hvilke blu ray spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvilke blu ray spiller?

Hei. Driver å koser meg med å sette opp ny stua mi om dagen. Har kjøpt meg en sony 55hx855. En denon avr3313 og to b&w dm683. Skal oppgradere til 5.1 når jeg syns jeg kan bruke noen laken til. Men da er spmet. Hvor mye burde jeg legge i en br spiller? Og hvilket merke/type burde jeg gå for? Blir nesten halv svimmel av alle spillerne å velge i

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det generelle er at spillere med sepparat video prosessor yter bedre bilde enn de med bare en hovedprosessor der video prosessoren er intergrert

Bruker man HDMI til lyd spiller generelt ingen rolle hvem type spiller

Skal du bruke analoge utganger på bd spiller vil DAC og konstruksjon rundt den analoge lyd signaturen være forskjellig
    (hva lytter liker, passer til øvrig utstyr, lytterom ....her er det ingen fasit )

Ytelse ,tilkoplingsmuligheter , funksjoner , avspillinstøtte man ønsker er så mangt........noen punkter har jeg skrevet.....man får ingen spillere med alt så man må ta for seg de punkter man mener er viktige og se om noen spillere kan oppfylle det mest av ønsker.

Hva tenker man om spiller man skal kjøpe
    .....eksempler er dlna/skype/usb tastatur/ hdmi innganger for bedre bilde fra kabel satelitt rikstv eller andre eksterne kilder/ 2 eller 1 HDMI utgang...type lydmulighet ved samtidig begge hdmi ut/tv tuner og opptaksmulighet med intergrert harddisk/dac ytelse/video prosessor ytelse/hdmi cec(kuro , bravia osv)/pris/stream mulighet som netflix spotify internet radio hbo osv/software oppfølging fra produsent/app styring/tenker man at spiller skal beholdes en god stund eller bytte gjevnlig(feks hvert år) , tekst flytting , hvor mye bildejusteringsmuligheter og hvor bra/ usb optisk coax innganger / optisk coax utganger/hvor rask bør spiller være i oppstart disc load og manøvrering i filer til dlna usb osv/ dimme funksjoner spiller display/belyste knotter på fjernkontroll/størst mulighet til fremtidige nye stream apps blir lagt til spiller (det er forskjell der noen har større sansynlighet til og få flere ...andre liten sjangse for flere..eller forbedring av de som allerede er i spiller) / zoom bilde eller andre bilde endringsfunksjoner / source direct mulighet / 3D avspilling/4k scalering / 2d til 3d convertering / HD link / PQLS / denon link/ regionfri bd dvd / sacd mulighet / HDMI DSD / DSD DAC i bd spiller/ dvda mulighet / SMB overføring / MHL inngang for mobil eller roku stick /iphone docking/ RS232 / 7.1 multichannel analog / fargeconverteringen på spiller/ hodetelefon utgang med intergret amp / hvem container mappetyper filformat og codec støttes på disc , nettverk usb / Audio return channel ..ARC/ byggkvalitet finish/mulighet for og bruke bd spiller som forforsterker / bilde kalibreringsmuligheter og lagringsmuligheter til flere med bd spiller/hvor enkel spiller er i meny manøvrering og hvem og hvor mange funksjoner kan man også endre under selve avspillingen/Vertical Stretch mulighet/ PAL NTSC convertering/ Extern IR mulighet/kan ikke spiller ha Cinavia bør man kjøpe en uten .............. + + + + + + +

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal være helt erlig så ble jeg ikke ett kvekk klokere av det der, ble bare ennå litt svimlere. Det er jo det som er problemet. Jeg veit ikke hva jeg egentlig trenger og vil ha. Er det best å kjøre lyd via hdmi eller analogt det er jo så lattelig mye å velge i å.... ja.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minst mulig... Prøv en av LG sine.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er ganske bra(har den selv)Panasonic DMP-BDT320 3D Blu-ray spiller
    Komplett.no - Panasonic DMP-BDT320 3D Blu-ray spiller
    Enkel og grei spiller som har det meste,og som ikke koster så alt for mye
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vil også si at LG BP620N er meget bra. Eier selv en BP220N (låner egentlig) og er forbauset og kjempefornøyd utfra hva denne klarer.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg landet på en panasonic bdt 500 fra elkjøp til 2700.

det eneste jeg har å plukke på er fjernkontrollen, men det er lett å fikse

Panasonic DMP-BDT500 | Lyd & Bilde

Panasonic DMP-BDT500 review from the experts at whathifi.com

kjempe fornøyd med lyd og bilde. Et godt løft fra min gml ps3 på BD film.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg landet på en panasonic bdt 500 fra elkjøp til 2700.
    Et meget godt valg! Som alle andre nye spillere har den cinavia sperren, men lyd og bilde er såpass bra at den kun overgås av de dyrere Oppo-spillerne (samt andre som bruker Mediatek-plattformen).

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den duger og er en bang for buck spiller, ihvert fall på mitt oppsett.
    Jeg måtte google cinavia sperren, har ikke fått med meg det oppstyret

eneste utover fjernkontrollen som jeg glemte, er at den er en 'korting' Akkurat som min marantz spiller. Muligens et lite drawback om man vil ha den under en forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •