Hvilken USa spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken USa spiller?

Beklager uklar tittel, men jeg er i ferd med å kjøpe meg en bluray spiller fra amazon.com(usa).

Jeg har en del region A blurays, og noen sone 1 dvd

Hovedspilleren min er den fantastisk sony 790. Med den ser jeg også på netflix, vudu og amazon leiefilm.

Derfor er det vel en sony 390 jeg helst ønsker meg i usa utgave. Men er det andre?

Jeg ser at Panasonic dmp-bdt 220 er veldig populær, også i Usa, pris usd 80 idag, omtrent som sony

Og så må jeg ha en strømkonverter. Den er vel ikke billig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det andre?
    Du har selvsagt Oppo 103 som gir markedets beste bilde (tilnærmet uansett pris) og som takler det meste av formater. Da slipper du også omformer. Den slår Sony "Hands down" - selv om du er begeistret for denne.

Spørsmålet er om denne er for dyr?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    488 usd for Oppo 103 og 118 usd for Sony 590. Det sier seg selv

Spesielt fordi jeg ikke er istand til å se noen bilde forskjell på min Oppo 93 og min Sony 790.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt fordi jeg ikke er istand til å se noen bilde forskjell på min Oppo 93 og min Sony 790.
    Det må jeg si er veldig rart. Oppo`n er klart bedre enn Sony`n på dvd. På blu-ray begynner det selvsagt å bli verre. Det hele er egentlig avhengig av hvor stor skjerm eller lerret du har. Stor skjerm = forskjellene blir tydeligere.

Når alt det er sagt, så vet du sikkert også at både Sony 790 og Panasonic DMP-500 er de beste "budsjett-spillerne", så de gir i alle fall mer pr. kroner.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne
    min Oppo 93
    Har du en 93 så kjøp et regionkit da vel
    http://pic6.audiogon.com/i/c/f/1305087212.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Har du en 93 så kjøp et regionkit da vel
    http://pic6.audiogon.com/i/c/f/1305087212.jpg

Skjønner ikke, min Oppo spiller da region A bluray uten problem. Jeg betalt jo 6995,- for den, det sto regionfri på eska, og det er den også i praksis. Så hva skal jeg med regionkit?

Ang DVD. Jeg har en større samling BD. En god del er region A. Jeg kjøper ikke oversatte originalverker/ sensurerte - da blir det en del handel fra USA (som Men in Black I - sensurert i Europa pga banning......)

Jeg "faser" ut DVD, de få som er igjen er slikt som kosefilmen til jul - The Nativity Story.

Derfor ønsker jeg at den nye spilleren er god på 3D / bluray. Men som også streamer hulu, netflix og vudu godt fra integrert wifi.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke, min Oppo spiller da region A bluray uten problem. Jeg betalt jo 6995,- for den, det sto regionfri på eska, og det er den også i praksis. Så hva skal jeg med regionkit?
    Hva skal du egentlig med enda en spiller, når du allerede har en regionfri 93? En kunne jo nesten tro at hele denne tråden er trolling :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hva skal du egentlig med enda en spiller, når du allerede har en regionfri 93? En kunne jo nesten tro at hele denne tråden er trolling :-D
    Sendt deg PM og avslutter tråden herved.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regionfri BD spiller har du altså. (underlig at du tenker og kjøpe en billig spiller for region a/1 da du allerede har spiller til dette.

Ja kjøper du en 390 må du ha strømkonverter
    (totalt kommer vel en 390 fra amazon på ca 1500,-NOK + du må kjøpe 220>110 converter et sted)

Er streaming målet så har jo 93 netflix og vudu + + +
    Du har sansynligvis en 93U siden du betalte så mye men er jo bare og bruke USA IP så kan du bruke USA netflix osv

Trenger man flere stream tjenester enn BD spiller leverer ville jeg heller kjøpt en Roku som kan gi 750 kanaler +++
    Roku Streaming Player
    (spotify, netflix, vudu , amazon, hulu, hbo osv osv osv)
    Du bruker selvsagt USA IP på en slik også

Channel Store | Roku Streaming Player

roku har ingen optisk eller coax utgang så man kopler HDMI fra roku rett til reciver for best lyd
    (Dolby Digital Plus, Dolby Digital 5.1 osv)

Nå er vel en 790 ganske bra på bilde (selv om den ikke er like bra som en 93) dett er er målt med utstyr og stadfested men om du ikke ser forskjell er jo ingen ting bedre enn det ....ser man ikke forskjell så kan det være alt fra feil innstillinger, man har en tv/pj som ikke kan levere bra bilde, man ser dårlig eller vet ikke hva som skal være forskjell osv.

Det du må være obs på ved og kjøpe 590 , 490 , 390 er at disse ikke er like bra ang bilde som 790.
    (men er jo ikke sikkert du ser forskjell da)

Man kan også kjøpe Sony , Samsung , Yamaha , Phillips , LG + + + blu ray spillere i Europa (220 volt) som er regionfrie på bd/dvd

Tar man feks Sony 790 du har kan den gjøres sonedfri på DVD (dvd muliiregion) med region hack
    (ikke bd disc men de aller fleste bd disc er ikke regionlåst Blu-Ray Region Code Database List )

Du kan få Sony 790 regionfri på bd men må sansymligvis sende den til modifisering

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bare måtte jeg ta quillen ifatt;

A. Sony 5100. Hvis det blir snakk om å kjøpe noe nytt
    B. Jeg ser ikke på TV. Jeg ser på dvd.
    C. Min oppo 93 har ingen strømming, den kan kun spille dvd.
    D. Min 790 bruker jeg til netflix us, hulu plus, vudu us - for å nevne noen få strømmer.
    E. Kjører kun hdmi 1.4b rett på receiveren (mar 5006) og en stutt hdmi 1.4b på tvn, Samsung 6 serie plasma, 51 tom. Liten skjerm, mor ga ikke medhold i større.
    F. Nei, jeg ser sikkert ikke forskjell, etter ti år med samme brillepar, kanskje et par nye ifb med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min oppo 93 har ingen strømming, den kan kun spille dvd.
    ????????

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo 93 kan spille BD og DVD + at den kan streame fra Netflix+++ så hva er problemet her?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da så, står den her Sony 5100, kjøpt fra amazon.com for 130 usd, tok en måned å få den hjem.
    Og spiller som en gud, just nu den fantastiske SACD Slowhand fra Eric C. Helt utrolig, kjempefornøyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •