blu ray spiller uten den forbannade cinavia sperren - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takker for mange svar

..

når var vist denne 751 på forumet solgt.. så da må den nesten bli
    651 hvis ska ha cambridge.. de andre blir nok for dyre

men ser ut som de eneste av disse er til salgs er på hifi klubben.
    å det er bare demo utgaver igjen...av 651

HAR NÅ FÅTT FIRMWARE OPPDATERINGEN PÅ EN AV SPILLERENE.

det er 751bd-14-0413

vet ikke jeg HYGEN om du kan få sjekket ut om denne har blitt oppdatert??

og kan du også finne ut om den har fått civania kansje

og HYGEN : Du sa om denne spilleren:

CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
    er det ikke lagt inn nyere firmware enn September 2011 i den avspiller den også DVD.ISO , BD.ISO , DVDA.ISO

er mulig jeg er helt bak mål nå,, men finnes det virkelig bd spillere i dag som ikke kan spille av iso filer??

jeg har nå hatt 2 stykk bd spillere , og begge av de har nå spilt av dette..
    men bildet har sett ut til at kan blir noe dårligere når de ar i iso. ialle fall dvdiso.

takker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    er mulig jeg er helt bak mål nå,, men finnes det virkelig bd spillere i dag som ikke kan spille av iso filer??
    Trodde egentlig ikke at noen vanlige bdspillere spilte av iso filer direkte jeg, uten at du brenner de som en dvd/bd fra isofila slik at du får AUDIO_TS og VIDEO_TS mapper på disken?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HAR NÅ FÅTT FIRMWARE OPPDATERINGEN PÅ EN AV SPILLERENE.

det er 751bd-14-0413

vet ikke jeg HYGEN om du kan få sjekket ut om denne har blitt oppdatert??
    Den er oppdatert.............skulle den taklet ISO måtte den ha 11-0923
    (gjelder både 651 og 751)

og kan du også finne ut om den har fått civania kansje
    Har ikke Cinavia (gjelder både 761 og 751)

og HYGEN : Du sa om denne spilleren:
    CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
    er det ikke lagt inn nyere firmware enn September 2011 i den avspiller den også DVD.ISO , BD.ISO , DVDA.ISO
    Yes + BD fullHD 3D ISO

Ja endel

Hvorfor Oppo/Cambridge mistet sin ISO støtte var pga press fra filmstidioene.
    De er også medlem av feks BDA og AACS

Blu-ray Disc Association

Home : AACS - Advanced Access Content System

Både Oppo og Cambridge har sin plattform fra Mediatek.

Når plattform utvikleren blir presset så har de egentlig ingen valg (ellers blir de frosset ut)
    Oppo/Cambridge kunne sikkert fortsatt med ISO men hadde sansynligvis mistet Mediatek som leverandør av plattformer for fremtiden...mistet lisenser til BDA osv + support og endt som produsent av spillere som støttet bare hjemmefilmet video og piratkopier

Opppo............... as a small company we can't afford to lose our licensing or support from the studios to continue to develop firmware to resolve compatibility issues, or to be put into a situation where we are in a long term legal battle which can ultimately lead to our closure. It is with a heavy conscious that we had to remove ISO support from the BDP-93, but we must do what we feel is better for the customer long term. Long term means continuing to support out products well after they have been sold to our valuable customers. We can only do this if we remain a reputable business.

jeg har nå hatt 2 stykk bd spillere , og begge av de har nå spilt av dette..
    Det underlige er at ikke alle spillere har mistet ISO men bare få fabrikanter av spillere er truet.........man bør regne med at all iso støtte med bd spillere forsvinner med tiden .
    Enkelte bd spiller fabrikanter har aldri hatt iso støtte som feks Sony.

men bildet har sett ut til at kan blir noe dårligere når de ar i iso. ialle fall dvdiso.
    Bilde skal aldri kunne bli dårligere med ISO om den er laget av orginal disc eller materiale uten reduksjon .
    For og si det enkelt er en ISO laget av orginal disc der man beholder alt er ISO 100% identisk med orginal disc......brenner man denne ISO til disc vil disc bli identisk med orginal disc.

En ISO fil (disc image) sier ingen ting om kvalitet
    ISO image - Wikipedia, the free encyclopedia

Lager man en ISO selv vet man jo om man lager den identisk med orginal eller om man fjerner lydspor , tekst , menyer ,ekstramatriale, recoder film til lavere kvalitet.

Er man opptatt av kvalitet er identisk med orginal det samme som beste kvalitet man kan få.

Innen fildeling er netthastighet og plassbesparelse (megabyte) en årsak til at kvalitet er sterkt redusert på en ISO / IMG fil.....på samme måte som stort sett andre format komprimeres innen musikk/film

I dag koster ikke lagring stort med penger
    ca 12 kr HDD plass for bd film
    ca 3 kr HDD plass for DVD film
    så jeg ser ingen grunn til at man skal sitte hjemme og ødelegge kvalitet på film man skal ta kopi av selv .

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Trodde egentlig ikke at noen vanlige bdspillere spilte av iso filer direkte jeg, uten at du brenner de som en dvd/bd fra isofila slik at du får AUDIO_TS og VIDEO_TS mapper på disken?
    Mange spiller ISO
    Fordel med BD ISO er bla veldig rask disc load tid i forhold til fysisk BD disc
    (kanskje helt ned mot 10 % av load tiden med BD iso enn en BD disc ville tatt + selvfølgelig positivt med og kunne ta kopi uten tap og avspille)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Oppo 103 spiller ikke direkte av ISO men det er ganske enkelt å få det til å virke i praksis via SMB, men må dog settes opp fra PC/server:

Unofficial OPPO BDP-103 Frequently Asked Questions

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker.. men den ejg har en sony s 580 og den spiller nå av dvd iiso filer mener jeg. eller er det helt feil?

men hvordan er bilde kvaliteten på denne i forhold da til cambridge 651?
    er ikke en som må ha det beste.. men likevel vil jeg ha et bra bilde..

og den sonyen er ikke bra nok.. vil tro denne 651 er mye bedere?

takk

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker.. men den ejg har en sony s 580 og den spiller nå av dvd iiso filer mener jeg. eller er det helt feil?

men hvordan er bilde kvaliteten på denne i forhold da til cambridge 651?
    er ikke en som må ha det beste.. men likevel vil jeg ha et bra bilde..

og den sonyen er ikke bra nok.. vil tro denne 651 er mye bedere?
    Kan jo være eldre Sony spillere som takler ISO
    (takler din sony 580 iso så må det være fra usb disc)

De nye gjør det ikke

Ville jo vært rart der Sony som en part av filmindustrien og bd spiller industrien skulle hatt iso på nye spillere ........samtidig som uavhengige bd spiller produsenter til filmindustrien blir truet til og fjerne iso støtte ellers mister de lisenser osv

Det er forskjeller i bildekvalitet men om man får utnyttet forskjellen eller om man bryr seg om forskjellen

Bench tester er det nærmeste man kommer en god test i dag for den er ikke basert på synsing slik som hifi magasiner osv da de tester

Sony BDP-S580 3D Blu-ray Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity

Oppo BDP-103 Universal Blu-ray Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨takker

joa sant det at det kan bli en del synsing...

men like vel hadde jeg satt pris en formening fra dere ang kvalitet.. da den jeg har nå sony 580 . kontra cambridge 651 som jeg mest sannsynlig vil kjøpe..

å jo på den sonyen jeg har nå har jeg uten problem spilt av mange brendte filmer.. som er brendt i iso

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker.. men den jeg har en sony s 580 og den spiller nå av dvd iso filer mener jeg
    Fra harddisk ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ikke fra hdd nei.. er som sagt brendte på plater.. kan også gjøre det på min sony 550 som er noen år eldre...

har du ikke vært borti det før? er nå slik hos meg.. brenner iso filer på plate, bade dvd og bd. og så bruker det spilleren..

men sden denne cabribrige 651 som du sa hadde for ny firmware til å kunne spille av iso filer.som ble solgt som demo på hifi klubben. så
    skal jeg få dem til å finne fram firmwaren på de andre demo modellene også..

for jeg syntes jeg bør ha dette.da jeg ser en del filmer i dette formatet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en helt ny oppo93 liggende, kun åpnet esken. Kjøpte den av en her på forumet for 3900 kr. Kan selges viss du er interesert...Send pm i tilfelle..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ikke fra hdd nei.. er som sagt brendte på plater.. kan også gjøre det på min sony 550 som er noen år eldre...

har du ikke vært borti det før? er nå slik hos meg.. brenner iso filer på plate, bade dvd og bd. og så bruker det spilleren..

men sden denne cabribrige 651 som du sa hadde for ny firmware til å kunne spille av iso filer.som ble solgt som demo på hifi klubben. så
    skal jeg få dem til å finne fram firmwaren på de andre demo modellene også..

for jeg syntes jeg bør ha dette.da jeg ser en del filmer i dette formatet
    Jeg skriver hele tiden om ISO fil (image) så vi skriver da sansynligvis om to ulike ting.
    Har jeg missforstått så beklager jeg ......siden jeg skriver så detaljert nedover om ting du sansynligvis allerede gjør

Den delen jeg skriver om er før den er brent til plate
    (avspilling rett fra ISO fil)
    for da den er brent til plate har man brent ISO tilbake til opprinnelig disc type image opprinnelig var/eller er laget som.

DVD ISO brent på disc blir DVD video disc
    BD ISO brent på disc blir BD video disc
    BD full HD 3D brent på disc blir BD video disc med full HD 3D
    DVDA ISO brent på disc blir DVD Audio disc.

Tar man feks en DVD Video plate så inneholder den en VIDEO_TS mappe og en AUDIO_TS mappe
    AUDIO_TS mappen er tom
    VIDEO_TS mappen inneholder IFO, BUP og VOB filer
    Det hele kaller man filstruktur
    (man må ikke ha AUDIO_TS mappe på spillere produsert de seneste årene så er ikke altid man finner mappen ved DVD software som lager en DVD struktur men på kjøpeplate finner man begge mappene)

når man lager en ISO eller IMG fil (disc image) blir dette og lage en speilbilde fil av DVD video platen

Inne i en slik ISO/IMG fil ligger VIDEO_TS og AUDIO_TS mappen
    (pakker man ut feks en slik ISO fil med WinRar pakker man ut igjen VIDEO_TS og AUDIO_TS mappen)

DVD Video (Movie) File Directory Structure

Man kan avspille en slik ISO fil på PC med feks VLC player
    (feks høyreklikke på ISO fil og velge VLC player som avspiller)

På samme måte blir det for BD spillere som feks takler ISO fra harddisk
    Man har lagret ISO fil på harddisk......velger fil med spilleren og filmen starter opp som om det var en ekte disc .

På en DVDA er det også en VIDEO_TS mappe og AUDIO_TS mappe men motsatt av DVD der der filene ligger i VIDEO_TS mappen ligger filene i DVDA i AUDIO_TS mapppen og heter AOP, BUP og IFO (video_ts mappen på en dvda er tom)
    DVD-Audio Tools

Når du skriver brenner ISO til disc enten det er DVD eller BD så er det selvsagt 2 måter.

Det ene er måten (som er vanlig å gjøre) er slik jeg nevnte først .....brenne ISO (speilbildefil) med Nero , imgburn eller andre software til en en kopi av filmen
    Er ISO en identisk kopi (ikke recidet eller fjernet noe) vil en slik ISO være identisk med det kjøpeplaten er

Er filmen recodet før man lager ISO for og gjøre filmen mindre i Mb vil det selvsagt bli en kopi med lavere kvalitet enn orginal fimen

(åpner du en slik film PÅ PC man har brent fra en ISO vil man finne igjen filstrukturen (omtalt lengere opp) til den aktuelle typen disc ISO var speilbilde fra (feks DVD.........man vil finne igjen VIDEO_TS som inneholder ifo,bup,vob + sansynlihvis en AUDIO_TS mappe ...og er den der er den tom)

Den andre måten er og brenne ISO som data (feks data dvd)
    Dette er da lite fornuftig da det er en dyrere måte og lagre film på en Harddisk.
    En slik data plate med ISO fil / filer vil jo bare kunne brukes av en spiller som støtter ISO.
    Ikke tar ISO mindre plass enn selve filmen brent på disc vill blitt

Sony S550 har jeg liggende i et skap ......skal garantere deg at den ikke støtter ISO

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker HYGEN.. er nok jeg som har blitt lurt helt på jorde. av meg selv.. hehe

er egentlig en reser på data.. mmen her har nå tatt helt feil..
    er jo klart at når en brenner iso fra data så gjør jeg den slik at når det er da som du sier en får div
    mapper ang hva en brenner som da kommer på platene..

og dette blir jo ikke da selfølgelig ren iso fil.på platen.. å dette vet jeg jo selfølgelig gått..

huff litt pinlig dette her syntes jeg..driver veldig mye med dette.
    å det vet jo alle som driver med data
    beklager så mye HYGEN at du har måttet prøvd og forklare meg dette

og som du sa her

På samme måte blir det for BD spillere som feks takler ISO fra harddisk
    Man har lagret ISO fil på harddisk......velger fil med spilleren og filmen starter opp som om det var en ekte disc .

så er det du da mener med at en bd spiller takler da div iso filer. så vil jeg da tro du mener fra hdd?

og hdd bruker ikke jeg så trenger ikke jeg og ta hensyn til dette vil jeg tro

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ISO får man ikke med DLNA så på den måten er HDD praktisk
    ISO Mb lagring er billigere enn og brenne på disc + man kan slette de filmer men ikke ønsker
    ISO BD er utrolig rask og loade som som film i forhold til bd disc
    Er enkelt og sitte med flere 100 ISO filmer tilgjengelig med få tastetrykk fjernkontroll.
    Best av alt..............man kan få 100% identisk kopi med ISO fremfor og recode fil til lavere kvalitet bilde/lyd.

Selvfølgelig kan man recide film til dårligere kvalitet og overføre via DLNA , transcode med serversoftware bra kvalitet til dårligere kvalitet eller brenne til disc osv.........ISO nevnte jeg som en fordel samtidig som man tenker seg en Cinavia fri spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker.. da er vi på samme linje. vet også at det blir bedere ved og ha det på hdd.. men er litt av den gamle skolen og liker å ha brendt ting ut..

men takker for forklaringene rundt dette..

men har da den oppon her til salgs og eller en ny cambrige 651..
    skal ikke dissse egentlig være ganske like?
    er noe usikker på hvem av dem jeg skulle ha valgt..

og du sa du hadde en sony 550 ..den første spilleren jeg hadde var en av disse. så jeg vet også hvordan den er. syntes ikke den nye 580 er så mye bedere..
    så da har du vel sikkert også prøvd den..
    og vet ikke hva du mener og tror.. ang forskjeld fra denne og de to andre..?

så på noen bilder fra menyene cambridge 651.. og fra de bildene så er nå langt langt flere instillninger på bilde justeringene i allefall

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de fleste er en sony , panasonic , Samsung osv helt ok
    Ser man på en 40-50 tommer med 3-5 meters avstand er det ikke så store forskjeller.

Forskjeller mellom en "vanlig" bd spiller og en med forbedret bilde prosessor ser man best ved større skjerm/prosjector

Er rent BD 1080 24 signal til en tv som støtter 1080 24 kan bli ganske likt en spiller med bra video prosessor og en bd spiller med ok video prosessor.

Forskjellen blir at en bra video prosessor stort sett gir det lille ekstra i bilde.
    Ja vi ser stort sett på levende bilder (video) men forskjellene er der.

http://www.marvell.com/digital-enter...logy_brief.pdf

Det vil være ulike ting som gjøres mindre bra , ok eller meget bra i bd spillere ang bilde.
    Fargeconvertering , hvordan en spiller gjør om interlaced video (576i , 1080i) om til progresivt , progresivt 24Hz , hvordan spiller behandler 50 Hz og 60Hz video , PAL/NTSC convertering eller ikke , video der flere typer video er blandet og hvordan spiller greier og omstille seg hele tiden , innstillinger til bilde for forbedringer

ikke minst bd spillers mulighet til og endre til det beste så man slipper og sende et bilde til en tv som ikke behandler video på en bra måte med sin prosessor.
    Mange bd spillere kan ikke endre så mye og sender et bilde til tv som den ikke takler så bra

Fordelen med en Oppo/Cambridge er at alt er bra så man slipper og ergre seg eller tvile på om man kunne fått bedre bilde.
    Man har også 2 HDMI utganger så man bør bruke begge ved bruk av reciver (for og unngå at reciver kan overstyre video innstillinger i bd spiller ....selv ved passthrough video i reciver kan HDMI handshake ødelegge så derfor bruk 2 HDMI.

Om man trenger det beste ? er opp til enhver bruker og vurdere

Man får mye mere funksjoner med spillerene som man stort sett ikke får med andre spillere .....om man trenger det er en vurdering man må ta selv

Spillerene takler mange codec , container , disc format......usb , disc , dlna...om man trenger det og om man trenger feks alle disse video formatene og bli behandlet med beste video prosessor som man har i en cambridge/oppo ..................er en vurdering man må ta selv

Prisen er stivere enn de "vanlige" bd spillerene men danker glatt ut bd spillere til 80 000,- når det gjelder bilde

Pr i dag mener jeg at du har for stor bekymring for Cinavia med sine 10 cinavia dvd og ca 100 cinavia bd disc

Er ikke helt bra bildekvalitet viktig er det jo en mulighet og kjøpe/bygge HTPC den vil jo altids kunne sno seg unna Cinavia en god stund ennå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker hygen

vel bilde kvaltet er jo viktig. vis vi snakker om orginale ubrendte bd filmer.

har kjøpt meg dyr projektor og led 55 led tv. så vil ha bedre bilde enn fra det jeg får fra sony 580..

og det vil jeg vel få fra enten cambridge 651 eller oppo 93. ?

disse skal vel da være temmelig like ?

så da vet jeg ikke hvem du ville valgt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det vil jeg vel få fra enten cambridge 651 eller oppo 93. ?
    Jeg har prøvd begge og ville valgt Oppo 93 av disse to.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da blir det den.. selv om den var ett par år gammel så var den vist nesten ikk brukt..

men hvordan er denne oppon kvalitets messig? mye tull med den..bra holdbarhet

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •