blu-ray spiller, hvilken prisklasse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

blu-ray spiller, hvilken prisklasse?

heisann.
    om 3 uker skal jeg kjøpe min første blu-ray spiller, og innser at jeg kan fint lite om det meste som er film/tv relatert.

jeg har ingen planer om en hjemmekino, men kunne tenkt meg å oppgradere lyden litt fra de kjipe innebygde tv høyttalerene.
    så hvor går grensen mellom for billig, og god nok for en god filmopplevelse en gang i blant?

jeg ser at soundgarden har harman kardon bdp-10 til 1500kr, den hadde kanskje vært en god kandidat?(men om tilbudet varer i 3 uker til er en annen sak)

ps. jeg trenger ikke opptaker, nedlasting, streaming, kommer heller ikke bli brukt til musikk eller andre kilder.
    er bare ute etter en enkel blu-ray avspiller.

takk.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel styre langt unna harman kardon bdp-10
    Spilleren er fra 2009......kostet nesten 5 lapper da men langt fra noen bra bd spiller.
    At den nå etter alle år har havnet ned på 1495,- vil etter min mening være at du får bedre spiller ved andre valg for ca 1500,- enn den gamle HK.

Dumt det er slik men HFK , Soundgaren med flere setter ikke utgående produkter med bra tilbud..........så de blir sittende igjen med Vintage utstyr som etter mange år ligger nedstøvet på lager og legges frem til kunder som kupp.

Generelt kan man dele bd spiller priser og video ytelse opp i 3 kategorier ved pris på nye produkter
    (er produkt utgående så vil jo prisen settes ned )

De enkle fra 300-ca 2000,- kr

De litt mere påkostet fra ca 2000,- til 5000,-

De beste fra 5000,- til 22000,-

men dette er generelt og ingen fasit.

Bruker man HDMI til prosessor/reciver for lyd spiller det liten rolle hvem spiller man kjøper innenfor disse kategoriene

Bruker man analoge utganger fra spille vil også hvor påkostet den analoge lyden er følge de 3 kategorier

De aller fleste kjøper spiller i første kategori og er meget fornøyd med sitt kjøp
    Kanskje du skal starte der med en Sony , Samsung eller Panasonic spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony bdp-s4100

995.- Elkjøp. Får ikke bedre.

HD 3D, Wi Fi, netflix, vudu, dvd oppskalering og nettleser

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber du for Sony?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jobber du for Sony?

Nei

Jeg har lagt ned mye arbeid i akkurat OP spurte om.

For meg var valget enkelt. Sony blurayspiller er de ENESTE som spiller SACD i prisklassen opp til 2500,- Ingen av Panasonic gjør det.

Så var det å lese alt om Sony bluray spillere. Jeg landet fort på S590. Innebygd wifi som den eneste av 'billigspillerne" gjorde utslaget.

Det ble den dyreste, S790, 2500,- altfor dyrt egentlig. Men jeg har aldri angret. Lynrask oppstart, lydløs drift, innebygd wifi, alle mulig slags apper som youtube, netflix, hulu, vudu og en liten fin diskret spiller med dobbel hdmi og usb 2 -- da var jeg solgt. Den har jo 4k oppskalering også, perfekt for OLED tv jeg skal kjøpe i 2016, den på 80". Den greier nok ikke Sony å lage, det blir nok en Samsung, se på den lekre 75 tommeren som er i salg nå

Jeg kjøpte før påske enda en Sony, den helt nye s5100. Stort sett lik 790, en forbedret 590, som raskere start og mindre boks.

Ang 4100 - det er 5100 uten innebygd wifi. Har du mulighet for å sette spilleren ved ruteren og en kort dropkabel, sparer du noen kroner på det.

S1100 - vel, den er jo billig, men gjør sikkert grei jobb med strømming av Netflix og Vudu i full HD. Er vel ikke sikker på om avspilling av bluray er på høyde med s5100?

Så, da har flere fått høre hva jeg har funnet ut. Sony plasserer seg som et av de beste valg for spillere unde 2000,- for meg det eneste pga super audio cd jeg har.

Ps
    Selvfølgelig skulle jeg kjøpt Oppo. Men de er for alt for kostbare for meg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Sony lager gode BD spillere, men de er ikke de beste...
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Sony lager gode BD spillere, men de er ikke de beste...
    Nå var ikke meningen min å kåre den beste,
    Men kun den beste verdien for våre surt inntjente penger.

Jeg framsetter herved sony s5100. Kom gjerne med innvendninger

Jeg har ikke nevnt Sony s3100. Fyllmasse fra Sony? Eller en billigspiller verdt å se på?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne
    Sony bdp-s4100

995.- Elkjøp. Får ikke bedre.

HD 3D, Wi Fi, netflix, vudu, dvd oppskalering og nettleser
    Ikke for å kverulere...
    Mvh Andreas

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på beskrivelsen din vil jeg faktisk gå litt i mot strømmen her og foreslå nå så enkelt som Playstation 3.

Den er superenkel i bruk, den er superenkel å oppdatere, den gir deg muligheten til å spille, og den har også f.eks. Netflix om du en dag skulle ønske å ta i bruk dette.

I tillegg kan dens fåes for en slikk og ingenting på bruktmarkedet, og da gjerne med en drøss med spill.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å kverulere...
    S1100 er en "simple design" - de andre 4 er "premium design" med quick load og quick start (check - s790 er lynrask, mye kjappere enn feks Oppo).

S1100, S3100, s5100 og s790 har innebygd wifi, s4100 ikke (wifi ready) en spesiell modell for Europa (uk)

S1100 og S3100 har EN usb 2. De andre har TO.

S5100 og S790 har 2d til 3d konvertering.

S790 har i tillegg dual core cpu, skype og 4k.
    Og selvfølgelig på en slik high end dobbel hdmi, audio ut (rca) og 2 dig out, både coax og optisk - dette har ingen av de andre tre.

Kverulere ???
    Neida

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken tv har du?
    Selv har jeg panasonic b-r. Veldig fornøyd! Har panasonic tv også og de to jobber sammen da med 1 felles fjernkontroll som er veldig kjekt. Vil tro andre merker har det slik også... Et tips

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Hvilken tv har du?
    Selv har jeg panasonic b-r. Veldig fornøyd! Har panasonic tv også og de to jobber sammen da med 1 felles fjernkontroll som er veldig kjekt. Vil tro andre merker har det slik også... Et tips

Jeg har Samsung 6 serie plasma 51" akkurat nå, mens jeg venter på oled.

Den styrer jeg med Sony s 790 fjernkontrollen ....

Hdmi er sannelig kjekt

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To spillere i rimelig prisklasse som gjør det bra i det meste av tester:

Sony S790: Sony BDP-S790 - 3D Blu-ray-spiller med 4K-oppskalering

og

Panasonic BDT500: MPX.no - Panasonic DMP-BDT500 3D Blu-ray spiller

Disse er utstyrt med det meste av det en vanlig bruker trenger, har bedre kvalitet enn billigspillere i lavere prisklasse og har så bra bilde at det er lurere å bruke pengene på andre ting fremfor mye dyrere spillere... Tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke fatte at noen oppegående mennesker fremdeles ikke har insett fadesene til Panasonic, især BDT 500

Beklager, men jeg blir bare litt revet med når det gjelder Panasonic, de har jo svært gode spillere bildemessig, men

A. Svindyr touchpad fjernkontroll
    B. Kjører de Netflix ??
    C. Kjører ikke DVD Audio og slett ikke SACD
    D. Menysystemet, et front end system du må bla ned i for å finne fram
    ( sony går rett på siste brukte tjeneste når du skrur på den)
    E. Problem med avspilling av nye bluray titler, blir dog delvis fikset i ny hardware.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke fatte at noen oppegående mennesker fremdeles ikke har insett fadesene til Panasonic, især BDT 500

Beklager, men jeg blir bare litt revet med når det gjelder Panasonic, de har jo svært gode spillere bildemessig, men

B. Kjører de Netflix ??
    E. Problem med avspilling av nye bluray titler, blir dog delvis fikset i ny hardware.
    Bra jeg kjøpte Sonyen da Selv om et par av de tingene du lister opp her ikke ville vært et problem for min del... Hadde lest gode tester av begge disse spillerne.

Kan ellers nevne at Panasonic-skjermen min slår seg på automatisk når jeg starter Sony-spilleren, så enig i at det med fjernkontroll ikke trenger å være et argument for å kjøpe samme merke.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Med tanke på beskrivelsen din vil jeg faktisk gå litt i mot strømmen her og foreslå nå så enkelt som Playstation 3.

Den er superenkel i bruk, den er superenkel å oppdatere, den gir deg muligheten til å spille, og den har også f.eks. Netflix om du en dag skulle ønske å ta i bruk dette.

I tillegg kan dens fåes for en slikk og ingenting på bruktmarkedet, og da gjerne med en drøss med spill.
    Vurderte den som spiller jeg og. Men droppet det da jeg skjønte at man ikke får HD lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse

Eh...når ble denne superenkel i bruk? Mulig jeg er for gammal,men har testa ungenes og uten skikkelig fjernkontroll er det jo et mareritt. sitte med spillkonsoll å styre er jo bare for "spillegale" , he he.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B. Kjører de Netflix ??
    Jøss, her var mye ukritisk synsing:

A. Svindyr touchpad fjernkontroll? Fjernkontrollen følger jo med, så hva er svindyrt med den? Men fjernkontrollen er ikke spesielt god, så jeg bruker faktisk fjernkontrollen til TVn for å operere den.
    B. Kjører de Netflix ? Ja visst
    C. Kjører ikke DVD Audio og slett ikke SACD? Nei, heldigvis at de ikke har brukt pengene på dette formatet. Jeg har den muligheten på en Cambridge 751, men DVD-audio og SACD er det nesten ti år siden jeg har brukt. Hvorfor bruke ressurser på "døde" formater, som "massene" ikke bryr seg om?
    D. Menysystemet: Javisst - fungerer helt OK.
    E. Problem med avspilling:Nei, ikke noe mer enn andre merker. Men prøv en Pioneer, så vil du kunne få problemer med flere discer.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du om det, skal ikke legge to kniver i kors for slike forstokkete syn på en reel Hi fi verden.

Hva skal vi med HD video? Hva skal vi med dts source signal? Hvorfor kjøper vi ringenes herre, remastret med HD lyd?

Massene vil fint klare seg med dvd og stereo lyd, fra en Pioneer hard disc recorder, kjøpt på Fretex for 50,-

Men noen få, jeg har ikke sett mange i dette ærverdige forum, synes hifi og en bedre hjemmekino er litt moro.

Da blir det tamt med sd DVD og dolby 2 kanals lyd.

Derfor kjøper nå jeg bluray disker med litt bedre lyd. Og SACD, som tok en pause 2006 da bluray diskene. Noen vil sikkert huske den første feature filmen på BD, Fifth element med Bruce Willis. Året etter kom den i remastret utgave, ver 1 var dårlig

SACD er heldigvis tilbake for fullt, især klassisk med mye norsk! Elton John har klemt ut sin katalog, og vi har også mye nytt fra Pink Floyd og Mark Knopfler. Nylig kom Cristine, svensk jazz, med en perle.

Å påstå at sacd er dødt viser bare hvor lite påståeren værer de aktuelle forhold i hifi verdenen anno 2013. Hvorfor får vi nå alle gaml sd DVd utpå bluray? Hvorfor kommer MYE musikk nå på SACD? Det er som renessansen for vinyl, vi ønsker best mulig kvalitet i lyd og bilde når vi nå først har kjøpt dette 7.1 stereoanlegget.

Men som sagt, naboen leser se og hør, jeg er ikke ute etter å diktere noens vaner til bedre tanker og kvalitet

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S1100 er en "simple design" - de andre 4 er "premium design" med quick load og quick start (check - s790 er lynrask, mye kjappere enn feks Oppo).
    Tull

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •