra en USB pinne finner den alle formatene selv om mappen ellers er den samme.

Verre er det at Sony benytter noe som kalles Provisioning Servers. Hadde problemer med at spilleren hver gang jeg slo den på gikk tilbake til norske apper, selv om jeg hadde satt DNS til Overplays DNS fast på spilleren. Ingen andre devicer har dette problemet. Kun Sonyspilleren. Fikk etter hvert isolert det ved å gå inn på System Settings og System Information. Når US apps nektet å komme opp viste det Provisioning Server Connection Status: Failed. Tok da strømmen på spilleren og plugget den til igjen, hvoretter samme status ble succeeded og appene kom opp. Hver gang spilleren ikke hadde vært i bruk på en dag forsvant de igjen, og provisioning server connection feilet. Nå er det ikke lenger et problem fordi spilleren får strømmen via receiveren, men så lenge strøm står på lager tydeligvis disse "spionserverne" eller hva de nå er problemer for meg.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 sin støtte for f.eks ps3media server bruker DLNA (samsung allshare er en annen DLNA applikasjon)

Nå har ikke jeg selv verdt borti noe annet enn ps3 sin DLNA implentering men om bd spillerne ikke er noe bedre så er de mildt sagt meget mangelfull.

Allshare på samsung tven min fungerer med langt fler filer i høyere oppløsning enn PS3'n gjør.

For og streame direkte fra nettverks løsninger så er nok det aller beste dedikerte avspillere som f.eks boxee eller popcorn hour et langt bedre alternativ, eller som jeg og mange andre har gjør, plugg en hdmi kabel rett fra pcen til receiver og kjør XBMC.

PS3media server vil fungere med praktiskt talt alle DLNA motagere så om BD spillern har støtte for DLNA så er det bare og kjøre på, hvis ikke den har dette så er det nok kun støtte for avspilling via USB og Blueray.

Enste grunn til at jeg linka til Sony spillere var rett og slett for at jeg ikke gadd og google opp noen andre :P

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig til diskusjon oO

Lefdal

Vet ikke om kjøre optisk på lyd er bedre enn sammen med bilde på hdmi?

EDIT: Linket til 2 spillere, trenger nesten litt bedre veiledning enn en diskusjon...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic DMP-BDT220 er et sikkert kjøp. Og i tillegg er det jo greit med tredve dagers åpent kjøp om du ikke skulle være fornøyd

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Går til innkjøp i morgen, men står mellom 2 spillere,

Sony 3D Blu-ray-spiller BDP-S5100

og

Panasonic 3D Blu-ray-spiller DMP-BDT230EG

Ser noen forskjeller:

Progressive skan
    Sony: Nei
    Panasonic: Ja

D/A Converter (DAC) bilde
    Sony: 54MHz/12bit
    Panasonic: 108Mhz/12bit

D/A Converter (DAC) lyd
    Sony: 192kHz/24bit
    Panasonic: 192kHz/32bit

Hva er forskjellen på alt dette, er det noe å tenke på?

Panasonic'en har Digital optical, mens Sony sin kun har Digital lydutgang (koaksial). Er det egentlig noe poeng å kjøre lyd via optisk, eller er like greit nå å kjøre både lyd og bilde i HDMI?

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger du til en hundrings å venter et par uker får du 2013 modellen...

Panasonic 3D Blu-ray-spiller DMP-BDT230EG - Lefdal

Ellers kan du få modellen over til samme pris:
    Komplett.no - Panasonic DMP-BDT320 3D Blu-ray spiller
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående og kjøre lyden via optiskt vil du ikke kunne ta nytte av HD formatene.

Er ikke et spørsmål om båndbredde, men siden det ikke er toveis kommunikasjon i de gamle optiske kablene har den ikke HDCP støtte.

Så siden film bransjen er noen paranoide idioter er via HDMI eneste støttede måten for HD lyd formater enn så lenge :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de flestes rimelige spillerne er faktiskt bedre enn ps3 på dette synes jeg (nå har jeg en gammal feit en og).
    Mener å ha hørt at de gamle feite PS3'ene (60 gb) hadde en forholdsvis bra BluRay-spiller? De begynner riktig nok å bli noen år gamle nå da men

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tjommi
    Mener å ha hørt at de gamle feite PS3'ene (60 gb) hadde en forholdsvis bra BluRay-spiller? De begynner riktig nok å bli noen år gamle nå da men
    Sikkert helt bra drev i de, men bestemte meg selv for og prøve ut en billig dedikert en siden jeg fant ut at den fete ps3'n ikke kan bitstreame HD lyden, og jeg satser heller på at dekodern i receivern er 'litt' mer egna for jobben.

Også er ikke gamle (eller de nye ps3'ene for den saks skyld) særlig stille gående.
    Men kan kanskje bare være sugesjon men syns selv den billige phillipsen min har litt bedre bilde også, eller kanskje rett og slett bare gjør mindre med det.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slim versjonen er vel den beste av de når det gjelder bluray Mener den er oppgradert på den fronten.

Når det er sagt, er det dessverre sinnsykt mange som ikke har satt opp ps3'n riktig. Er jo himmel og hav forskjell.

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Legger du til en hundrings å venter et par uker får du 2013 modellen...

Panasonic 3D Blu-ray-spiller DMP-BDT230EG - Lefdal

Ellers kan du få modellen over til samme pris:
    Komplett.no - Panasonic DMP-BDT320 3D Blu-ray spiller
    Jeg har sett på den, og kan egentlig ikke se noe vits å skulle vente på den. Den har utrolig lite forandret, greit den veien 0,1kg mindre, men er måte på xD Og om den skulle være så ny, hvorfor støtter den da ikke 4k? oO

Angående og kjøre lyden via optiskt vil du ikke kunne ta nytte av HD formatene.

Er ikke et spørsmål om båndbredde, men siden det ikke er toveis kommunikasjon i de gamle optiske kablene har den ikke HDCP støtte.

Så siden film bransjen er noen paranoide idioter er via HDMI eneste støttede måten for HD lyd formater enn så lenge :-(
    Takk for godt svar. Dette viste jeg ikke. Har kjørt nå HDMI på bilde og optisk på lyd fra min PS3 (Phat 40GB), så da betyr det da at jeg har hatt dårligere lyd, enn jeg kunne hatt da.(?)

Kan dere være så greie å gi F*** å gå OF ?!!! Jeg har ps3 og ønsker å gå over til egen maskin for film. Hvorfor pokker kommer du med dette, når det har INGENTING med det jeg spør etter, verken i første post, eller i min siste post? oO
    Jeg har tanker om å handle en av spillerne i morgen, og trenger innspill på hvem av de 2 jeg evt burde velge? Jeg har null interesse å vite om ps3'en har bra eller dårlig blu-ray spiller...... Håpløst at det er så mange OF-folk her på forumet... -.-

Noen andre som kan komme med noe fornuftig?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avspilling for blueray er det som jeg skjønner Gorm, ganske lite forskjeller ute og går om du kjører både lyd og bilde via HDMI siden bilde/lyd skal dekodes av Tv/receiver eller en av delene.

Dermed kommer man ned til slike ekstra ting som streaming støtte og netflix etc.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •