blu ray spiller uten den forbannade cinavia sperren

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

blu ray spiller uten den forbannade cinavia sperren

har nå to sony spillere som er noen år... men har nok likevell sneket seg inn den ***** sperra..

stemmer det at absolutt alle spillere som blir solgt i dag har denne sperren?

og Cinavia har pålagt alle bd spillere produsert fra Feb 2012 til og ha det?

så da er det og fak i brukt da...
    men likevell så må en vel ha noen som ikke blitt oppdatert nylig? blir ikke lett dette men..

noen som har noen til salgs ?, som ikke har blitt firmware oppdatert

takker

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har tidligere forsøkt å få igang en tråd om dette, men da var det ingen interesse. Men altså, her kommer noen nyere spillere som ikke har dette:

Bluray players/media players that DO NOT contain Cinavia:

LG BD550 latest BD.8.31.339.C firmware, some firmwares earlier than 300.C contained cinavia
    LG BD560 latest BD.8.31.339.C firmware, some firmwares earlier than 300.C contained cinavia
    LG BD570 latest BD.8.31.339.C firmware, some firmwares earlier than 300.C contained cinavia
    Samsung BD-P1590 latest firmware v2.13 and older
    Samsung BD-C5900-XAA firmware BSP-C6900WWB-1019.1 and older
    Samsung BD-C6900 up until firmware version BSP-C6900WWB-1018.1
    Sony BDP-S300 firmware v5.30 and older (unknown if v5.40 is protected)
    Sony BDP-S301 firmware v5.30 and older (unknown if v5.40 is protected)
    Sony BDP-S360 latest firmware 007 and older
    Sony BDP-S370 firmware M03.R.315 and older
    Sony BDP-S550 latest firmware 020 and older
    Sony BDP-S560 latest firmware 007 and older
    Sony BDP-S570 firmware M04.R.624 and older
    Sony BDP-N460 firmware M02.R.123 and older
    Sony BDP-CX960 firmware v013 and older
    Oppo BDP-80 - All firmware versions. The player doesn't require Cinavia under its licensing and doesn't support it.
    Oppo BDP-83 - All firmware versions. The player doesn't require Cinavia under its licensing and doesn't support it.
    Oppo BDP-83 SE - All firmware versions. The player doesn't require Cinavia under its licensing and doesn't support it.
    Oppo BDP-93 - All firmware versions. The player doesn't require Cinavia under its licensing and doesn't support it.
    Oppo BDP-95 - All firmware versions. The player doesn't require Cinavia under its licensing and doesn't support it.
    Panasonic DMP-BD85 - firmware v1.70 dated 2010/10/15 and older
    Panasonic DMP-BDT350 - firmware v1.73 dated November 22, 2010 and older
    Panasonic SC-BT230 firmware 1.50 and older
    Philips BDP9600 firmware 1.53
    Pioneer BDP-51FD and BDP-05FD firmware v1.70
    Pioneer BDP-320 V3.70 firmware and older
    Western Digital WD TV HD Media Player 1st Gen - model: WDAVN00 (latest FW v1.03.01 and older)
    Western Digital WD TV HD Media Player 2nd Gen - model: WDBABF0000NBK-NESN (firmware 1.01.70 and older)
    Western Digital WD TV Live HD Media Player 1st Gen - model: WDBAAN0000NBK (latest beta Firmware v1.03.35 and older)
    Western Digital WD TV Live Plus HD Media Player 1st Gen - model: WDBABX0000NBK (latest Firmware v1.03.29 and older)
    Vizio VBR100 firmware unknown

link: Cinavia Protected Disks and Blu-ray Players (disks and players ONLY) - SlySoft Forum

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillerene du nevner Haugen er fra litt gamle til eldgamle (hovedsakelig fra 2007-2010)
    Er ikke noe galt med det men så ikke folk tror dette er ganske nye spillere

Cinavia er obligatorisk for alle BD spillere produsert etter 1 Februar 2012
    AACS Announces Schedule for the Inclusion of Cinavia in Blu-ray Disc Players

Av eldre spillere (før Feb 2012) skal vel disse være noen få som har Cinavia
    Playstation 3 (fw: 3.10 eller høyere)
    Marantz UD5005 UD7006
    Denon DBP-1611UD
    mulig noen Samsung Dxxxx modeller har cinavia (D modeller er vel fra 2011)

i hovedsak tipper jeg de fleste spillere før Feb 2012 ikke vil ha mulighet til Cinavia oppdatering med firmware.
    (det koster og legge cinavia til bd spiller (royalties) og de aller fleste produsentene la ikke til cinavia mulighet før de måtte)

1. Cinavia is only necessary if you send your "player" to BDA for licensing after 1 February.
    If the player was licensed before 1 February and you decide to sell it at any time (even next year), so there is no reason to implement Cinavia.

2. Some players licensed by February 1 could still escape without implementing Cinavia. They may require the submission that Cinavia is implemented. BDA licensing problems after putting the player through the certification process (basically run some tests). But to get a specific test flow into the certification test is a long drawn out process. Some industry insiders told me (unofficially, of course) that Cinavia testing test streams can take 6-8 months or more to be officially added to the certification process. So could even Blu-ray players with Cinavia get certified by BDA in this manner. Of course, big names like Sony and Samsung are not going to do it, but I fully expect small name manufacturers to skimp on Cinavia only license costs.

Cinavia er ikke stort problem ennå da få disc har Cinavia
    Hvor stort problem der fim er filmet på kino og lagt ut til P2P og avspillt på en Cinavia BD spiller vet jeg ikke.........
    er jo i hovedsak dette Cinavia dreier seg om....kino film beskyttet med cinavia for og påvirke en piratkopiert film ved avspilling i en Cinavia BD spiller.........

bd disc beskyttet med cinavia for at bd kopien skal påvirkes ved avspilling i en cinavia beskyttet bd spiller...

Cinavia , Managed Copy , Analog Sunset
    Føler de til nå føler seg frem og tester....er helt sikker på at vi om få år får andre typer avspillere (bruker/avspillingskontroll).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det da slik og forstå at disse oppoene i listen her ikke har cinavia og kan ikke få det gjennom firmware oppdateringer?

for oppo er vel bra merke.?

piooner sitt tidligere flaggskip PIONEER LX 71 er jo en del til salgs nå som en få for en billig penge.. vil tro den fortsatt er en bra spiller?
    selv om den er noen år..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    er det da slik og forstå at disse oppoene i listen her ikke har cinavia og kan ikke få det gjennom firmware oppdateringer
    Oppo har selv sagt at de aldri vil legge til Cinavia på spillere som er eldre enn den pålagte Cinavia (Feb 2012)
    (oppo (93/95) spillerene er fra 2010)

Oppo 93 er bra men ikke lett og få tak i ny.(men kan gå..Oppo BDP-93 | Region Free DVD Blu-ray Player ....tipper litt under 4 lapper totalt)
    Tilsvarende spiller man ennå kan få kjøpt ny er denne (som er satt ned noen hundrelapper)
    CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
    er det ikke lagt inn nyere firmware enn September 2011 i den avspiller den også DVD.ISO , BD.ISO , DVDA.ISO
    (da må man huske på og ikke oppdatere spilleren når man kjøper den ...ellers mister man ISO mulighetene .....)

også en Oppo 93/95 kan avspille DVD.ISO , BD.ISO , DVDA.ISO om den ikke er oppdatert med Mars 2012 firmware

Digitalt vil en Cambridge 651 og Oppo 93 yte det samme (HDMI)
    Eneste forskjell på spillerene der de ikke er oppdatert så de mister ISO er i hovedsak..........oppo har bakbelyst fjernkontroll(cambridge ikke).......oppo kan man regulere display lys spiller med fjernkontroll (med cambridge må man inn i meny)....oppo kan man flytte undertekst under avspilling (cambridge tror jeg man må stoppe filmen )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt om dette Cinavia før jeg - mulig jeg ikke er berørt siden BD-spilleren min er ganske gammel (Sony s550).

Vises Cinavia med et vannmerke på tvskjermen ved avspilling av orginale BD-disker kjøpt i butikk, eller hva er det Cinavia gjør?
    Gjelder det alle filmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer jeg også på... har en ps3 160gb samt en rimlig ny sony bd 3d spiller (husker ikke betegnelsen dog) og er dete en slaks sperre på brente/copy filmer eller hva er det for no?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Aldri hørt om dette Cinavia før jeg .
    Vises Cinavia med et vannmerke på tvskjermen ved avspilling av orginal BD-disker kjøpt i butikk, eller hva er det Cinavia gjør?

Cinavia Consumer Information Center

Cinavia-teknologi

Cinavia-meldinger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillerene du nevner Haugen er fra litt gamle til eldgamle (hovedsakelig fra 2007-2010)
    Hallo. Dette vet jeg jo godt. Det er bare det at vedkommende spurte om noen har spillere uten Cinavia til salgs og da mener ha jo brukt?

Jeg ville selv ha gått for en Oppo 93/95 av de nevnte spillerne, men jeg har også en Panasonic DMP-310 som er uten Cinavia og som fungerer helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for mange tilbakemeldinger...

hvis det er som har en bra spiller de skulle solgt så si fra så gjør det ikke noe om den er noen år.. bare den ikke har cinavia..
    enten de nevnte oppo eller andre..
    så hvis noen vet om en så bare si fra...

men så da virker det jo som da solgte nye i dag kan komme uten cinavia..?
    virker jo slik da ut i fra dette:

Oppo har selv sagt at de aldri vil legge til Cinavia på spillere som er eldre enn den pålagte Cinavia (Feb 2012)
    (oppo (93/95) spillerene er fra 2010)

Oppo 93 er bra men ikke lett og få tak i ny.(men kan gå..Oppo BDP-93 | Region Free DVD Blu-ray Player ....tipper litt under 4 lapper totalt)
    Tilsvarende spiller man ennå kan få kjøpt ny er denne (som er satt ned noen hundrelapper)
    CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
    er det ikke lagt inn nyere firmware enn September 2011 i den avspiller den også DVD.ISO , BD.ISO , DVDA.ISO
    (da må man huske på og ikke oppdatere spilleren når man kjøper den ...ellers mister man ISO mulighetene .....)

også en Oppo 93/95 kan avspille DVD.ISO , BD.ISO , DVDA.ISO om den ikke er oppdatert med Mars 2012 firmware

Digitalt vil en Cambridge 651 og Oppo 93 yte det samme (HDMI)
    Eneste forskjell på spillerene der de ikke er oppdatert så de mister ISO er i hovedsak..........oppo har bakbelyst fjernkontroll(cambridge ikke).......oppo kan man regulere display lys spiller med fjernkontroll (med cambridge må man inn i meny)....oppo kan man flytte undertekst under avspilling (cambridge tror jeg man må stoppe filmen )

eller er dette utgåtte eller utgående modeller? CAMBRIDGE Azur 651BD selges vel enda så i allefall

men når det gjelder denne : CAMBRIDGE Azur 651BD som ble nevnt. denne blir nå solgt til 4-5 tusen... hvordan vet dere egentlig at denne ikke har cinavia?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo 93 og Cambridge 751 er begge gode spillere. Mellom 3-4K "2-hand". Ellers så er eldre modeller (2010-11) fra Sony og Panasonic som regel trygge kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker

har aldrig eiet Cambridge selv,men virker for meg som meget gode spillere..

fant denne nå: en Cambridge 751 på salgs på toget her nå.. til 3800. ble kjøpt 25.11.2011.. og dette er vel sikkert også da er spiller som ikke har cinavia fra fabrikk siden den er så gammel?
    men hvordan er det med firmware oppdaterigner, kan cinavia også på disse modellene bli intallert?

er ikke så inne i disse cambridge spillerene, men 751 skal vel være ett betydelig hakk bedere en 651??
    å 651 går jo for ny nå ca 4 lapper..

men som blir sagt her så er den nye 651 uten cinavia..
    men gjelder det samme med denne også, at cinavia kan bli installert gjennom frimware oppdateringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke så inne i disse cambridge spillerene, men 751 skal vel være ett betydelig hakk bedere en 651??
    751 er i alle fall lydmessig bedre enn 651. Det er omdiskutert hvorvidt 651 er dårligere på bilde enn 751, men 751 er i alle fall et "safe" valg dersom god analog lyd er viktig. Det er ikke uten grunn at 751 har vunnet en mengde priser og ble kåret til beste Blu-ray-spiller av EISA AWARD.

Men dersom lyden ikke er viktig, så ville jeg heller valgt Oppo 93.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker

har aldrig eiet Cambridge selv,men virker for meg som meget gode spillere..

fant denne nå: en Cambridge 751 på salgs på toget her nå.. til 3800. 16mnd gammel

å denne går jo for ny nå ca 4 lapper..
    Cinavia filmer i dag er vel ca 10 DVD filmer og ca 100 BD filmer

751 og 651 er like når det gjelder bilde/lyd digitalt
    (forskjellen er da man ønsker og bruke analoge lydutganger så er 751 bedre enn 651)

Man har ingen garanti for at ikke Cinavia kan bli lagt til ved firmware med Cambridge
    (men høyst usansynlig at det skjer siden spilleren er produsert lenge før påbud om Cinavia støtte + ser ingen fordeler Cambridge skal ha ved og legge til Cinavia)
    (er jo bare og ikke oppdatere spilleren så får man heller ingen Cinavia inn på den om det skulle komme med firmware)
    Kjekt er det om BD spiller kan avspille ISO for da kan man avspille BD kopier uten tap
    (for er avspillings mengde mere viktig enn kvalitet får man veldig bra bd spillere uten cinavia som ikke har helt samme kvalitet men generelt meget god (støtter iso gjør noen av dem også)Asus , samsung osv
    ............
    ...
    ..
    Har man ønsker om DVD/BD/BD 3D/ DVDA kopier (iso) ...100% uten tap er min mening at en Oppo 93/95- / Cambridge 651/751 /Elecrocompaniet emp2 som fortsatt kan avspille ISO(ikke mistet det med firmware) er de mest verdifulle spillerene man kan få tak i for penger pr i dag (ingen bd spillere laget gjennom tidene kan avspille en dvd//dvda /bd/bd 3d 100% kopi som en oppo/cambridge....................de er også eneste spillere med DVD.ISO/BD.ISO/BD 3D.ISO/ DVDA.ISO mulighet og source direct mulighet(for ekstern video prosessor) .

(tror spillerene også støtter DTS CD.ISO fra hdd...fra disc gjør den helt sikkert)

.For for de som setter pris på ISO mulighet med best bilde vil den ha stor verdi....både nå og for fremtiden.(
    avspillerene kan avspille ISO med 1 eSata(2 TB) 2 USB (2X2TB) som da gjør at man samtidig kan totalt tilkople 6TB harddisk(blir vel samtidig tilgang til ca 120-ca 300 kompette BD filmer avhengig av størelse)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker hygen du kan virkelig dine saker..

Det med avspille iso filer og støtter iso...... og avspille bd kopier.. uten tap?

hva mener du med det?

er det da brendte iso filer på disk,eller er det igjennom avspilling fra hdd?
    jeg bruker da ikke min til avspilling fra extern hdd

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med avspille iso filer og støtter iso...... og avspille bd kopier.. uten tap?

hva mener du med det?

er det da brendte iso filer på disk,eller er det igjennom avspilling fra hdd?
    jeg bruker da ikke min til avspilling fra extern hdd
    Det jeg i hovedsak har omtalt er antall disc type kopi støtte , kvalitet (ikke kvantitet og lavere kvalitets kopier)

ISO er en identisk kopi av orginal (er helt det samme som om du hadde puttet en disc i spilleren)
    ISO er lett og lage og fin måte og lage identisk kopi som orginal disc.
    (bd.iso kan også enkelt brennes til en identisk bd disc som orginal plate (også regionfri om man ønsker med feks imgburn)

Det er få spillere som kan avspille en identisk kopi av en disc laget som fil.
    Nesten ingen BD spillere avspiller identisk kopi av DVD , BD , BD fullHD3D , DVDA disc (tror det bare er oppo/cambridge/electrocomaniet)

Tar man utgangspunkt i Cinavia er da Oppo 93/95 cambridge 751/651 , electrocompaniet emp2 de eneste spillerene som kan avspille en Cinavia beskyttet identisk kopi med beste bildeytelse spiller med source direct mulighet eller beste video behandling.
    (så har man andre valg som pc , endel billigere spillere osv med ikke fullt så bra bilde som også har mulighet ...kanskje ikke alle disc kopier da jeg ikke tror noen av dem støtter dvda.iso))

Eneste spillerene jeg vet som kan avspille identisk kopi over nettverk er oppo 103/105 , sansynligvis Cambridge 752 , sansynligvis electrocompaniet emp3 (da over SMB/CIFS (ikke dlna) som BDMV folder lagt inn i en
    AVCHD mappe.(cinavia vil beholdes)
    SMB/CIFS gjelder identisk BD kopi .....ikke DVD eller DVDA identisk kopi...

Eneste måten og lage Cinavia beskyttet BD som identisk kopi (uten Cinavia detection lager problem ved avspilling) er og lage BDMV-REC disc (som mange disc brennere ikke takler....en type disc som nesten ingen spillere takler og så langt jeg har skjønt vil muligheten stoppes med firmware i nær fremtid)

Ikke identisk som disc men der lyd/video beholdes i sin helhet fra BD disc som fungerer med enkelte spillere med DLNA (med oppo/ca/ec og noen andre spillere + også på disc /harddisk på endel spillere) er M2TS

Ikke identisk med disc men der video/lyd beholdes fra fleste bd disc er MKV der de eneste spillerene jeg vet som støtter dette (dlna/disc/stream) er oppo 103/105 ..sansynligvis ca 752 ...sansynligvis ec emp3
    Helhet mener jag da mkv med urørt video og DTS HD MA , DOlby ThrueHD lyd i container...og at feks en slik MKV DTS HD avspilles riktig
    (tror ikke noen spillere avspiller MKV 8 channel PCM så noe fullkomment alternativ til urørt video/lyd bd film blir jo ikke mkv)

Hvordan det er med alle typer spillere som takler BD kopi som MKV eller M2TS er jeg ikke sikker på men Oppo har ikke Cinavia detection på disse formatene pr i dag så man fint kan kopiere cinavia bd og avspille problemfritt (men i fremtiden antar jeg at formware vil endre dette så man får Cinavia detection på dette også)

__________________________________________________ _________
    Dette er litt oversikt over identisk kopi eller nær sagt identisk kopi av BD disc og andre disc typer og avspilling.
    Ser man helheten er det ingen tvil om at ISO er det enkleste og det som dekker alle disc typer for en 100% kopi.
    Ja mange kopierer til andre codec , oppløsninger , lyd .....jeg tok opp temaet identisk eller nær sagt identisk kopi
    (som er det beste man kan få av lyd/bilde......og med en spiller som oppo/ca/ec er bilde/lyd det beste man kan få som ytelse og samtidig takle identisk eller nær sagt identisk kopi)
    At du ikke bruker harddisk cosworth23 blir jo din sak men er ikke så mange valg utenom om man ønsker best mulig kopi/identisk............koster ikke så mye for hdd da....lagre en identisk bd kopi vil vel i snitt koste ca 12 kr lagring pr bd film med en ok ekstern harddisk

Min beste anbefaling uten cinavia for litt under 4 lapper Oppo BDP-93 | Region Free DVD Blu-ray Player
    spilleren har også meget bra støtte til filtyper (disc/usb/dlna) + sacd/dvda
    BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki

er identisk kopi viktig så hør med dem først hvem firmware som spilleren blir levert med
    (skal en oppo 93 må olle spilleren være lagt inn med denne firmware
    OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    eller nyere

er identisk kopi viktig men spillerene dem selger er iso støtte brutt med for ny firmware er Oppo BDP 103 regionfri til litt over 4 lapper mitt neste alternativ da den kan avspille MKV , m2ts med dts hd ma , dolby thruehd
    (også over dlna) foreløpig uten Cinavia detection + den kan avspille BD identisk kopi (bdmv) over nettverk......+ meget bra bruktpris om man ønsker og selge den senere

(selvsagt er den brukte 751 du nevner tidligere meget bra (eller hfk sin 651) men det er ingen garanti for at cinavia kan bli lagt inn...heller ingen garanti for hva den støtter av identisk disc kopi da Cambridge ikke gir ut så mye info om spilleren )

som jeg også har skrevet ser ikke jeg cinavia som noe stort problem (med så få cinavia disc)
    Mere viktig ved bd spiller kjøp etter min mening er at man kjøper en spiller som passer en bruker på andre måter..........har de tilkoplingsmuligheter , funksjoner , avspillinstøtte man ønsker
    .....eksempler er dlna/skype/usb tastatur/ hdmi innganger/utganger/tv tuner og opptaksmulighet/dac ytelse/video prosessor ytelse/hdmi cec(kuro , bravia osv)/pris/stream mulighet/software oppfølging fra produsent/app styring/tenker man at spiller skal beholdes en god stund eller bytte gjevnlig(feks hvert år) , tekst flytting , hvor mye bildejusteringsmuligheter og hvor bra/ usb optisk coax innganger / optisk coax utganger/hvor rask bør spiller være i oppstart disc load og manøvrering i filer til dlna usb osv/ dimme funksjoner spiller display/belyste knotter på fjernkontroll/størst mulighet til fremtidige nye stream apps blir lagt til spiller (det er forskjell der noen har større sansynlighet til og få flere ...andre liten sjangse for flere..eller forbedring av de som allerede er i spiller) / zoom bilde eller andre bilde endringsfunksjoner / source direct mulighet / 4k scalering / 2d til 3d convertering / HD link / PQLS / denon link/ regionfri bd dvd / sacd mulighet / HDMI DSD / DSD DAC i bd spiller/ dvda mulighet / HDCD / SMB overføring / MHL inngang for mobil eller roku stick / RS232 / 7.1 multichannel analog / faegeconberteringen på spiller/ hodetelefon utgang .............. + + + + + + +

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en BD rip lagt inn som BDMV folder på harddisk, ikke kunne spilles av i en Oppo 105, hvis filmen er infisert med Cinavia?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Vil en BD rip lagt inn som BDMV folder på harddisk, ikke kunne spilles av i en Oppo 105, hvis filmen er infisert med Cinavia?
    i følge oppo ikke offesielle FAQ for 103/105

We have reports that Cinavia detection is working only for BDMV backups, not for MKV or M2TS copies.

It is hard to believe this will be allowed for long.

Stemmer det bør man jo få problem enten man avspiller BDMV backups fra Harddisk eller med SMB/CIFS

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en Cambridge 651 som ikke var firmware oppdatert. Her slipper man Cinavia detection.

En kompis av meg kjøpte senere en 751 som var oppdatert. Han fikk ikke spilt av BD ISO. Han fik låne firmware DVD'en som fulgte med min spiller. Han fikk så kjørt en downgrade på sin firmware. Han fikk da fjernet Cinavia detection.

Det er jo en mulighet.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Jeg kjøpte meg en Cambridge 651 som ikke var firmware oppdatert. Her slipper man Cinavia detection.

En kompis av meg kjøpte senere en 751 som var oppdatert. Han fikk ikke spilt av BD ISO. Han fik låne firmware DVD'en som fulgte med min spiller. Han fikk så kjørt en downgrade på sin firmware. Han fikk da fjernet Cinavia detection.

Det er jo en mulighet.
    Er da ikke Cinavia detection op en 751BD.....eneste Cambridge bd spiller der er det på er 752BD........
    .Man får vel ikke downgrade firmware med denne discen heller vel ?

Hadde det fungert med downgrade hadde din kompis fått tilbake ISO mulighet med spiller

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •