Denon DVD 2910, mine erfaringer. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg skal velge tekst på en film etter at den er satt igang, så står det bare unknown på alle utenom engelsk og sikkert tysk osv. Problemet er at det kan ta sin tid med å finne den norske. Er det slik det er meningen at det skal fungere?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå vil jeg ikke anbefale bruk av enhanced blacklevel uansett, men det er flere som er fornøyd med denne kombinasjonen ( plasmaboy for eksempel ).

Folk har forskjellig smak og behov, heldigvis :wink:
    Hva er negativt med enhanced blacklevel-funksjonen? Så i testen av PT-AE700 i DVD & Hjemmekino at den produserte bra resultater på den, men den fungerer kanskje ikke like bra på projektorer med bedre svartnivå i utgangspunktet?

Og er det kun 3910 som har denne funksjonen, eller fins den på 2910 og 1910 også?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pronlemet med enhanced blacklevel er som med så mange andre slike forbedringer er at mange av de gjør mer skade enn nytte.

Enhanced blacklevel fungerer omtrent som loudness, det vil si den "hjelper til" å lage ekstra sortnivå slik som loudness gir mere bass til små høyttalere.

Hvis høyttalerene dine klarer å lage bass uten blir ikke lyden noe bedre av å bruke loudness.

Slik er det med enhanced blacklevel også, hvis projectoren har tilstrekkelig sortnivå blir det ikke noe bedre bilde av å bruke slike hjelpemidler.

Det blir kanskje sortere men blir det bedre?

Når enhanced black level i tillegg klipper sortnivået, så synes ikke jeg det er så "enhanced" at det gjør noe.

Hvis du ser på forumet så har man en liknende diskusjon rundt d-pic funksjonen på 3910.

Men, på LCD projectorer som trenger hjelp med sortnivået slik små høyttalere trenger hjelp til bassen kan det ha noe for seg.

Alle DVD spillerene til Denon med DVI har denne funksjonen, det har de fleste DVD spillere med DVI, men merkene har gjerne forskjellig navn på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp prøvd å koble opp en 1910 med en panasonic pt-ae700. Har en 12meter supra hdmi-hdmi kabel med dvi overgang i dvd enden. jeg vet at dette kan være i lengste laget for dvi. Problemet er at jeg ikke får bilde i det heletatt. Funker med komponent (progressivt) og kompositt. Finnes det noen innstillinger for å "enable" hdmi på denon spilleren?

Håper på raskt svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en liten "dvi" knapp på spilleren som ble oversett i kampens hete

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er i hvertfall kjempefornøyd med 2910. lurte litt på 3910, men fant ut at den ikke var verdt 3500,- ekstra (til mitt oppsett) - selv om det mer skjermede og solide kabinettet ikke hadde vært å forakte.

i forhold til Pioneer DV-575A er 2910 i en helt annen klasse, en annen dimensjon faktisk. jeg hadde absolutt ikke regnet med så store forskjeller - og dette er forskjeller via komponent (begge to ble testet via komponent). alt, skarphet, farger, støy, er bedre på 2910. dårligere utgivelser ala 21 Jump Street (sone 1) ble et hav bedre med 2910 enn 575A, mye mindre støy, færre "maurtuer" og mindre "blur".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv i desember kjøpt meg Optoma H57, og Denon 2910 og bruker DVI kabel mellom disse.
    Først og fremst bet jeg merke i hvor klart og tydelig bilde ble selv på små detaljer. Så ble eg imponert av 1920 x 1080 x 60Hz (sånn ca) som poppa opp som informasjon hver gang eg slo på ein dvd-film.
    Er kjempefornøyd med kjøpet og har til nå ikke opplevd noe negativt med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 2910

Hei!
    Vurdrer å gå til innkjøp av denne DVD-spilleren(Denon 2910). Den er jo grundig testet og diskutert her, men har noen erfaringer med hvordan den spiller forskjellige brente plater og da spesielt brente dvdplater DVD-R/DVD+R osv.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon 2910

Sitat Opprinnelig postet av stimos
    Hei!
    Vurdrer å gå til innkjøp av denne DVD-spilleren(Denon 2910). Den er jo grundig testet og diskutert her, men har noen erfaringer med hvordan den spiller forskjellige brente plater og da spesielt brente dvdplater DVD-R/DVD+R osv.
    Har aldri møtt på problemer med brente plater for min del. Er svært godt fornøyd.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon 2910

Sitat Opprinnelig postet av stimos
    Hei!
    Har heller ikke noen problemer med min. Spiller dessuten veldig bra på musikk/vanlig CD........ :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen spesielle problemer her, bortsett fra ett merke med CD-R på høy brennehastighet.

Ikke spesielle problemer med riper ol, heller.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •